Flere som planlegger å bruke tøybleier?

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Jeg har tenkt til det, og jeg har lyst til å både kjøpe og sy litt selv hvis jeg får det til. :)

Kommunen vår har også tilskudd, så vi sparer litt der også. :)

Noen flere som har tenkt til å bruke tøybleier? Hva slags bleier har dere planlagt å kjøpe inn til den første tiden? Jeg planlegger å kjøpe litt underveis som jeg får erfaring, men noen nyfødtbleier er jo greit å tenke på allerede nå. :)

Jeg har veldig lyst til å bruke tøybleier, men har lite peiling og går meg litt vill i det store utvalget...

Får dessverre ikke tilskudd fra kommunen for å bruke det, men har lyst til å gjøre det uansett.

Hadde egentlig landa på alt i ett eller alt i to bleier, men så ble jeg usikker på hva jeg skulle gjøre med nyfødtperioden? Om jeg likesågodt skulle gå for brettebleier da...? Noen som har erfaring?

Egentlig ikke.. Kan ingenting om det :( Og er egentlig negativt innstilt! Men ser såpass mange tråder på babyverden om det, så jeg har bestemt meg for å finne ut mer om det før jeg bestemmer meg! Synes det er barnslig av meg å være negativ til det når jeg ikke kan noe om det :p

Jeg tenkte kanskje brettebleier i starten selv. I januar er det jo helt innafor med ullbukse utenpå i hvert fall. :)

Jeg har lyst, men sliter med å få mannen med på det :p Og begge parter må jo være ok med det. Hva tenker deres partner om tøybleier?

Er noen forskjell mellom vanlig bleie og tøy bleie ? :rolleyes: Har slev lurt litt på dette, men har ikke hastverk for å bestemme meg i dag heller så :shy::shy:

Jeg gikk faktisk på kurs i bruk av tøybleier for en del år siden da jeg skulle ha nr 3, fikk noen fine tøybleier der, men etter å ha prøvd noen uker var det stopp og jeg vurderte det aldri igjen. Det har kanskje blitt mindre styr rundt det nå, men all den vaskinga, alle flekker som ikke gikk bort, lukt og følelsen av å ikke ta på ungen en rein bleie, til tross for riktig vask, ble rett og slett slutten på den erfaringen for min del. Når det er sagt så synes jeg det er kjempefint at andre får det bedre til enn det jeg gjorde, så for mange er tøybleier helt perfekt!

Bruker tøybleier på første og kommer garantert til å bruke det på nestemann også :) var en tråd om det her inne på januar for en stund tilbake hvor jeg delte litt råd.. :) skal se om jeg finner den og får dyttet den opp :p

Jeg vurderte det helt fram til jeg fant ut vi skal ha tvillinger. Kjente at det ble litt mye å sette seg inn i og en del penger siden det blir to. Med førstemann feiga jeg helt ut, og det har jeg angret på i etterkant!

Min er heldigvis veldig positiv. Han gruer seg litt til å skrape bæsj, men er heldigvis like glad i miljøet som meg. :)
Trenger heldigvis sjelden å skrape bæsj :p i starten kan alt slenges i maskinen (mm-bæsj) og så kommer en artig periode med overgangsbæsj hvor det kan bli litt skraping (heldigvis finnes det engangsinnlegg som popli super som funker veldig bra mot det). Nå kan jeg stort sett bare vippe den i do og kaste papiret i søpla :p

Nå har jeg brukt engangsbleier på ferie i to uker og jeg savner tøybleiene! I tillegg er mini blitt sår for første gang på jegkanikkehuske. Hadde ikke bleiesalve engang fordi han aldri trenger det med tøy. Så selv om jeg nyter ferien gleder jeg meg til å komme hjem til tøybleiene :p:p

Jeg brukte brettebleier og ullbukser, fungerte supert i nyfødtperioden ble dessverre litt mer papirbleier etterhvert, selv om jeg hadde en del ferdigsydde bleier (mye lommebleier med innlegg)

Gleder meg veldig til å begynne å kjøpe inn tøybleier! :happy: Kommunen vår har desverre ikke tilskudd, men vi kjøper bare inn litt og litt frem til babyen kommer. Vi skal uansett bruke brettis, som skal være ganske økonomisk og tror faktisk vi kommer til å spare penger i lengden ved å velge tøy :)

Ser at mange føler seg forvirret over alle typene. Forstår det godt, for holdt nesten på å gi opp selv. Men mange av de norske nettbutikkene har detaljerte beskrivelser av de forskjellige typene og skriver også om hvordan vask og sånt fungerer. I tillegg finnes det utallige reviews på YouTube for de forskjellige merkene. Jeg har nå landet på ett merke som jeg er ganske så sikker på at vi vil bli fornøyde med! :D

Mannen min er positiv til tøybleier. Men nå har jeg fortalt ham om alle fordelene i flere mnd allerede. :angelic: Virker som om han også har mest lyst til tøy fremfor engangs! :)

Gleder meg veldig til å begynne å kjøpe inn tøybleier! :happy: Kommunen vår har desverre ikke tilskudd, men vi kjøper bare inn litt og litt frem til babyen kommer. Vi skal uansett bruke brettis, som skal være ganske økonomisk og tror faktisk vi kommer til å spare penger i lengden ved å velge tøy :)

Ser at mange føler seg forvirret over alle typene. Forstår det godt, for holdt nesten på å gi opp selv. Men mange av de norske nettbutikkene har detaljerte beskrivelser av de forskjellige typene og skriver også om hvordan vask og sånt fungerer. I tillegg finnes det utallige reviews på YouTube for de forskjellige merkene. Jeg har nå landet på ett merke som jeg er ganske så sikker på at vi vil bli fornøyde med! :D

Mannen min er positiv til tøybleier. Men nå har jeg fortalt ham om alle fordelene i flere mnd allerede. :angelic: Virker som om han også har mest lyst til tøy fremfor engangs! :)
Kan du fortelle hvilket merke du har endt opp med? Nysgjerrig [emoji6]

Kan du fortelle hvilket merke du har endt opp med? Nysgjerrig [emoji6]

Litt seint svar.... Jeg tror vi ender opp med merket Buttons (ikke det samme som best buttons) . Det er ganske rimelige bleier. Tenker å ha brettebleier inni, siden det er billigere enn å kjøpe innlegg. Men har ingen erfaringer selv altså. Syns bare de virker veldig bra. Har sett masse reviews på YouTube ;)

Back
Topp