Flere som skal ha planlagt keisersnitt?

Snuffiluffi

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Jeg var på vekstkontroll på sykehuset i dag, får oppfølging pga tidligere historie med svangerskapsforgiftning og prematur fødsel (lav fødselsvekt også). Lille jenta vår er 7% under gjennomsnittet, men følger egen kurve så det er bra.

Sist svangerskap skulle jeg ha planlagt keisersnitt en uke før termin, men det ble keisersnitt 7 uker før termin istedet pga svangerskapsforgiftning.

Grunnen til at jeg måtte ha keisersnitt sist er fordi jeg har fjernet myomer før første svangerskap og dermed er livmorveggen svak og de fryktet ruptur under vanlig fødsel. Nå har jeg også itillegg et keisersnittarr.

Hadde håpet å føde normalt denne gangen, men hadde vel en mistanke om at det måtte bli keisersnitt denne gangen også. Risikerer dermed å også få et oktoberbarn siden ks tas en uke før termin.

Flere som skal ha ks her?

Ja, til min store skrekk!
Jeg har fått valget da, om å føde normalt.. men det finnes ingen garantier på at jeg ikke blir å revne like mye igjen, huden i sjeden er proøs, arrene er stramme så vi vil ikke ta noen sjanser..
Vi får også oktoberbaby, storebror kom lenge før termin og pga laaaang reisetid til sykehuset blir baby tatt med keisersnitt en god stund før for å være helt sikker på at fødselen ikke starter av seg selv.

Ja, til min store skrekk!
Jeg har fått valget da, om å føde normalt.. men det finnes ingen garantier på at jeg ikke blir å revne like mye igjen, huden i sjeden er proøs, arrene er stramme så vi vil ikke ta noen sjanser..
Vi får også oktoberbaby, storebror kom lenge før termin og pga laaaang reisetid til sykehuset blir baby tatt med keisersnitt en god stund før for å være helt sikker på at fødselen ikke starter av seg selv.

Godt å høre vi er flere. Hadde håpet å føde normalt denne gangen, men fikk ikke velge selv. Men veldig betryggende at man blir fulgt opp bra! Jeg hadde en veldig fin opplevelse med keisersnitt sist gang, smertene etterpå var langt fra så vonde som jeg hadde regnet med! Ble positivt overraska altså. Håper det går like greit nå som sist gang. Altså, det var vondt, men ikke så vondt som jeg trodde og fryktet. Reiste meg opp selv samme kveld og morgenen etter gikk jeg i dusjen selv og gikk bort til intensiven der lillegull lå. Håper å unngå for tidlig fødsel denne gangen da.

Jeg skal møte lege på sykehuset om et par uker for å diskutere keisersnitt, pga angst.

Så jeg har litt skrekkblandetfryd oppi alt dette, for fødsel uansett måte er helt for jævlig å tenke på. Men samtidig håper jeg og tror at planlagt keisersnitt kan hjelpe frykten min litt..

Jeg har planlagt keisersnitt på grunn av vaginal total ruptur forrige gang. Havnet på operasjon rett etter fødsel for å sy, og har noen plager i etterkant som gjør at jeg ikke risikerer å prøve vaginalt på nytt. Om jeg skulle revne igjen risikerer jeg ny operasjon og risiko for inkontinens :inpain:. Men jeg fikk valget selv, men for min del var det et lett valg!!
Men jeg er allikevel sykt spent:bored:...

Vi skal be om keisersnitt pga helsekomplikasjoner hos meg, men så må vi se om mini får bli så lenge i magen at vi rekker det. Her planlegges slikt med sykehuset etter uke 33 :p så kjenner det er litt stressende

Back
Topp