Flere som skal begynne rett på'n igjen?

Klaramari

Glad i forumet
Vi ønsker bli gravide så fort som mulig etter jenta vår er født, håpet er innen de første 6 mnd :)
Vet amming kan forhindre men kommer ikke til å amme (ikke pga det men pga jeg ikke kan).
Gå gravid har ikke vært så fantastisk som jeg trodde, det har vært jævlig, så må bare få det unnagjort, orker ikke tanken på å begynne på igjen etter 1-2 år med å være meg selv igjen.
Snakker med flere jordmødre som sier dette er helt trygt, så ønsker ikke masse negative kommentarer eller fraråd!
Jada vet det sikker absolutt ikke frister men tror det er for det beste for oss, og barna, vill ha to tette!
Vill bare høre om det er noen med samme ønske som oss :)

Ser ikke hvorfor noen skal fraråde deg. Det er delte meninger også blandt helsepersonell ang å vente. Men jeg ser på det slik hvis kroppen er i stand til det, vil den ta seg og du blir gravid. :)

Jeg er ferdig etter dette barnet, men jeg vet flere som har tette barn og ingen av de angrer :)

Lykke til :)

Ser ikke hvorfor noen skal fraråde deg. Det er delte meninger også blandt helsepersonell ang å vente. Men jeg ser på det slik hvis kroppen er i stand til det, vil den ta seg og du blir gravid. :)

Jeg er ferdig etter dette barnet, men jeg vet flere som har tette barn og ingen av de angrer :)

Lykke til :)
Selvfølgelig må jeg få klar singel fra lege at kroppen er klar igjen :)
Ja veldig mye delt, bare positive de 3 jeg har snakket med så kanskje flaks :p
Takk :D

Vi gjorde det nå ;)
Fikk tilbake mensen da frøkna var 4 mnd, og ble gravid igjen da hun var 7 mnd. Hun vil da være 16 mnd når lillebror kommer i November :D
Jeg har hele tiden hatt lyst på to tette, så vi tenkte det var like greit å kjøre på. Man vet jo ikke hvor lang tid det vil ta heller :)

Så lenge fødsel osv går bra, og kroppen er klar for det, så sier jeg bare kjør på ;)

Vi gjorde det nå ;)
Fikk tilbake mensen da frøkna var 4 mnd, og ble gravid igjen da hun var 7 mnd. Hun vil da være 16 mnd når lillebror kommer i November :D
Jeg har hele tiden hatt lyst på to tette, så vi tenkte det var like greit å kjøre på. Man vet jo ikke hvor lang tid det vil ta heller :)

Så lenge fødsel osv går bra, og kroppen er klar for det, så sier jeg bare kjør på ;)
Så kroppen har ikke reagert negativ på å bli gravid igjen så fort, var ekstra tungt eller du føler det har hemmet deg i nyte og ta vare på jenta deres? :)
Spennende på å høre litt erfaringer :)

Vi snakker om å få to tette. Hvis alt går greit etter fødsel osv så håper vi å bli gravide igjen innen 6 mnd:)

Så kroppen har ikke reagert negativ på å bli gravid igjen så fort, var ekstra tungt eller du føler det har hemmet deg i nyte og ta vare på jenta deres? :)
Spennende på å høre litt erfaringer :)

Jeg er faktisk i mye bedre form nå enn jeg var med frøkna. Var ikke dårlig da heller, men hadde ekstremt lite energi. Nå har jeg masse :)
Merker ikke så mye til at jeg er gravid nå annet enn at jeg vokser og blir litt sliten i bekkenet på aktive dager.

Frøkna her har begynt i bhg da, så fremover nå så kan jeg evnt slappe av litt et par timer på dagtid mens hun er der, men hun er generelt veldig selvstendig og liker å utforske.
Har også vært veldig rolig og sovet godt gjennom natta fra hun var nyfødt, så det hjelper sikkert på det også :)

Jeg er faktisk i mye bedre form nå enn jeg var med frøkna. Var ikke dårlig da heller, men hadde ekstremt lite energi. Nå har jeg masse :)
Merker ikke så mye til at jeg er gravid nå annet enn at jeg vokser og blir litt sliten i bekkenet på aktive dager.

