Flere som opplever sterke smerter og nedpress nå?

Bkno9893310

Blir kjent med forumet
Hei. Har de siste dagene følt på et sterkt nedpress. Jeg flyr på do å tisser hver 10 min. Og har sterke smerter rundt helt i nedre del av magen og i lysken samt i ryggen.

Har på oul i går men hun jeg var hos var så stressa og hadde ikke tid til å snakke med meg om dette. Jeg hadde med urin prøve men den ville hun ikke se på.

Senere på dagen ble det ikke bedre så jeg dro på legevakta. De tok urin prøve, blodprøve og klemte på magen. Fant ikke noe. Litt blod i urinen var eneste. De mistenkte nyrestein men det fikk gå over av seg selv. Jeg tror ikke det er det.

Er så redd for at dette er noe som kan føre til spontan abort. Jeg er i uke 18+5 og baby var helt sunn og frisk.

Er det normalt å ha nedpress nå?
Jeg er andregangs fødende.

Jeg sover nesten ikke pga smertene og Paracet hjelper ikke.

Jeg ville bedt om en sjekk igjen. Høres veldig ut som urinveisinfeksjon eller nyrebekkenbetennelse? Uansett ikke ok å ha så vondt og hvis du flyr på do hvert 10.min er jo noe galt? Lykke til!!

Har du snakket med JM? Synes ikke du skal gå rundt å ha veldig vondt :( Kanskje det er kynnere og du bør ta det litt med ro?

sniker.

Kanskje be om sjekk av livmorhalsen at alt er normalt? Også enig i at sjekk for infeksjon kan være viktig.

Hvordan går det med deg?

Hei igjen. Går bra nå. Men hadde rier hvert 2 min. Fikk ikke hjelp på verken Bærum eller ullevoll. Måtte to turer på legevakta før en lege skjønte at det var urinveisinfeksjon. Det slo ikke ut på prøver men hun hadde sett dette før. Ble bedre etter bare en pille med antibiotika så var ikke tvil. Hadde jeg hørt på jordmødrene på sykehusene hadde jeg mistet. For de riene jeg hadde kunne lett åpnet meg opp om de hadde holdt på lenger. Jeg er rystet over dårlig behandling!

Hei igjen. Går bra nå. Men hadde rier hvert 2 min. Fikk ikke hjelp på verken Bærum eller ullevoll. Måtte to turer på legevakta før en lege skjønte at det var urinveisinfeksjon. Det slo ikke ut på prøver men hun hadde sett dette før. Ble bedre etter bare en pille med antibiotika så var ikke tvil. Hadde jeg hørt på jordmødrene på sykehusene hadde jeg mistet. For de riene jeg hadde kunne lett åpnet meg opp om de hadde holdt på lenger. Jeg er rystet over dårlig behandling!
Off så fælt, godt du fikk hjelp på legevakta ❤️

Så bra du endelig ble tatt seriøst! Jeg ville absolutt skrevet til sykehuset og fortalt om situasjonen din. Det gjorde jeg etter min OUL etter en utrolig dårlig behandling av en sur og ubehagelig jordmor.

Så bra du endelig ble tatt seriøst! Jeg ville absolutt skrevet til sykehuset og fortalt om situasjonen din. Det gjorde jeg etter min OUL etter en utrolig dårlig behandling av en sur og ubehagelig jordmor.
Fikk du noe svar fra de? Jeg kunne tenke meg å klage på flere ting. Jeg ble satt tilbake en uke av jordmor også. Har tidlig ul som sier noe anna og tok ny ul privat etter oul som sier at termin på oul er feil.

Fikk du noe svar fra de? Jeg kunne tenke meg å klage på flere ting. Jeg ble satt tilbake en uke av jordmor også. Har tidlig ul som sier noe anna og tok ny ul privat etter oul som sier at termin på oul er feil.

Jeg fikk svar tilbake om at de beklagde på det sterkeste, at dette var overhodet ikke var måten de gjorde tingene på, og at de tok det veldig seriøst og skulle ta en alvorlig samtale med jordmoren.

Takk for at du har delt historien din, og veldig bra at det løste seg til slutt! Jeg hadde det jeg tror var mine første kynnere i går og har din historie i bakhodet når jeg kjenner ymse greier der nede. Tror jeg må sjekke for UVI denne uken.

Takk for at du har delt historien din, og veldig bra at det løste seg til slutt! Jeg hadde det jeg tror var mine første kynnere i går og har din historie i bakhodet når jeg kjenner ymse greier der nede. Tror jeg må sjekke for UVI denne uken.
Bare husk at du kan ha uvi uten at det slår ut på prøver. De fant ikke noe på meg men antibiotika hjalp med en gang!

Bare husk at du kan ha uvi uten at det slår ut på prøver. De fant ikke noe på meg men antibiotika hjalp med en gang!

Lå akkurat og leste om UVI! Testet negativt fredag, men da hadde jeg drukket mye vann og det var ikke morgenurin så jeg stoler ikke på resultatet. Tror det blir en tur til søndagsåpent apotek i morgen for å kjøpe en hjemmetest...

Redigert: sendte melding til legen min nå, hvis jeg er heldig jobber hun litt i morgen og sender en kur :smiley-angelic001

Last edited:
Lå akkurat og leste om UVI! Testet negativt fredag, men da hadde jeg drukket mye vann og det var ikke morgenurin så jeg stoler ikke på resultatet. Tror det blir en tur til søndagsåpent apotek i morgen for å kjøpe en hjemmetest...

Redigert: sendte melding til legen min nå, hvis jeg er heldig jobber hun litt i morgen og sender en kur :smiley-angelic001
Jeg prøvde hjemme test. Slo ikke ut på det. Du må bare få legen til å teste ut antibiotika om du tror du har det.

Jeg prøvde hjemme test. Slo ikke ut på det. Du må bare få legen til å teste ut antibiotika om du tror du har det.

Takk for råd. Håper jeg får svar av legen i morgen eller tidlig mandag! Nå drikker jeg masse appelsinjuice i håp om at det hjelper litt.

Back
Topp