Flere som ligger på vippen mellom des/jan baby?

Frumommy

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Hei,

Jeg har lagt inn i en app første dag i siste mens og fått termindato 24.desember. La inn eggløsningsdag og fikk 29.desember. Har også lagt inn en gang med første dag i siste mens og med syklus lengde siste periode og fikk 2.januar. Til vanlig hadde jeg nok ikke brydd meg og tatt det som det kommer på ultralyd. Siden det ligger akkurat mellom jul, nyttår og årsskifte kjenner jeg det surrer rundt i hode mitt. Flere som ligger på vippen? Dette blir min første så regner med jeg går litt over tiden. Jeg er uke 9 på appen. Skal på 12 ukers kontroll hos legen i juni [emoji4]

Vi er på 3.januar foreløpig etter menstermin, men eggløsningen var sannsynligvis tidligere enn "normalt" - hadde negative ELtester på de dagene jeg forventet EL. Veldig spent på hva tidlig ultralyd viser på tirsdag [emoji4] Om EL var noen dager før normalt er vi fort på nyttårsbarn. Dette er vår første også, så regner med å gå over tiden (og håper det litt også mtp barnehageplass)

Har ifølge første dag i siste mens termin 5 januar, men pga spiralbruk så lenge kan den være ustabil så må bare vente på UL å se :)

Jepp. Termin 29 des. og den er 100% sikker.
Tror det blir januarbaby da jeg gikk 13 dager over termin med førstemann..så vi får se :)

Jepp. Termin 29 des. og den er 100% sikker.
Tror det blir januarbaby da jeg gikk 13 dager over termin med førstemann..så vi får se :)
Har du vært på tidlig UL siden du har fått satt en termindato eller legen som har regnet ut? Vurderer selv tidlig UL for å vite mer nyaktig termindato [emoji4]

Har du vært på tidlig UL siden du har fått satt en termindato eller legen som har regnet ut? Vurderer selv tidlig UL for å vite mer nyaktig termindato [emoji4]
Er gravid ved hjelp av prøverør, så da vet en nøyaktig tidspunkt for befruktning + at tidlig ul viste at 29.des stemte :) Ved ordinær ul skal de ikke endre termin hos meg, det kan de gjøre hos de som er blitt gravid på den vanlige måten. En har en mens-termin, som kan bli flyttet på ved tidlig ultralyd, men de kan likevel flytte terminen igjen ved ordinær ul i uke 18-20.
Fint å ha en dato å kunne forholde seg til :)

Er gravid ved hjelp av prøverør, så da vet en nøyaktig tidspunkt for befruktning + at tidlig ul viste at 29.des stemte :) Ved ordinær ul skal de ikke endre termin hos meg, det kan de gjøre hos de som er blitt gravid på den vanlige måten. En har en mens-termin, som kan bli flyttet på ved tidlig ultralyd, men de kan likevel flytte terminen igjen ved ordinær ul i uke 18-20.
Fint å ha en dato å kunne forholde seg til :)
Det forstår jeg godt! [emoji1] takk for svar og lykke til videre. Blir spennende å se når det nærmer seg termintider [emoji106]

Det forstår jeg godt! [emoji1] takk for svar og lykke til videre. Blir spennende å se når det nærmer seg termintider [emoji106]
Det blir det! :) Håper du får en fast dato å forholde deg til snart :)

Jeg har omtrent samme datoer som deg. Menstermin på julaften, eggløsning tilsier 2.januar, og tidlig ultralyd bekreftet sein eggløsning. Sist fikk jeg to dager før termin, så det ligger an til å bli helt i årsskiftet her ja!

