Flere som jobber nattevakter?

JeaBHand

Glad i forumet
Novembergull 2017
Jeg jobber nattevakter i turnus, og merker jeg er mye mere trøtt nå, enn jeg var før jeg ble gravid. Sover masse på dagen for å gjøre meg klar for nattevakt, men i 2-3 tida blir jeg supertrøtt og holder på og sovne.

Er det noen som har det på samme måte? Og som har noen tips til soverutiner, og til hvordan holde seg våken iløpet av vakta?

Jeg er våken nattevakt, og sitter stille på et rom hele vakta.

Å sitte stille på et rom på natta som gravid uten å skulle sovne, hadde ALDRI klart det. Huff bå syntes jeg synd på deg..

Har ingen tips dessverre, selv har jeg hvilende nattevakter av og til - men det er jo noe helt annet!

Jobber også natt! Har ikkje so mykje råd, anna enn å sove lenge og kvile seg på kvelden før natta starter [emoji5]

Får håpe den værste trøttheten gir seg etter 1. trimester!

Sover nå med ørepropper og bind for øynene, men hadde glemt å sette telefonen på lydløs idag, så ble vekt av at den ringte. Og da merka jeg at jeg både måtte på do og at jeg var sulten, så da var det bare å stå opp. Men nå får jeg gå å legge meg igjen.

Blir ihvertfall ikke mye sosialt med mannen om dagen!

Jeg jobbet nattevakt når jeg var gravid med førstemann. Jeg var så trøtt og sliten at jeg ble sykemeldt.

Har aldri gått tilbake til nattevakt etter det.

Jeg jobbet nattevakt når jeg var gravid med førstemann. Jeg var så trøtt og sliten at jeg ble sykemeldt.

Har aldri gått tilbake til nattevakt etter det.
Uff, får ikke håpe det går så langt, men orker ikke annet enn å jobbe, sove og spise om dagen, og da er det mannen som varter meg opp, for orker ikke selv. Så får håpe det gir seg etter 1 trimester, ellers kan det fort gå den veien her også.

Jobber nattevakter men tenker å få tilrettelagt turnus fra neste uke (6+5 nå) :) Ønsker ikke å slite ut kroppen mere enn jeg må fremover :) Og heller stå i jobb lengre :)

Jeg jobber 50 % natt og 30 % dag/kveld. Foreløpig går det veldig bra. Er my roligere på posten der eg jobber på natt enn dag og kveld. Er dessuten veldig flink blitt te å prioritere søvn og mat før og etter nattvaktene og da går det veldig fint. Har i tillegg overskudd til Litja som e 20 mnd. Men har krav på å få det tilrettelagt. Og husk, dere skal ikje sykemeldes om det ikke er mulig for dere å gå natt, da skal dere over på svangerskapspenger. Og arb.giver er pliktig til å tilrettelegge. Går ikke det er det svangerskapspenger og ikke sykepenger.

(Obs ift om det blir behov for sykemelding etter fødselen, pga makstid for sykemeldinger)

Back
Topp