Flere som skal ha keisersnitt?

Heksa Augusta Tiden

Flørter med forumet
Ja jeg lurer på om vi er fler her inne på februar som av en eller annen grunn skal ha keisersnitt?

Jeg hadde fødselen fra helvete da jeg fikk min sønn for 12 år siden, den endte i kjede og blæreruptur med akutt opperasjon etter fødselen og 4 opperasjoner til de neste 10 mnd.
Det å få flere barn hadde jeg egentlig lagt på hylla da jeg ble gravid med tvillinger som vi mistet i uke8 våren 08.
Etter dette fant vi ut at det kunne vært hyggelig med flere barn og jeg ble våren 09 gravid med vår datter som ble tatt med keisersnitt 13 november 09.
Keisersnittet gikk overraskende lett for seg og var en positiv opplevelse sammenlignet med fødselen 10 år tidligere. Det eneste var at jeg fikk luft på avveie i kroppen som ga veldig store smerter i dagene etter snittet. Men såret grodde fint og jeg kjenner ikke det minste til arret i dag.

Jeg er litt urolig for hvordan det blir når jeg nå er gravid igjen med tanke på arrene og strekkingen i livmora og ikke minst hvordan det blir å ta et keisersnitt til.

Noen andre i lignende båt?

Hei du :)

Jeg hadde haste-keisersnitt med nr 1, og hadde planlagt keisersnitt på nr 2.
Så det blir keisersnitt denne gangen også, noe jeg gleder meg til! :)
Etter å ha prøvd førstegang, kunne jeg IKKE tenke meg å prøve det ut en gang til å føde vanlig!

Trine

Embla79 skrev:

Etter å ha prøvd førstegang, kunne jeg IKKE tenke meg å prøve det ut en gang til å føde vanlig!

Trine

Jeg vil ikke og kan ikke føde vanlig så den biffen er i boks :) Keisersnittet er en så mye bedre opplevelse enn å føde normalt (dog min fødsel var langt fra normal)
Hvordan var svangerskapet og keisersnitt nr 2 for deg? Hvor tidlig ble det tatt i forhold til terminen?
Sist fikk jeg KS 16 dager før termin noe jeg var veldig glad for, siden jeg var livredd fødselen skulle starte av seg selv. Håper det blir noe i den duren denne gangen også ;)

Tror det var rundt 14 dager før termin de planla keisersnittet mitt, litt glemsk ;)
Var ikke noe problem i forhold til at jeg allerede hadde hatt et keisersnitt tidligere :)
Synes også som du, at et planlagt keisersnitt var en flott opplevelse, og gleder meg til neste :)

Jeg skal også ha planlagt keisersnitt. Sist ble det et dramatisk hastesnitt, så ser frem til å få dette barnet under litt roligere omstendigheter :)

Jeg hadde hastesnitt forrige gang, men vil veldig gjerne føde normalt denne gangen, så sniker meg sakte ut herfra igjen....

Syrine skrev:
Jeg hadde hastesnitt forrige gang, men vil veldig gjerne føde normalt denne gangen, så sniker meg sakte ut herfra igjen....

samme her. jeg fføler meg snytt for det å føde så håper at jeg får føde vanlig denne gangen =)

Embla79 skrev:

Trine

Sniker fra januar, håper det er greit? :)
Hvordan fikk du planlagt ks med nr 2?
Min første fødsel endte med haste ks, hadde veldig fødselsangst og ville ikke føde da jeg ble gravid med nr 2, men ble nektet ks. Dette var helt forferdelig for meg og fødselen var ingen god opplevelse. Nå er jeg gravid med nr 3 og MÅ få ks, vet ikke helt hvordan jeg skal kunne få det nå siden jeg ikke fikk det sist!!

Jeg skal ha ks!

Hadde katastrofe ks med førstemann, planlagt med andremann, også blir det planlagt nå :)

Jeg hadde også katastrofe historie etter 1.mann....endte med hastekeisersnitt og 2 dager etter fant de ut at bekkenet mitt var for smalt, så han har aldri kommet seg ut uansett!

jeg var veldig sint på legene for hvis de hadde undersøkt litt på de 6 ultralydene jeg var på før fødsel og gjort jobben sin hadde jeg spart meg for 1 døgns arbeid til ingen nytte!
Burde foretatt undersøkelser av bekkenstørrelse på kvinner som er under en viss lengde (jeg er ca 150 cm)

Denne gangen blir det heldigvis planlagt keisersnitt!

