Flere som skal ut å reise tidlig i svangerskapet?

på`n igjen <3

Første møte med forumet
Vi brå bestilte oss en sydentur rett over nyttår til et sted vi har vært flere ganger tidligere.. Jeg kommer til å være 13 uker ca når vi er på tur.. Føler meg litt engstelig med tanke på om formen vil endre seg veldig negativt på den tiden.. Har vært småkvalm , trøtt og sliten uke 6-9 ca, snart 10 uker nå og føler meg endel bedre, men det kan jo endres dag for dag.. Jeg håper det skal gå fint å reise på tur så tidlig i svangerskapet.. Flere som skal ut på reise ?

Vi skal til USA i Februar. Da er jeg 16 og 17 uker på veg. Har vært veldig dårlig til nå, men håper jo det bedrer seg til den tid. Gruer meg mest til flyturene. Blir mye mellomlanding, venting på flyplasser og sitting på fly :/ men men.. håper det blir bra! [emoji4]

Familietur planlagt midt i juni! Noen som vet hvordan det er å ta ut til sydenland da? Termin ca 4-5 uker etterpå...

Familietur planlagt midt i juni! Noen som vet hvordan det er å ta ut til sydenland da? Termin ca 4-5 uker etterpå...
Det er regler for hvor sent flyselskapet lar deg fly. Husker ikke nøyaktig hvor lenge før.Sjekk opp det aktuelle flyselskapets nettsider - bør stå der. Eller ring dem :)

Sørg i så fall for å ha en avbestillingsforsikring, og en veldig(!) god forsikring for turen.
Jeg hadde aldri turt å reise så sent, men det er jo opptil hver enkelt. :)

Vi brå bestilte oss en sydentur rett over nyttår til et sted vi har vært flere ganger tidligere.. Jeg kommer til å være 13 uker ca når vi er på tur.. Føler meg litt engstelig med tanke på om formen vil endre seg veldig negativt på den tiden.. Har vært småkvalm , trøtt og sliten uke 6-9 ca, snart 10 uker nå og føler meg endel bedre, men det kan jo endres dag for dag.. Jeg håper det skal gå fint å reise på tur så tidlig i svangerskapet.. Flere som skal ut på reise ?

Det går som regel heldigvis andre veien; at man blir bedre i 2 trimester. ;)

Har ikke tenkt meg ut på flytur med det første. Pleier å dra på sommerferie sørover hvert år, men er skeptisk til å reise langt når jeg er så langt på vei. Spesielt til varme steder. Det høres tungt og slitsomt ut. Men har ingen erfaring med det da. Blir nok en noe kortere tur med tog, bil eller båt til Sverige eller Danmark. Sikkert litt paranoid, men føler meg tryggere i et nordisk land mht. sykehus og behandling dersom noe skulle skje så sent i graviditeten.

Men det går sikkert greit å reise bort tidlig i svangerskapet. Alltids fare for sykdom og bakterier i utlandet, men tror vel ikke det er noe stort problem så lenge man tar sine forholdsregler. Passe litt på hva man spiser kanskje.

Last edited:
Jeg reiste under mitt første svangerskap, ALDRI IGJEN! Det var grusomt, nei da venter jeg til vi kan reise med baby :p Heldigvis har vi ingen anledninger til å reise før termin uansett :)

Jeg er 10 uker nå- kom hjem fra Tenerife for en uke siden! Gikk så fint så- bare husk å være forsiktig med maten- ellers nyt ferien og kos deg :-) og blir du dårlig så bor du på hotell- er mulig å be om roomservice ;-)

Fødte 35+4 forrige gang. Såå... Hadde IKKE turt å reise noe sted så nært fødsel..
Denne gang tror jeg faktisk at jeg helst vil holde meg hjemme fra 33 og utover..

Har bestilt langweekend til mannen i julegave, tenkte at mars var så nært at da er jeg jo ikke så langt på vei om dette skal gå bra :p
25(!!) uker når vi reiser :p Men det går sikkert fint altså, men ser ikke helt for meg å traske 25000/30000 skritt om dagen i 5 dager :) Så shoppingen blir nok litt moderat :)

Fødte 35+4 forrige gang. Såå... Hadde IKKE turt å reise noe sted så nært fødsel..
Denne gang tror jeg faktisk at jeg helst vil holde meg hjemme fra 33 og utover..
Nei denne turen tror jeg jeg driter i altså :o Værste mareritt må være å føde i utlandet :o

Nei denne turen tror jeg jeg driter i altså :o Værste mareritt må være å føde i utlandet :o
Jeg hadde synes det var veldig skummelt i alle fall. Altså.. De fleste føder jo etter uke 37, men.. Mtp på prematur på meg tidligere, tør jeg ikke dra noe sted så sent i alle fall [emoji14]

Sniker fra juni. Jeg hadde ikke reist så tett opp mot termin. Vi skulle ta toget til Stockholm sist jeg var gravid i uke 30. Jeg ble lagt inn på sykehuset noen dager i forvegen så fikk ikke reist. Vi fikk heller ikke igjen noe på reiseforsikringen.

Jeg skal ut å fly torsdag, kun innenlands, men gruer meg uansett da forma ikke er noe god :( er da 13 uker...

Vi skal til USA i Februar. Da er jeg 16 og 17 uker på veg. Har vært veldig dårlig til nå, men håper jo det bedrer seg til den tid. Gruer meg mest til flyturene. Blir mye mellomlanding, venting på flyplasser og sitting på fly :/ men men.. håper det blir bra! [emoji4]

Det skal vi også, gleder meg te turen, men her er det i uke 17og 18 [emoji3] så ul blir jo ikkje når e da skal ha den.. så spent på det [emoji3]

Back
Topp