flere som klør?

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Begynte tidligere denne uken å klø(sånn klø at jeg ikke klarer å være å klø tilbake). Begynte med magen og nå er det hele kroppen med unntak av håndflatene. Føles ut som om brystene og føttene brenner i tillegg til at det klør.

Noen andre som opplever det samme? Tips? Skal til fastlegen i mårra - er det noe jeg burde nevne?

Du bør nevne det hvis du klør litt overalt. Da kan legen ta en blodprøve og sjekke at du ikke har fått ...arrrg....hva heter det på norsk da???? Sånn galle salter i blod...
Bah...skal sjekke opp etterpå...

*intrahepatisk kolestase - altså gallen din i leveren akkumulerer og lekker ut i blod *

Fant denne siden. Er på engelsk da....
http://www.babycenter.com/0_itchy-skin-during-pregnancy_9450.bc

Kjør litt på puppene mine, spesielt etter at jeg har smørt meg eller er litt klam... Men det er i grunn det hele...

Eg og klør til tider ekstremt. Og kjennes ut som føttene skal ekaplodere aV varme ..

Klør på magen! Masse! Noen kvelder også ellers på kroppen, men magen og puppene mest. Og mine føtter er også varme om kvelden - da ryker sokkene som regel.

Du bør nevne det hvis du klør litt overalt. Da kan legen ta en blodprøve og sjekke at du ikke har fått ...arrrg....hva heter det på norsk da???? Sånn galle salter i blod...
Bah...skal sjekke opp etterpå...

*intrahepatisk kolestase - altså gallen din i leveren akkumulerer og lekker ut i blod *

Fant denne siden. Er på engelsk da....
http://www.babycenter.com/0_itchy-skin-during-pregnancy_9450.bc

Kjør litt på puppene mine, spesielt etter at jeg har smørt meg eller er litt klam... Men det er i grunn det hele...

Takk for informasjonen :) Skal nevne det for fastlegen i morgen hvis det ikke blir bedre.

Tror man skal nevne kløe i svangerskapet ja, om det er sånn plagsom kløe, og ikke bare fordi du selv har begynt å klø.
Jeg er ikke plaget med dette selv, heldigvis.
Kan det hjelpe å smøre noe på de stedene det klør?
Kanskje det kommer av at det er tørt?

Back
Topp