Flere som skal strikke babyteppe?

hissigproppen

Gift med forumet
Jeg er alt annet enn flink med håndarbeid, men tenkte jeg skulle prøve meg på et mor Signe-teppe.

Jeg skulle egentlig strikke til niesen min, og da jeg nærmet meg slutten så hadde jeg gjort noe feil, og slang hele driten i en pose. (var et litt annet teppe da, men)

Nytt tappert forsøk denne gangen. :-)

Er så utrolig kjekt å strikke. Jeg har ikke peiling på hvor mange tepper jeg har liggende som er ferdige:) Før jeg fant ut jeg var gravid så tenkte jeg å prøve å selge de :) Nå venter jeg bare på hva kjønn som er i magen så kan jeg selge resten hvis noen er intresert her :)

Anita89 skrev:
Er så utrolig kjekt å strikke. Jeg har ikke peiling på hvor mange tepper jeg har liggende som er ferdige:) Før jeg fant ut jeg var gravid så tenkte jeg å prøve å selge de :) Nå venter jeg bare på hva kjønn som er i magen så kan jeg selge resten hvis noen er intresert her :)

Høres ut som en backup plan for meg, hehe

Mor-signe teppene er gull verdt!!! Jeg strikket et da jeg var gravid sist, og siden jeg mistet det måtte jeg strikke et til...puh...det er kjeeedelig å strikke de, men virkelig verdt det! Er i bruk hver dag og snuppa er 2 år nå! 

Så må nok frem med pinnene til lille mini også..lurer bare på hvilken farge jeg kan strikke. Er også snart ferdig med et annet eveighetsprosjekt til snuppa...et lappeteppe i ull som jeg skal tove :) 

Blir vel til å strikke  1 eller 2 til den lille, men holder på med litt andre prosjekter akkurat nå... =)

Har ikke tenkt det, men kanskje dere inspirerer meg ;) har tenkt å strikke hentesett + at jeg har et prosjekt som ligger uferdig fra forrigemann:)

Har tenkt å strikke sånn pose for å ha på babyen i bilstolen:) Sikkert godt når man kommer til midt på vinteren:))

Så flinke dere er. Jeg er ikke en reser på strikkingen men har en dyktig mor og mormor og en svigermor. Det jeg lurer på er hvordan ser dette teppet ut, og hvor får jeg oppskriften til det?

Strikket et babyteppe på skrå til vesla, ble mye brukt, jeg gjorde noe feil så det ble skjevt. Men det ble godt brukt fordet.
Føler det er litt "lettere" enn å strikke over hundre masker frem og tilbake. Men skal prøve et vanlig veien nå... Må bare få strikka opp noe av garnet så jeg kan kjøpe nytt garn :) Har mye sokkegarn...
Vi får legge ut resultatene etterhvert ? 

Håper jeg rekker et par-tre tepper i hvertfall.. Hadde to selvstrikkede til minsten, men ett har forsvunnet i Bhg:-(( , og ett ble borte på en flytur fra London, da posen som vogna lå i hadde revnet.... Blir like lei meg hver gang.. Det ligger jo noen timers jobb bak, og de er liksom laget med en spesiell i tankene.. Det i Bhg må noen rett og slett ha stjålet, så jeg får håpe det gir vedkommende virkelig dårlig samvittighet hver gang de ser det!! Blir ikke mer hjemmestrikk der for å si det sånn. Folk er ubeskrivelig frekke, og eier ikke respekt for andres eiendom.. Det er skikkelig lavmål å stjele babytepper, for å si det litt pent.. Men jeg gyver på igjen! Vil bare vite hvem jeg skal strikke til først, så jeg setter i gang etter ul tenker jeg:-)

jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på et mor signe teppe. og kanskje jeg får mammaen min til å strikke et teppe, slik hun gjorde til førstemann.. man får aldri nok tepper ;)

Jeg er 5 cm ut i teppet nå, gaaah det tar laaang tid.

Men ser virkelig deilig ut allerede, så jeg har nesten lyst til å strikke et voksenteppe også.
Men når babyteppet er ferdig er jeg vel lei tenker jeg.

