Flere som sender inn meldekort her? NAV

Destiny85

Forumet er livet
Jeg har begynt med AAP nå og må derfor sende inn meldekort.
I følge brevet jeg fikk fra NAV skulle jeg få en sum, og i følge NAV sine beregninger på "Min side" er Brutto beløpet på 2250 kr mindre[&:]

Brutto er vel før skatt?

I brevet står det:

Satsene er beregnet ut fra et grunnlag på kr: ****** (årslønnen min)
Antall barn det gis barnetillegg for: 1
Grunnsats: kr. 729
Dagsats total: kr. 756
Dette tilsvarer en ukesats på kr. ****

Beløpet som er beregnet på min side er mindre ca 2250 kr mindre enn ukessats x 2 (siden man sender inn meldekort for 2 uker om gangen).

Brutto er før skatt ja.. Husk at aap utgjør bare 66% av tidligere inntekt om du tidligere har mottatt lønn eller sykepenger før du gikk over på aap.....

ORIGINAL: Pearl

Brutto er før skatt ja.. Husk at aap utgjør bare 66% av tidligere inntekt om du tidligere har mottatt lønn eller sykepenger før du gikk over på aap.....

Når det står en ukessats i brevet så skal jeg regne 66% av det da?

Brutto er før skatt,ja..
Takk for at du minte meg på at jeg måtte sende meldekort i dag [:D][:D]

ORIGINAL: Destiny85

ORIGINAL: Pearl

Når det står en ukessats i brevet så skal jeg regne 66% av det da?

Nei det kan jeg ikke tenke meg til.. Ukessatsen er vel allerede fratrukket de 34%??? Vet ikke sikkert her altså for mottar ikke aap, men vet slike ting som foreldrepenger oppgis i ukessats og da er det jo reelt det du skal motta enten det er 80 eller 100% du har valgt....

ukessats skal være det du får ja... Så ville ringt de i mårra og forhørt meg. Sikkert no feil.

ORIGINAL: TonjeJenta

ukessats skal være det du får ja... Så ville ringt de i mårra og forhørt meg. Sikkert no feil.

Grunnen til at jeg nevnte det med de 66% var at hun kanskje ikke hadde tenkt på at hun ville få mindre i aap enn lønn/sykepenger og at det kunne være derfor beløpet var mindre????

I brevet står det:

Satsene er beregnet ut fra et grunnlag på kr: ****** (årslønnen min)
Antall barn det gis barnetillegg for: 1
Grunnsats: kr. 729
Dagsats total: kr. 756
Dette tilsvarer en ukesats på kr. ****

Beløpet som er beregnet på min side er mindre ca 2250 kr mindre enn ukessats x 2 (siden man sender inn meldekort for 2 uker om gangen).

Skjønner ingenting jeg[&:]

du vet at du bare får penger for 5 dager i uka?
men om du har fått oppført en ukessats, og det ikke stemmer med utbetaling er det jo noe feil...
og er det helligdager på ukedager, får man heller ikke penger for de dagene...

*Dyttepå*

ORIGINAL: solstråla

men om du har fått oppført en ukessats, og det ikke stemmer med utbetaling er det jo noe feil...

Må bare innpå og rette, for man får utbetalinger for mandag-fredag uansett om det er helligdag eller ikke. Sånn at ingen blir nervøse for å få mindre.
Alle røde dager er vanlig betaling, nett som i arbeidslivet.

ORIGINAL: solstråla

en får jo betalt på bevegelige helleidager som havne rpå ukedager,det har i alle fall jeg gjort

ok, bra dere rettet på meg!!
var sikker på at det var slik, jeg... sorry!

Ingen?

Har du husket å krysse av for at du har vært i tiltak i helgen også?
Mener nav sa til meg at om jeg ikke huket av for å ha vært i tiltak lørdag og søndag kunne jeg få trekk i utbetalingen.

Jeg fikk også feil denne gangen.. De har av en eller annen grunn trekt meg for 2 dager... Skal ringe dem på i morgen for å høre, for det er jo bare tull!!

GU som jeg gleder meg til jeg er ferdig med nav nå ja!!! Bare en liten mnd igjen nå!

Hvilke 2 uker gjelder meldkortet ditt for (fikk du AAP innvilget fom 1.august gjelder utbetalingen din kanskje bare for en uke)

ORIGINAL: majama

Hvilke 2 uker gjelder meldkortet ditt for (fikk du AAP innvilget fom 1.august gjelder utbetalingen din kanskje bare for en uke)

Fra 2 august. Er det problemet kanskje? Skal det utgjøre så mye som over 2000 kr?

Fra 2 august. Er det problemet kanskje? Skal det utgjøre så mye som over 2000 kr?

Hvis meldekortet ogsaa gjelder for uken foer 2.august, faar du jo bare utbetalt for en uke.

Ta ukessatsen din og trekke fra skatteprosenten din, saa ser du hvor mye du skal ha betalt[:D]

Neste gang du sender inn meldekort vil du faa dobbelt saa mye[:D]

Hvis meldekortet ogsaa gjelder for uken foer 2.august, faar du jo bare utbetalt for en uke.

Ta ukessatsen din og trekke fra skatteprosenten din, saa ser du hvor mye du skal ha betalt[:D]

Neste gang du sender inn meldekort vil du faa dobbelt saa mye[:D]

Gjaldt fra 02-15 august[&o]

Back
Topp