Frøkna her har begynt i bhg da, så fremover nå så kan jeg evnt slappe av litt et par timer på dagtid mens hun er der, men hun er generelt veldig selvstendig og liker å utforske.
Har også vært veldig rolig og sovet godt gjennom natta fra hun var nyfødt, så det hjelper sikkert på det også :)
Takk for svar :)

Kommer ikke til å få flere barn etter at han her er født, er hvertfall planen :p

Blir ca 21 mnd i mellom han og storesøster. Og selvom det ikke er supertett kjenner jeg det mye mer på kroppen denne gangen, mere vondter og tyngre. Var lettere å hente seg inn etter jobb når jeg var gravid sist, nå er det rett hjem og være mamma etter jobb og liten tid til hvile på sofaen, det har jeg kjent godt på... Nå har denne graviditeten vært tøffere psykisk også her da, så det spiller nok også en rolle i det hele.

Jeg ble gravid med.nr 2 da nr 1 var 12 mnd! Så de er født 2009/2010! Men kroppen taklet det veldig dårlig og hatt bekkenplager helt siden! Ble gravid med nr 3 aug 2014 og han er nå 15 mnd og jeg er allerede nesten 7 mnd på vei! Ble gravid da han var 9 mnd! Så blir 2015/2016 på disse to! Kjenner at kroppen har fått igjennomgå for det men for min del handlet det.om at jeg bare ville bli ferdig! Vi har aldri avlastning eller noe så vi ville ikke eventuelt begynnt på nytt om noen år, men begynne og leve litt om.man kan si det på den måten hehe

Lillemor var fem måneder(egentlig bare to, født tre måneder for tidlig) da jeg ble gravid, så her blir det to svært tette. Hadde hun vært født til termin hadde det vært under ett år mellom. Anbefaler det ikke, for å si det sånn... Er sabla lei av å gå gravid, gruer meg til å ikke få noe som helst tid til meg selv og til å ha et konstant underskudd på energi. Kroppen er helt ødelagt og jeg klarer ikke gjøre noe som helst nesten, blir varm og sliten av å gå på en rett strekning, har null energi til å gjøre noe som helst etter at hun er lagt og det er fryktelig tungt å ikke få den hvilen og søvnen man trenger under en graviditet.
Dette blir min siste, til tross for at jeg bare er 25 år. Å gå gravid har vært tungt og absolutt ikke slik jeg forestilte meg. Så som du sier, greit å bare bli ferdig med det.

Vi har også alltid sagt at vi ønsker tette barn, for tenk den gleden de kommer til å ha av hverandre! Så jeg fraråder det absolutt ikke, men bare deler min erfaring. Gleder meg til å være ferdig, for å si det sånn. Er så lei av å være sliten i kroppen hele tiden...

Har 3 tette fra før.
Utrolig kjekt å koselig med 2 tett, 3 tette ble litt slitsomt. Men utrolig kjekt nå! De har mye glede av hverandre :) (om kan også krangle mye)

Det er 1år og 5mnd mellom nr 1 og 2
Og 1år og 5mnd mellom nr 2 og 3
Altså 2år og 10mnd mellom nr 1 og 3

Jeg ble gravid med.nr 2 da nr 1 var 12 mnd! Så de er født 2009/2010! Men kroppen taklet det veldig dårlig og hatt bekkenplager helt siden! Ble gravid med nr 3 aug 2014 og han er nå 15 mnd og jeg er allerede nesten 7 mnd på vei! Ble gravid da han var 9 mnd! Så blir 2015/2016 på disse to! Kjenner at kroppen har fått igjennomgå for det men for min del handlet det.om at jeg bare ville bli ferdig! Vi har aldri avlastning eller noe så vi ville ikke eventuelt begynnt på nytt om noen år, men begynne og leve litt om.man kan si det på den måten hehe
3 såpass tette, det er imponerende!!!
Hoff høres veldig tungt ut med ingen avlasting :/

Jeg får mitt 3 og siste barn nå, så kommer ikke til å prøve igjen:) har 3 år og 4 år mellom barna mine, og liker veldig godt å ha den avstanden mellom. Men min bestevenninne har en gutt på 3 år, en på 3 måneder og er 7 uker gravid med nr 3:) og hun er kjempe glad for at hun valgte å bli gravid igjen med en gang:D
Man må kjenne på det selv, og finne ut hva man selv vil. Når jeg Fikk mitt andre barn, vurderte jeg og å bli gravid igjen med en gang, men hadde litt igjen på utdannelsen min (omskolert meg) og ville få det ferdig før barn nr 3. Hvis du ønsker et barn til fort, så kjør på:D

Jeg har også 2009 og 2010 :D og i tillegg 2011 :p
Men lang pause til nr 4 nå i 2016.

Når i 2009 og 2010 er dine født?

Mine er født februar 09 og desember 2010:) dine da?

Februar09 og Juli10 :)
Så da hang vi på samme forum den gang også da om du var på bv?

Jeg var da både på mars09 og februar09 siden termin var i begynnelsen av mars. Men han kom i februar da.

Back
Topp