Herregud.... Når dere snakker om STRIKKING faktisk!!! føler jeg at jeg mangler deler av mamma - genet :) Har aldri hørt om dette teppet en gang, og heller ikke tenkt tanken på å strikke :)  Dette overlater jeg til bestemødrene med mindre formen blir dårlig på slutten og jeg ikke får trent og jobbet. Da kan kanskje noe sånt være greit å sette seg inn i :) All ære til dere som gjør det og kan det hehe :)

becs skrev:
Herregud.... Når dere snakker om STRIKKING faktisk!!! føler jeg at jeg mangler deler av mamma - genet :) Har aldri hørt om dette teppet en gang, og heller ikke tenkt tanken på å strikke :)  Dette overlater jeg til bestemødrene med mindre formen blir dårlig på slutten og jeg ikke får trent og jobbet. Da kan kanskje noe sånt være greit å sette seg inn i :) All ære til dere som gjør det og kan det hehe :)

Vel, det er rett frem og tilbake... hehe. Noe annet blir for avansert og tidkrevende.

Men jeg har to venninner som er megagira på at jeg skal ha baby, og skikkelig babysyke selv. Så jeg vet jeg får en sparkebukse, og hun ene hadde egentlig tenkt til å strikke teppe, men nå vet jeg ikke helt hva hun finner på.

En tredje venninne av meg strikket dåpskjole til jenta mi sist (OH MY GOD, det var mye jobb, men akk så nydelig), en vognpose og har strikke mariusgenser til jenta mi.

Jeg har ikke besteforeldre, og ikke mor eller svigermor i Norge som strikker, så godt jeg har venninner

hissigproppen skrev:

becs skrev:

Vel, det er rett frem og tilbake... hehe. Noe annet blir for avansert og tidkrevende.

Men jeg har to venninner som er megagira på at jeg skal ha baby, og skikkelig babysyke selv. Så jeg vet jeg får en sparkebukse, og hun ene hadde egentlig tenkt til å strikke teppe, men nå vet jeg ikke helt hva hun finner på.

En tredje venninne av meg strikket dåpskjole til jenta mi sist (OH MY GOD, det var mye jobb, men akk så nydelig), en vognpose og har strikke mariusgenser til jenta mi.

Jeg har ikke besteforeldre, og ikke mor eller svigermor i Norge som strikker, så godt jeg har venninner

Så snille venninner du har da! Tenk å strikke dåpskjole... Kan tenke meg at den er nydelig :) 

Kanskje dette ikke er så dumt å lære seg likevel... Jeg strikket faktisk en genser til meg selv i 5 klasse. Den ble fin, men likevel ble det det siste jeg strikket. Jeg husker ikke hvordan man begynner eller noe :) 

Det er MYE gøyere å strikke når det er til lille barnet sitt! :) Jeg ble hekta i sist svangerskap, og koser meg skikkelig med håndarbeid! Jeg har jo bikka 30 og da..så begynner å bli gammal da vettu. (så løper jeg hjem til mamman min når det blir for vanskelig..hihi)

Jeg holder også på å strikke teppe til babyen :)
Strikka til førstemann også, og det ble masse brukt! Gull verdt :)

Jeg har også store strikke/syplaner. Fikk jo symaskin til jul i fjor så jeg burde jo absolutt ta den i bruk. Hittil er listen min slik:

Sy
Smekker
Vognpose
Omslagsbody
Luer

Strikke
Tepper
Hentesett
Babybooties
Kjørepose
Sokker

Nei, jeg er absolutt ikke noe håndtverksgeni, men jeg kan da late som?

Hvor flinke alle sammen er. Skulle ønske jeg hadde fingre til å få til sånne ting. Har ikke strikket på mange år, så tror jeg overlater det til mormor og farmor:)

Er det noen som har eller kan fortelle meg hvor man finne oppskriftene til et slikt mor signe teppe? ;) Ny begynner strikker selv.. hehe 

Tror det er nøstebarn som har mor-Signeteppet.. Skikkelig fint hvis man hekler en kant rundt!:)

Back
Topp