Flere som sliter med å få i seg mat?

Surita

Elsker forumet
Jeg har jo vært gjennom dette her en gang før, men jeg kan ikke huske at jeg hadde så store problemer med mat sist gang. Er det flere som føler at maten bare vokser i munnen og sliter med lav matlyst? Jeg spiser alt for lite og klarer bare ikke presse i meg mer uten å bli kvalm. Jeg sliter egentlig ikke med så mye kvalme, men jeg blir uvel når jeg har spist. Så jeg prøver å spise lite og ofte. 

syns det er litt vanskelig........ har ikke lyst på noen ting og det jeg spiser blir jeg dårlig av.

Jeg sliter litt med det om dagen jeg og..også blir jeg i tilegg så fort sulten, og da blir jeg enda mer kvalm..eneste jeg får i meg om dagen er ristede brødskiver, epler og kaptein kjeks eller rugsprø... av og til da og kjenner jeg maten vokse i halsen på meg..ekkelt altså!! Særlig når man kjenner at man må kaste opp og bare ligger og venter på å gjøre det :( det har jeg gjort idag..ikke moro!!

Har samme problem. Nesten ingenting som frister. Heldigvis får jeg et eller annet hver dag som jeg virkelig fyser på og da passer jeg på å spise det! Men etterpå blir jeg uvell av tanken på samme mat :) Har også merket at ristet brød er det beste. Gjerne med leverpostei og juice ved siden av. Bra for å få i seg jern hvertfall har jeg hørt med den kombinasjonen!

Jeg sliter litt med dårlig matlyst også, spesielt når det kommer til middag. Har dessverre begynt å bli kvalm også nå, så jeg blir skikkelig kvalm med en gang jeg kjenner meg sulten (som er ofte!) Prøver å spise lite og ofte jeg også :)

Jeg får i meg litt mat, men har idag kastet opp alt jeg har spist emoticon Var sykemeldt forrige uke, men følte formen ble mye bedre i helgen! Så jeg gikk på jobb idag, men måtte bare komme meg hjem for jeg var så dårlig... Har hengt over doen store deler av dagen og lagt på sofaen resten emoticon Dette suger... Er bare glad jeg ikke har flere barn å ta vare på...

Jeg har også dårlig matlyst, og har gått ned en kilo faktisk.. ikke bra. Men jeg er også sånn at jeg ikke orker å spise.. klarer ikke å presse i meg mat :( Det går vel tidsnok over tenker jeg..

Kjenner meg igjen ja!
Middag klarer jeg faktisk å få i meg, for da begynner det å li ut mot kvelden og kvalmen blir litt mindre trykkende.... Spiser middag ca 17.00 her...
Men knekkebrød og annen mat på formiddagen, bare vokser i munnen på meg, må konsentrere meg om å få svelga maten! Ush, ekkelt!

Lå på senga og spiste et knekkebrød imorges, fy flate så lang tid på å få det ned!
Har ikke veid meg, men som sagt så tar jeg nok igjen kalori-intaket på kvelden :)

Litt leit å se at det er flere som strever med mat, men samtidig godt å vite at jeg ikke er alene om det. I dag har jeg hatt mye brekninger uten at det kommer noe. Har endelig fått i meg litt ris og et par små biter med kylling til middag. Formen ble litt bedre av å få i seg mat, men er fortsatt ganske slapp og dårlig. Typisk min uflaks så har jeg da fått feber og er potta tett i nese og bihuler. 

SÅ godt du har fått i deg mat :) Jeg har også spist ris og kylling idag :P
God bedring, får håper feberen går bort snart og tar med seg kvalmen ;)

Back
Topp