Flere som kunne tenkt seg og ropt ut til hele verden :P ??

Jakobe4

Betatt av forumet
Kjenner jeg er helt stressa i forhold til og ville fortelle alle jeg kjenner at jeg har testa positivt.... :P :P 

Har fortalt gubben det og mamma, Thats it....Men så fortalte jeg ei vennine at jeg prøver så føler for og fortelle henne det og :/

Men pgr av forskjellige ting og tang (kan komme tilbake til det senere om den jeg forblir på tjukka)  så er det litt vanskelig og la folk vite det for jeg vet at det ikke er en glad nyhet for di fleste... :( 
Men er redd folk/familie vil få fort mistanker...Får holde mge unna familie i noen uker :P hehe....

Når og hvordan skal dere fortelle det??

Er jo mange måter og fortelle en slik nyhet på :D :D

Jeg har plapra vilt ;) hehe.. neida.. ikke så ille.. men vi fant ut ut at om det ikke skulle gå veien så kan man ha behov for litt støtte og at folk vet da også!!
Vi sa det til mamma og pappa samme dagen som vi testa.. fordi de var innom... og så har jeg 4 venninner som har vært veldig engasjert i min prøving ( og jeg i dems da de ble gravide) så de fikk vite...  og foreldrene til mannen har å fått vite... Samme med sjefen min.. siden jeg hadde så vondt i hode her om dagen.. og følte jeg ikke kunne gjøre noe med det..og var redd for at dette skulle fortsette!

Til venninnene mine har jeg bare vist bilde av testen... veldig moro å se reaksjonene... mens til foreldrene og sånt har vi sagt at det er jo mye som kan gå galt enda.. MEN for en gang skyld har vi fått positiv graviditetstest...

Nå tror jeg vi har sagt til de fleste vi kommer til å si noe til før vi har kommet litt lenger... Eneste er mormor som jeg vurderer å ringe i dag.. hun sleit med det samme da hun var ung.. det som er litt trist er at hun begynner å bli dement.. og har veldig forskjell på gode og dårlige dager.. hun er også litt deppa føler vi for tiden.. så kanskje dette kan gjøre så hun har noe å se fremover mot...

Min "filosofi" har vært å fortelle det til de jeg ønsker å dele det med - som jeg kan dele både godt og vondt med.. og som kan bidra når jeg lurer på ting etc... og så vente med resten til vi er over uke 12..

Lykke til med fortelling :)

Har jo lyst å hyle det ut men klok av skade gjør jeg ikke det!! Vi har mistet mange ganger, prøver å glemme det nå da og bare nyte å være gravid:) Vi kommer til å fortelle det til de som vet at vi har vært igjennom prøverør og tørr å spørre oss;) De som ikke tørr spørre får vite det når vi har vært på ul i uke 7 og sett ett (to) bankene hjerte:)

Har kun fortalt det til mannen og min aller beste venninne.. Tror ikke mannen har sagt det til noen.
Vi kommer til å fortelle det til besteforeldre osv etter uke 12. Men det har like mye med at de har bestemt at 3 barn er perfekt (selv om vi begge er 1 av 4søsken), så gleder oss liksom ikke til å fortelle det egentlig, da vi ikke vet om de blir glade for det, slik som vi er. :) som at da er vi tryggere på at spira blir i magen. :)

når vi skulle ha mannens 1 og mitt 2 barn, fortalte vi det med en gang, siden vi visste svigermor gleda seg veldig til å bli bestemor.

Back
Topp