Flere som lager ting hjemmelaget? :D

babymirakel

Oktobermirakel, ønske om bitteliten <3
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Tenkte å lage sviskemos og saft til grøten og noe fruktpure :D

Mamma til en prinsesse ♡

Jeg lager alt! Lillemann nektet å spise middagsglass så har ikke så mye valg :P

Fruktmoser lager jeg også selv, så enkelt og mye billigere :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg lager også det meste selv. Smaker mer av det enn av glassa synes jeg, og lillemann også tydeligvis. Bruker litt glass innimellom som avveksling. Grøt kjøper jeg da. Prøvde meg på hirsegrøt en gang, smakte pøkk. Sviskemos og fruktpurreer sparer man en del på å lage selv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjøper grøten selv :/ klarer ikke lage nok jern i grøten sa helsesøster

Mamma til en prinsesse ♡

Kjøper grøt, men ellers er det hjemmelagd for både store og små :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkte jeg skulle lage litt selv og. Men hvor kjøper/finner dere svisker?? På fruktavdelingen?
Lett i alle butikker, skjønner ikke de greiene der. Hvordan lager derE? :)

Tenkte jeg skulle lage litt selv og. Men hvor kjøper/finner dere svisker?? På fruktavdelingen?
Lett i alle butikker, skjønner ikke de greiene der. Hvordan lager derE? :)
Er der rosinene er her hvertfall :) kan legge ut oppskrift på sviskemos/saft og frukt pure med pære :)

Mamma til en prinsesse ♡

Er der rosinene er her hvertfall :) kan legge ut oppskrift på sviskemos/saft og frukt pure med pære :)

Mamma til en prinsesse ♡
Ok, så det er svisker på boks? Gjerne det :) Fruktpureer lager jeg, men ikke sviskemos, det vil jeg gjerne prøve :)

Lager og sviskemos selv :) Det finnes i alle butikker, de fleste i poser ved der det er rosiner osv. Aprikosmos har også samme virkning som svisker, hvis ikke bedre :) Og litt annen smak som er godt iblant ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg lager alt av fruktmos,det være seg pæremos,sviskemos og aprikosmos. Det er det han liker:)

I forhold til middager så har vi enn så lenge kjøpt glass, men de siste dagene har han ikke ville hatt noe middag:eek: Lei kanskje, hmm...Jeg har gitt han kjøttkaker som vi hadde til middag engang, de kom i retur;) Hs sa at mange godtar kun hjemmelaget og andre ville gjerne kun ha middagsglass. Gjelder vel bare å prøve seg frem da:think005

Grøt kjøper vi, risgrøt og havregrøt:)

Jeg lager alt av fruktmos,det være seg pæremos,sviskemos og aprikosmos. Det er det han liker:)

I forhold til middager så har vi enn så lenge kjøpt glass, men de siste dagene har han ikke ville hatt noe middag:eek: Lei kanskje, hmm...Jeg har gitt han kjøttkaker som vi hadde til middag engang, de kom i retur;) Hs sa at mange godtar kun hjemmelaget og andre ville gjerne kun ha middagsglass. Gjelder vel bare å prøve seg frem da:think005

Grøt kjøper vi, risgrøt og havregrøt:)
Kanskje han ikke har sansen for de sakene lenger :p pære, aprikos, eple og fersken er snadder her :D skal lage det i morgen da jeg må ha sil og det har vi ikke :p kun sånn til spagetti og den er litt stor :p

Mamma til en prinsesse ♡

Kanskje han ikke har sansen for de sakene lenger :p pære, aprikos, eple og fersken er snadder her :D skal lage det i morgen da jeg må ha sil og det har vi ikke :p kun sånn til spagetti og den er litt stor :p

Mamma til en prinsesse ♡

Han slukte det i en periode, og så ut til å elske det:D Det varte tydeligvis ikke så lenge, haha:D Det går nå gjerne litt opp og ned, prøver igjen om noen dager med middagsglassene. Ellers prøver jeg på hjemmelaget middager igjen:) Han spiser nå godt med grøt og frukt. Dessuten blir det mer pupp, og det er kos:D

Han slukte det i en periode, og så ut til å elske det:D Det varte tydeligvis ikke så lenge, haha:D Det går nå gjerne litt opp og ned, prøver igjen om noen dager med middagsglassene. Ellers prøver jeg på hjemmelaget middager igjen:) Han spiser nå godt med grøt og frukt. Dessuten blir det mer pupp, og det er kos:D
Disse små har jo litt rart smaksløker :p gjør det :) amming er så koselig :D her får hun 6 ts grøt og litt fruktmos ellers resten pupp :D hun vil ikke ha mer mat :p

Mamma til en prinsesse ♡

Her har jeg problemer med å få han til å spise noe som helst annet enn grøt som smaker papp..... Hjemmelaget og kjøpt middag spyttes ut, hjemmelaget og kjøpt fruktmos går forsåvidt. Alt av små smakebiter han får ved matbordet brekker han seg av. Det skal helst være helt fin grøt uten klumper, smak eller fullkorn :rolleyes:

Her har jeg problemer med å få han til å spise noe som helst annet enn grøt som smaker papp..... Hjemmelaget og kjøpt middag spyttes ut, hjemmelaget og kjøpt fruktmos går forsåvidt. Alt av små smakebiter han får ved matbordet brekker han seg av. Det skal helst være helt fin grøt uten klumper, smak eller fullkorn :rolleyes:
Såpass ja :) jenta mi hater og klumper, men foreløpig har hun kun fått grøt og ikke noe annet. Hun orker ikke mer rett og slett :p 6 ts grøt da er hun mett :)

Mamma til en prinsesse ♡

Da fikk jeg kjøpt idag. Tror du aprikos er samme fremgangsmåte? Temmelig enkelt :)
Ja, det tror jeg :) det er det :D skal lage selv idag :)

Mamma til en prinsesse ♡

Er samme måten ! :) og samme effekt som svisker :)

Mamma til en prinsesse ♡

Yepp samme med aprikoser ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp