Flere som kjenner på stiv korsrygg ?

Mamma2021

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Helu!
Synes siste dagene at jeg føler korsryggen blir stiv og verker om jeg blir sittende i vanlig sittestilling.
Ligge og stå går greit.
Men også for eks etter en liten gåtur, når jeg setter meg da synes jeg jeg kjenner det i korsryggen.
Uke 10+1 nå.
Er det tidlig tegn på bekkenløsning eller kan det bare være litt forbigående eller at det ikke trenger og bli værre ? :hilarious:
 
Stiv i hofter og korsrygg. Antageligvis fordi eg ligge så mykje, evt heng over dassen :meh:
 
Stiv i hofter og korsrygg. Antageligvis fordi eg ligge så mykje, evt heng over dassen :meh:
Kjipt å henge over dassen:hungover::hilarious:
Kjenner faktisk det sjukt godt i hofter om jeg ligger på siden i sofaen for eks når jeg glaner på tven:hilarious:
Da må jeg endre stilling ganske fort for hoftene begynner og verke:hilarious:
 
Jeg merket veldig de første ukene (verst uke 6-7) at jeg ikke klarte å sitte normalt lenge nok til å spise middag, ble rett og slett veldig sliten i korsryggen av å sitte. Etter det har jeg enten ikke prøvd å sitte så mye (ligger for det meste på sofaen) eller så har det faktisk blitt bedre, for jeg merker det ikke noe særlig nå :p
 
Jeg har hatt stiv korsrygg/hofter et par uker nå. Slitsomt var sånn med de to siste også, ga seg rundt uke 14/15 så håper på det samme denne gangen!
 
Jeg har hatt stiv korsrygg/hofter et par uker nå. Slitsomt var sånn med de to siste også, ga seg rundt uke 14/15 så håper på det samme denne gangen!
Da krysser vi fingrene for at det er noe som slipper taket om noen uker :angelic::happy:
 
T
Helu!
Synes siste dagene at jeg føler korsryggen blir stiv og verker om jeg blir sittende i vanlig sittestilling.
Ligge og stå går greit.
Men også for eks etter en liten gåtur, når jeg setter meg da synes jeg jeg kjenner det i korsryggen.
Uke 10+1 nå.
Er det tidlig tegn på bekkenløsning eller kan det bare være litt forbigående eller at det ikke trenger og bli værre ? :hilarious:
Trenger ikke bety bekkenløsning. Det varierer veldig fra person til person hvor man kjenner graviditeten mest. Jeg kjenner både mensen og graviditet mest i korsryggen. Fødselen satt også mest i ryggen, faktisk. Noen merker det mest foran. Så at korsryggen til tider er stiv og støl er heeeeeelt normalt :)
 
T

Trenger ikke bety bekkenløsning. Det varierer veldig fra person til person hvor man kjenner graviditeten mest. Jeg kjenner både mensen og graviditet mest i korsryggen. Fødselen satt også mest i ryggen, faktisk. Noen merker det mest foran. Så at korsryggen til tider er stiv og støl er heeeeeelt normalt :)
Ah Okei! Takk for svar :angelic::angelic:
 
Fysioterapauten min sa at «alle» har bekkenløsning som gravid, men det er ulikt hvor mye en blir plaget. Det er hormoner som styrer, en del av de samme er under mensen, slik at noen får plager da.
Jeg har hatt bekkenplager med mye vondt, så nå tar jeg uansett forholdsregler.
Unngår tunge løft, sitte på harde stoler eller benker og lange asfalt turer. også går jeg inn/ut av bil og ut av senga med samlet føtter. Og selvfølgelig går ned i knestilling om jeg skal løfte eller plukke opp noe fra gulvet..
bedre føre var !
 
Back
Topp