Flere som plutselig sliter med dårlig søvn?

Leche

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Maisløyfene 2024
Siden jeg fant ut at jeg er gravid, har jeg sovet utrolig dårlig. Forrige natt våknet jeg annenhver time, og når jeg våknet på morningen (tidlig!) føltes det som om jeg hadde sovet i max to timer. I kveld var jeg kjempetrøtt, og sovnet men våknet igjen etter en time og får ikke sove igjen.

Hva skjer? Er dette vanlig? Er det hormoner eller spenningen av å være nygravid, eller litt begge deler?

Må si jeg gleder meg til den trøttheten som ofte kommer i første trimester..så får jeg forhåpentligvis sove igjen!

Søv heldigvis tungt når eg søv. Men trøtt døgnet rundt nattevaktshelg no..

Sover veldig lett og dårlig for tiden, mye trøtt på dagtid og kvelden. Men sliter med å sovne

De første dagene etter positiv test (3+3) våknet jeg grytidlig om morgenen, men hadde likevel mye energi hele dagen.. Når jeg kom til 4+1 ca forsvant det, og jeg sov som vanlig igjen, men i tillegg trøtt på dagtid slik at jeg måtte ha en time på sofaen på ettermiddagen :yuck: Så det veksler litt for meg ihvertfall..

Har sovet ganske urolig og dårlig de siste 3 dagene, trøttere enn vanlig nå på dagtid. :dead: men regner med at det går raskt over :)

Sovner til vanlig tid men våkner ekstremt tidlig HVER dag siste uken, type kl 05 liksom :wtf: Prøver alltid å sovne igjen men ender alltid opp med å ligge på telefonen til resten av huset våkner.. Men nå jobber jeg ekstra i helgen (nattevakt) og neste uke har jeg 5 netter på jobb så spent på hvordan uken bli.. :hungover:

Sovner til vanlig tid men våkner ekstremt tidlig HVER dag siste uken, type kl 05 liksom :wtf: Prøver alltid å sovne igjen men ender alltid opp med å ligge på telefonen til resten av huset våkner.. Men nå jobber jeg ekstra i helgen (nattevakt) og neste uke har jeg 5 netter på jobb så spent på hvordan uken bli.. :hungover:
Jeg har det akkurat som deg. Legger meg til vanlig, våkner kl 05, og ligger å venter til mannen våkner. Men er ikke noe mer trøtt utover dagen for det. Men jeg er bare 4+1 så trøttheten har jo ikke kicket inn enda.

Sovner fort på kvelden, og sover greit natten gjennom - men vokner tidlig hver dag. Kunne tenkt meg å sovet litt ekstra nå i helgen, men nei. Men er vel greit, beholder døgnrytmen til arbeidsdagene:dead:

Jeg har sovet dårlig i mine svangerskap, spesielt i første trimester (og i siste del av tredje).

Last edited:
Legger meg til vanlig og sovner uvanlig fort, men våkner i 4. -5- tida. Må ofte opp på do i 4. -tida, nå som det endelig begynte å normalisere seg etter forrige graviditet. Livet! Sovner sjelden igjen.

Jeg har våknet mellom kl 05 og 06 hver dag i en uke :wacky: Pleier å være b-menneske til vanlig, så dette var noe nytt. Tar en powernap senere på dagen, men sovner likevel til vanlig tid på kvelden.. spent på om det fortsetter slik

Jeg sover utrolig dårlig om dagen, kaver mye om natta og har lite dypsøvn.. nå er det også varmt! Ennå godt det snart er ferie sånn at man kan sove nesten når man vil en liten periode k alle fall :woot:

Jeg sliter veldig med dårlig søvn våkner hyppig gjennom hele natten, og når jeg prøver å hvile på ettermiddagen våkner jeg etter bare 15-20 minutt. Og denne varmer hjelper heller ikke:wacky:

Back
Topp