Føler meg også litt snytt av å få føde, men hos meg er det klin umulig, 
og den opplevelsen jeg hadde sist vil jeg ikke ha igjen! 

snupsii skrev:

Embla79 skrev:

Trine

Sniker fra januar, håper det er greit? :)
Hvordan fikk du planlagt ks med nr 2?
Min første fødsel endte med haste ks, hadde veldig fødselsangst og ville ikke føde da jeg ble gravid med nr 2, men ble nektet ks. Dette var helt forferdelig for meg og fødselen var ingen god opplevelse. Nå er jeg gravid med nr 3 og MÅ få ks, vet ikke helt hvordan jeg skal kunne få det nå siden jeg ikke fikk det sist!!

Jeg hadde møte ang å få innvilget keisersnitt eller ikke, og da sa jeg fra start, at jeg IKKE taklet tanken på å prøve en gang til.. Var veldig klar på det!! :)
Så da sa de at jeg tydeligvis var bestemt på dette, så da var det ingen grunn til å diskutere det mer.

Trine

Jeg hadde haste-ks med nr.1 og har kjent på det siden, at jeg har fått litt hetta for å føde, men så føler jeg meg litt snytt fra normal fødsel også........ Men jeg var så innstilt på å føde normalt forrig gang og når jeg kom til 9cm åpning å fødselen plutselig mått avbrytes, må jeg si jeg ble litt skuffet. Og nå har jeg litt hetta for at det skal skje igjen. Tror nok jeg skal ta en diskusjon med jordmor om det.... Jeg heller nok mer mot ks.....

Jeg hadde hastesnitt med min første og har allerede fortalt legen at jeg skal ha samtale med sykehuset for det er uaktuelt å prøve å føde vaginalt igjen. Lå med drypp-rier 42 timer og fikk aldri større åpning enn 5 cm, så jeg er ferdig finito med å prøve det!

Men jeg må til samtale på Haukeland sykehus og har hørt de er strenge(!), noen som har erfaring med å få planlagt KS der grunnet fødselsangst?

Mars10+Feb12 skrev:

Syrine skrev:

samme her. jeg fføler meg snytt for det å føde så håper at jeg får føde vanlig denne gangen =)

helt enig! gleder meg skikkelig!!
KS er no møkk! kan ikke tenke meg det igjen! huff nei!!

Jeg kommer til å forlange keisersnitt denne gangen.. Hadde en utrolig vond og dramatisk fødsel sist, endte opp med å ligge i narkose for å bli operert etterpå, pga innvendige rifter, og fikk til syvende og sist en ganskevoldsom fødselsdepresjon som ødela hele barselstida vår og frem til ungen ble 6 mnd :-( Håper det er noe som legene vil skjønne, hvis ikke så kommer jeg til å søke på alle sykehus til jeg får det, for jeg vil IKKE føde denne gangen...

bollefjes skrev:
Jeg kommer til å forlange keisersnitt denne gangen.. Hadde en utrolig vond og dramatisk fødsel sist, endte opp med å ligge i narkose for å bli operert etterpå, pga innvendige rifter, og fikk til syvende og sist en ganskevoldsom fødselsdepresjon som ødela hele barselstida vår og frem til ungen ble 6 mnd :-( Håper det er noe som legene vil skjønne, hvis ikke så kommer jeg til å søke på alle sykehus til jeg får det, for jeg vil IKKE føde denne gangen...

Stå på! Vennina mi fikk pga fødselsangs og at hun ikke takler smerter. Den første fødselen hennes brukte hun all energien på å kaste opp pga smertene. Jeg syntes ikke man skal tvinges til å føde om man av en eller annen grunn ikke takler det.

Jeg hadde også fødselen fra H****** og sa til legen når jeg ble gravid med vesla at om jeg ikke fikk KS ville jeg ta abort. Selv om jeg er mer eller mindre imot abort ville jeg tatt det om de hadde nektet meg KS. Jeg endte opp med haste opperasjon rett etter første fødsel og 4 opperasjoner til de neste 10 mnd. For ikke å snakke om smerter. Med vesla hentet  de henne bare ut uten smerter og den lille auauen jeg hadde etterpå var helt på sin plass ;)

Takk, jeg skal gjøre mitt beste :-) Jeg kommer til å få fullstendig panikk om de nekter meg keisersnitt, da vet jeg ikke hva jeg gjør rett og slett emoticon

uffda, det hørtes ille ut.. Men bra at du synes det var verdt det da :-)

Back
Topp