Flere som opplever ensomhet?

Vårbarnet

Blir kjent med forumet
Vet ikke om dette innlegget passer helt inn, men uansett. . . . Er det flere som opplever dette? Jeg har mange bekjente og har enkelte venninner, men er lissom ikke med i en "vennegjeng"... Ergo inviteres jeg ikke med på arrangementer, turer, konserter, restaurant/byen eller lignende. Jeg har ofte invitert til meg og er flink til å initiere ting, men inviteres ikke tilbake... Etter at jeg fikk barn har jeg endt opp med å godta dette og leve for barnet. Samtidig føler jeg meg nå veldig ensom og har ikke vært på vennemiddag, turer ect. på noen år... Alle dager er helt like... Bare meg?
 
Jeg har det helt likens. Men jeg har bestandig hatt det litt slik så har blitt litt den jeg er, liksom ikke så veldig sosial..:) kan være kjedelig i blant men jeg synes det er godt å kose meg hjemme alene også jeg:)
 
Ja, jeg har det også sånt. På en måte savner jeg å være på turer, trene med andre og bare bli invitert på lunsj eller middag, men på en annen måte har jeg funnet roen med mann og barn...
 
Har det litt sånn her også. Har noen nære gode venninner i hjemområdet nordafor, men her jeg bor har jeg bare ei nær venninne og vi møtes sjeldent. Kjenner litt på det savnet av og til, men trives også i eget selskap hjemme med samboer. Har tenkt tanken at det neppe blir noen overraskelses-babyshower for meg her jeg bor nå. Men sånn er det nå bare, jobben til både meg og samboer gjør at det blir vanskelig å flytte hjem nå før den lille kommer.
 
Vi har nylig flytta til Oslo - her har vi et vennepar, eller det er vennina min fra Island og hennes ektefeller.
De to guttene er så ulike å de kommer aldri til med å bli venner :shifty:

Nu er vennina min svært opptatt med mastersoppgave og hun har jo mye flere venner her i Oslo en jeg så jeg føler meg litt ensom. Jeg har også vært i Norge i 3 år og finner hvordan vennene mine på Island blir mer og mer fjern...

Men jeg har store forventinger til barsel gruppa og forumet kommert til med å skaffe meg venner i samme livsfase og jeg...haha!
 
Jeg flyttet til en ny by for 2 år siden. Så kjenner meg litt gjen! Brukte en side som heter aktivitetsvenner.no til å møte nye mennesker (en salgs "datingsside" for å møte venner) store deler av nettverket mitt kommer fra denne siden. Her er alle I samme situasjon (lyst til å møte nye mennesker) og man blir derfor lettere invitert med på arangementer :) håper dere blir like positivt overasket av siden som det jeg ble :)
 
Vi har nylig flytta til Oslo - her har vi et vennepar, eller det er vennina min fra Island og hennes ektefeller.
De to guttene er så ulike å de kommer aldri til med å bli venner :shifty:

Nu er vennina min svært opptatt med mastersoppgave og hun har jo mye flere venner her i Oslo en jeg så jeg føler meg litt ensom. Jeg har også vært i Norge i 3 år og finner hvordan vennene mine på Island blir mer og mer fjern...

Men jeg har store forventinger til barsel gruppa og forumet kommert til med å skaffe meg venner i samme livsfase og jeg...haha!

Jeg har hatt en utrolig fin barselgruppe nå med han første, men alt faller litt sammen når folk begynner å jobbe. Man må bare være flink til å invitere har jeg funnet ut. Det er jo veldig hyggelig når man treffes, men sjelden aktivitet på gruppa om mAn ikke gjør noe med det selv :)
 
Jeg har hatt en utrolig fin barselgruppe nå med han første, men alt faller litt sammen når folk begynner å jobbe. Man må bare være flink til å invitere har jeg funnet ut. Det er jo veldig hyggelig når man treffes, men sjelden aktivitet på gruppa om mAn ikke gjør noe med det selv :)

Jeg har to sånn grupper fra før - til barn på nøsten 11 og så 4 mye aktivitet i begge grupper - men de er i hjemmelandet mitt:/
 
Jeg har veldig gode erfaringer med barselgrupper. Særlig den første barselgruppen jeg var med i. Da var vi litt alene i vennegjengen ift å få barn såpass tidlig. Var veldig fint å møte folk i samme situasjon da, som var interesser i å møtes tidlig en søndag formiddag på lekeplassen.

Så mitt tips er å bruke barselgruppene for alt de er verdt, og være flink til å ta initiativ til å møte enkelte utenom de "vanlige" treffene. Lykke til :)
 
Føler ensomhet ja, helt klart. Flyttet til ny by, og startet i jobb med kun godt voksne folk. Så jeg har egentlig bare mann og barn... savner å ha venninner som man kan gå tur ilag, treffe til lunsj, gå ut med og i det hele tatt stole på.
 
Føler ensomhet ja, helt klart. Flyttet til ny by, og startet i jobb med kun godt voksne folk. Så jeg har egentlig bare mann og barn... savner å ha venninner som man kan gå tur ilag, treffe til lunsj, gå ut med og i det hele tatt stole på.
Hvor bor du?
 
Føler ensomhet ja, helt klart. Flyttet til ny by, og startet i jobb med kun godt voksne folk. Så jeg har egentlig bare mann og barn... savner å ha venninner som man kan gå tur ilag, treffe til lunsj, gå ut med og i det hele tatt stole på.

Er akkurat i samme situation... Men i Oslo
 
Kjenner meg igjen i det mange av dere skriver. Bor i ny by og langt unna familie og barndomsvenner. Trives, men synes det ofte er litt trist også. Spesielt når mannen er ute med sine kompiser alene - og jeg blir sittende hjemme og tenke på at jeg så gjerne skulle hatt noen så nær selv her jeg bor nå.

Krysser fingrene for at jeg får en hyggelig barselgruppe etterhvert, og at det der kanskje finnes noen fremtidige gode venner. :)
 
Kjenner meg igjen i det mange av dere skriver. Bor i ny by og langt unna familie og barndomsvenner. Trives, men synes det ofte er litt trist også. Spesielt når mannen er ute med sine kompiser alene - og jeg blir sittende hjemme og tenke på at jeg så gjerne skulle hatt noen så nær selv her jeg bor nå.

Krysser fingrene for at jeg får en hyggelig barselgruppe etterhvert, og at det der kanskje finnes noen fremtidige gode venner. :)
Samme her, satser på at det og jobbytte kan gi noen nye og gode bekjentskaper :)
 
Hei.Bor også i Stavanger, og er innflyttet for ca 4 år siden Ta gjerne kontakt hvis dere bor i nærheten Har termin i september 2017z
 
Back
Topp