Flere som planlegger hypnobirthing/positiv fødsel?

Allegodetingerfire

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Augustmagi 2025
Har blitt helt hekta på konseptet hypnobirthing/positiv fødsel, er så interessant! :smug:
Flere som meg, eller som har erfaringer med dette?

Jeg vet ikke hva det innebærer. Ser at det finnes et kurs til 2000 kr om dette. Hva går det egentlig ut på?

Har blitt helt hekta på konseptet hypnobirthing/positiv fødsel, er så interessant! :smug:
Flere som meg, eller som har erfaringer med dette?

*sniker veldig*

Prøvde kurset "Positiv Fødsel" da jeg fødte i 2020. Overbevist om at det hjalp meg. Fødselen gikk altså så bra! Og jeg beholdt roen, pustet og følte meg trygg hele veien.

*sniker veldig*

Prøvde kurset "Positiv Fødsel" da jeg fødte i 2020. Overbevist om at det hjalp meg. Fødselen gikk altså så bra! Og jeg beholdt roen, pustet og følte meg trygg hele veien.
Så godt å høre! Dette er mitt tredje barn, og jeg lærer MYE nytt. Holder på lese boka "positiv fødsel" nå:Heartbigred

Jeg har kjøpt kurset, men ikke startet opp ennå. Veldig spent på det og tror det kommer til å hjelpe meg. Har hvertfall begynt å glede meg til første ri:hilarious:

er det samme nettbaserte kurset som jeg har lest om å vil gjøre? https://engodfodsel.no/fodselsforberedende-kurs/
Eller er det noe annet? :wtf::woot::angelic:

Er det annet. Se positivfødsel.no Mulig det har noe overlapp, det vet jeg ikke. Kjenner ikke til det du har linket til. Ser at det er laget av jordmødre i Norge? Positiv Fødsel er ikke laget av en jordmor, men ei som har bodd i England, og tatt instruktørkurs innen Hypnobirthing (og yoga for gravide) Det er fortsatt relativt nytt i Norge, men flere og flere får øynene opp for det. Jeg er som sagt veldig fornøyd :)

Sniker
Jeg tok ikke kurset, men fulgte positiv fødsel på Instagram og tok til meg tipset om å lage seg sånne «motovasjonssetninger» som man har jobba inn på forhånd. Det hjalp meg å holde roen sammen med god pusteteknikk. Det kunne jeg fra før gjennom utdannelse, og siden jeg også hadde født før følte jeg ikke behov for å ta kurset. Men jeg fikk en så god opplevelse, virkelig en drømmefødsel hvor jeg hadde kontroll hele veien - og det på tross av at luringen hadde snudd seg til seteleie uten at vi visste det og det ble avdekket da vannet skulle tas ved 5 cm :hilarious:
Jeg anbefaler absolutt kurset, uten å ha tatt det, haha!! Men mitt tips er hvertfall å ta med deg det som kan hjelpe deg fra et kurs, les gode historier om det hjelper, les skrekkhistorier om det faktisk hjelper (noen liker jo å være forberedt på alt).

Lykke til :)

Jeg har ikke tatt dette kurset men gått på gravid-yoga. Her har vi øvd masse på pusteteknikker,gjort noen ulike øvelser med bl a avspenning og lært om hvilke pusteteknikker som kan benyttes i ulike faser av fødsel.

føler allerede jeg har fått stort utbytte,forrige gang var også partner med for å lære om hvordan de konkret kan være til hjelp og støtte under fødsel. Anbefales!!

Back
Topp