Flere som plages av hodepine?

Inus

Blir kjent med forumet
Har enkelte dager siden jeg ble gravid vært plaget av en ekstrem hodepine jeg aldri har opplevd før..
Våkner disse dagene med lett hodepine, den forverres utover dagen.
Det er så vondt at det føles ut som hodet skal eksplodere, og etterhvert blir jeg kvalm av smerten..

Er flink til å drikke mye vann, så tror ikke det er årsaken..
Går disse dagene lange rolige turer ute i friskluft, noe som kan ha en midlertidig bedringseffekt, men hodepinen er der hele tiden. Paracet hjelper som regel heller ikke, noen ganger hjelper den slik at det går greit så lenge jeg sitter helt i ro, men med en gang jeg beveger meg, så blir det skikkelig ille igjen.. Eller så hjelper den ikke noe serlig..

Flere som har opplevd dette? Er det en "vanlig" plage under graviditet? Hva gjør evt du som kan ha effekt? [emoji4] Tar gjerne imot tips [emoji4]

Sist svangerskap hadde jeg konstant migrene i nesten 2 mnd. Har hatt migrene siden jeg var 6 år, men legen kalte dette for "svangerskapsmigrene" så regner med at alle kan få dette?! Uavhengig om man har migrene fra før eller ei... Husker og at svært lite hjalp. Men mye vann og luft ja.. Desverre ikke så mange råd å komme med.. men ønsker deg masse god bedring og håpe det snart går over!! [emoji173]

Jeg plages også med migrene.. er helt for j*****. Våkner opp midt på natten med dundrende hodepine, som aldri blir borte.. ingenting hjelper. Vi får bare bite tennene sammen og håpe på at vi blir kvitt dette [emoji27] god bedring til deg[emoji173]️

Jeg plages også med mye hodepine i svangerskapet!! Skikkelig plagsomt [emoji53] til meg så varer det liksom en par-tre dager før det går helt over, og så har jeg en pause til det starter igjen. Merkelig..

Har ekstrem migrene. Ligger 90% av tiden. Lå 24/7 hele påsken, klarte ikke ta meg av dattera mi eller noe, så min mor måtte komme inn å ta over. Har mye andre komplikasjoner som gjør hele greia ekstra vanskelig.
Hatt migrene siden jeg var 3 år. Sist svangerskap var en drøm, ikke noe migrene.

Akkurat som jeg Skulla ha skrevet det selv! Helt jævlig dei dagene jeg våkner med hodepine! :( er da låk hele dagen... ingenting som hjelper!!

Har hodepine hver dag selv [emoji17] dessverre er det nok et symptom man kan få under en graviditet! Har alltid bært plaget med mye hodepine, og når jeg var gravid sist så hadde jeg 9 mnd uten en eneste hodepine så jeg gledet meg skikkelig til å bli gravid og ikke plages med dette [emoji85] vell... var ikke så heldig denne gangen! [emoji13]

Sist svangerskap hadde jeg konstant migrene i nesten 2 mnd. Har hatt migrene siden jeg var 6 år, men legen kalte dette for "svangerskapsmigrene" så regner med at alle kan få dette?! Uavhengig om man har migrene fra før eller ei... Husker og at svært lite hjalp. Men mye vann og luft ja.. Desverre ikke så mange råd å komme med.. men ønsker deg masse god bedring og håpe det snart går over!! [emoji173]
Hørtes ikke godt ut [emoji53] var redd det var svaret [emoji28]
Prøvde å google om det var noe som het svangerskapsmigrene, for føles som migrene beskrives men fant ikke noe serlig fornuftig om dette.. men er sikkert det da
Takk for det [emoji173]

Jeg plages også med migrene.. er helt for j*****. Våkner opp midt på natten med dundrende hodepine, som aldri blir borte.. ingenting hjelper. Vi får bare bite tennene sammen og håpe på at vi blir kvitt dette [emoji27] god bedring til deg[emoji173]️
Det får vi gjøre [emoji123][emoji51]
Håpe det går fort over [emoji85][emoji87]
Takk, god bedring til deg også [emoji173]

Jeg plages også med mye hodepine i svangerskapet!! Skikkelig plagsomt [emoji53] til meg så varer det liksom en par-tre dager før det går helt over, og så har jeg en pause til det starter igjen. Merkelig..
Sånn har det ver her og.. veldig merkelig

Har ekstrem migrene. Ligger 90% av tiden. Lå 24/7 hele påsken, klarte ikke ta meg av dattera mi eller noe, så min mor måtte komme inn å ta over. Har mye andre komplikasjoner som gjør hele greia ekstra vanskelig.
Hatt migrene siden jeg var 3 år. Sist svangerskap var en drøm, ikke noe migrene.
Det hørtes skikkelig kjipt ut [emoji37]
God bedring, håper det blir bedre etterhvert [emoji173]

Har hodepine hver dag selv [emoji17] dessverre er det nok et symptom man kan få under en graviditet! Har alltid bært plaget med mye hodepine, og når jeg var gravid sist så hadde jeg 9 mnd uten en eneste hodepine så jeg gledet meg skikkelig til å bli gravid og ikke plages med dette [emoji85] vell... var ikke så heldig denne gangen! [emoji13]
Hoff [emoji37] God bedring hvertfall, håpe det går over fort [emoji173]

Jeg har også tidvis hodepine [emoji20] Skikkelig irriterende, men priser meg bare lykkelig de dagene jeg slipper unna [emoji4]

Jeg og sliter med hodepine, men heldigvis ikke hver dag. Og ja, er så glad for de dagene jeg slipper. :)

Har hatt hodepine så å si hver dag siden positiv test[emoji19] plages mye med migrene til vanlig også..

Jeg har å hatt litt hodepine i det siste. For min del så tror jeg det har hatt sammenheng med stive skuldre og nakke, og ikke svangerskaps relatert men vet jo aldri. Fikk litt massasje av samboer, det hjalp på meg :)

Sliter også med hodepine, hjelper litt å sove, men den er der hele tiden, og kjennes sånn som du beskriver. Hadde ikke dette i det hele tatt sist.

Fikk hodepine med en gang kvalmen gav seg. Hele dagen og hele natten, utrolig slitsomt. Hadde hver eneste dag i over en måned.
Drakk mye vann, tok Paracet innimellom, gikk tur, gjorde øvelser for nakke/rygg... Lite som hjalp, fikk kanskje en time eller to med litt lettere hode.
Fant ut at jeg bare fikk ta det med ro og ta tiden til nytte, det gav seg i slutten av graviduke 14 :)

Ta det med ro når du kan, ta varm dusj/bad, ligg med kald klut over øynene, og hold ut så godt du kan :)
Ofte er det hormonell årsak, og stabiliserer seg etter en stund. Men vet det er liten trøst når det står på som verst!

Fikk hodepine med en gang kvalmen gav seg. Hele dagen og hele natten, utrolig slitsomt. Hadde hver eneste dag i over en måned.
Drakk mye vann, tok Paracet innimellom, gikk tur, gjorde øvelser for nakke/rygg... Lite som hjalp, fikk kanskje en time eller to med litt lettere hode.
Fant ut at jeg bare fikk ta det med ro og ta tiden til nytte, det gav seg i slutten av graviduke 14 :)

Ta det med ro når du kan, ta varm dusj/bad, ligg med kald klut over øynene, og hold ut så godt du kan :)
Ofte er det hormonell årsak, og stabiliserer seg etter en stund. Men vet det er liten trøst når det står på som verst!
Takk for tips uansett [emoji4] alt som kan hjelpe tas i mot med åpne armer

Back
Topp