Hei,

Jeg har lagt inn i en app første dag i siste mens og fått termindato 24.desember. La inn eggløsningsdag og fikk 29.desember. Har også lagt inn en gang med første dag i siste mens og med syklus lengde siste periode og fikk 2.januar. Til vanlig hadde jeg nok ikke brydd meg og tatt det som det kommer på ultralyd. Siden det ligger akkurat mellom jul, nyttår og årsskifte kjenner jeg det surrer rundt i hode mitt. Flere som ligger på vippen? Dette blir min første så regner med jeg går litt over tiden. Jeg er uke 9 på appen. Skal på 12 ukers kontroll hos legen i juni [emoji4]
Jepp, er i samme situasjon :) menstermin sier 29.des, men var på tul og da sa gynekologen at termin så ut til å være 3. Januar. Men siden jeg hadde sen eggløsning, er førstegangsfødende og søstra mi også fikk begge sine nesten to uker over termin krysser jeg fingrene for at det blir en januarbebis. Er nå 8+2.

Her er det termin på nyttårsaften, men siden det er første barn, så regner jeg med å gå over slik at det blir januar ;) 8+3 i dag!

Ja! Litt rart å ikke vite hvilke årstall det blir! Har termin mellom 5 og 9 januar men har født begge barna 7 dager før termin! Så blir spennende å se:p

Ja! I følge menstermin er termin 22.des,men i følge eggløsning så er termin rundt 29/30/31.des :-p

Vi er på 3.januar foreløpig etter menstermin, men eggløsningen var sannsynligvis tidligere enn "normalt" - hadde negative ELtester på de dagene jeg forventet EL. Veldig spent på hva tidlig ultralyd viser på tirsdag [emoji4] Om EL var noen dager før normalt er vi fort på nyttårsbarn. Dette er vår første også, så regner med å gå over tiden (og håper det litt også mtp barnehageplass)
Du har rett på barnehageplass fra august 2019 enten barnet er født 31. desember eller 1. januar, så det har jo ingenting å si...

Du har rett på barnehageplass fra august 2019 enten barnet er født 31. desember eller 1. januar, så det har jo ingenting å si...
Så vidt jeg forstår er det slik at man har lovfestet rett til plass fra den måneden barnet fyller ett år - til og med oktober. Så barn født i oktober 2016 har rett til plass fra oktober 2017. Nå er det på høring om dette også skal gjelde barn født i november. Vi trenger plass fra januar 2019 og ikke august - det er akkurat de mnd i mellom der vi ikke aner hva vi skal gjøre..

Jeg har termin 13. Januar, men de to andre har kommet 3 og 5 uker før så regner litt med desember baby her. :Heartpink

Så vidt jeg forstår er det slik at man har lovfestet rett til plass fra den måneden barnet fyller ett år - til og med oktober. Så barn født i oktober 2016 har rett til plass fra oktober 2017. Nå er det på høring om dette også skal gjelde barn født i november. Vi trenger plass fra januar 2019 og ikke august - det er akkurat de mnd i mellom der vi ikke aner hva vi skal gjøre..

Vi er i tvil og. Vet en del har fått plass ved å betale fra august (dvs. Når barnet er 6mnd), men føler det er bortkastede penger, og man er jo ikke sikret plass. Ellers får vi søke til januar og håpe på plass. Om vi ikke får må vi ta en vurdering; ta ut ferie tidlig, prøver å overføre mest mulig ferie fra i år til neste år, spare opp mest mulig avspasering, vurdere permisjon uten lønn og evt dagmamma. Regner med det må bli en kombinasjon av disse i så tilfellet.

Har mens termin 21 desember. Var på tul og der ble jeg satt 2 uker tilbake, men sa den offisielle dato setter på oul. Så jeg ble satt til 4 januar.

Derfor vet jeg ikke, men har bestillt tul privat når jeg er 12+1 eller 14+1 eller noe midt i mellom. Det vil tul bekrefte den 22 juni

På første kontroll beregnet jordmor termin til å være 28. desember, men har ikke vært på UL enda så vet jo ikke helt sikkert hva det ender opp med. Tror egentlig selv at det blir januarbaby :)

Back
Topp