Flere som jobber nattevakter?

Fire-må-det-være!

Glad i forumet
Hvordan går det med dere og nattjobb?
Jeg er egentlig ikke fast ansatt på natta, men har tatt noen ekstravakter som nattvakt (er sykepleier) - kanskje et pat vakter i måneden. Snakka med jordmor om det, da jeg ved forrige sv.skap jobbet fullstilling som nattvakt - det ble for tøft, og jeg ble "omdisponert" til dagjobbing i stedet;-)

Arbeidsgiver er påpasselig med å spørre meg hvordan det går, og jeg føler jeg godt kan si nei altså - men synes for tiden det går like greit å ta ei rolig nattevakt innimellom, i stedet for ei travel dagvakt!! Er mer ro på natta, og jeg får sove på dagtid etter vakt, når barna er i barnehagen.. Meeeen, når kroppen bgynner å protestere på å gå nattvakt, er det stopp ja - vi trenger jo nattesøvnen vår, pluss at det å gå nattvakt, kan by på utfordringer det også.. Sist jeg var på jobb, ble det både blanding av antibiotika og tungt løft.. - men det er som oftest rolig..

Eg e sjukepleiar og jobbe fast natt på sjukehus :) Eg har fast 50%, men jobbe mellom 75-100% stortsett! Denna veko har eg 37 tima på jobb og neste veka ska eg jobba 60 tima på ei veka f.eks.. På kontroll i uke 8 sa legen min at eg ikkje burde jobbe natt, pga stor sannsynlighet for spontanabort osv... men eg følte det gikk helt fint og fortsatte! Eg kjenne jo kroppen min best og kjenner om det ikkje går.. Hos jordmor i uke 16 sa hun at eg bare kunne jobbe natt fullt ut så lenge eg kjenner at det ikke går ut over helsen :)

Me er 2 på natt, så eg har ei gruppa aleina.. men da går heilt flott, får jo hjelp av den andre når eg evt treng hjelp til snuing og tunge løft! Og antibiotika blanding har eg kvar natt, men eg står jo og blander under avsug og har hansker på, så det ska ikkje vera nåke problem.

Så håpe eg klare å fortsetta å jobba frem til desember vertfall =) Prøve å jobba mest mulig opp til 100% så eg får mest mulig utbetalt da året eg går heima :))

Jeg er også sykepleier og har fast stilling på natt. Er 100% sykemeldt nå, pga bekkenløsning, og var sykemeldt før det også pga ekstrem kvalme, hodepine +++.

På natt har jeg ansvar for 90 pasienter alene + en avdeling med 15 beboere, som jeg har ansvar for å stelle o.l.
hos oss er det ikke rolig på natt i det hele tatt. Sitter kanskje tilsammen 30 min på 10 timer, og da som regel for å skrive rapport  + store avstander fra avdeling til avdeling, så noe nattjobbings på meg hadde det ikke blitt hvis bekkenet mitt hadde vært i orden.

Oi sann, da er det stor forskjell på nattvakter fra sted til sted ja - heldigvis ganske så rolig her da, steller noen hver morgen før dagvaktene kommer da - men vi er 2 stk på vakt så det går greit ja;-)
På medisinrommet vi har ved sykehjemmet finnes det desverre ikke noe avsug, så det blir etter beste evne med hansker og munnbind - blander med åpen dør.. Ønsker oss avsug da, det kjennes på lukten inne på det knøttlille rommet lenge etter det er blandet AB inne der:-/

Elers må man nok bare kjenne etter selv ja, når det er nok som dere også sier - håper jo jeg får jobbet lenge enda fremover.. Kjekt med litt ekstravakter når man er fast ansatt  med 60% - samtidig er det godt å ikke ha for mye faste vakter nå, det er alltids godt med en fridag..

Tre-må-det-være! skrev:
Oi sann, da er det stor forskjell på nattvakter fra sted til sted ja - heldigvis ganske så rolig her da, steller noen hver morgen før dagvaktene kommer da - men vi er 2 stk på vakt så det går greit ja;-)
På medisinrommet vi har ved sykehjemmet finnes det desverre ikke noe avsug, så det blir etter beste evne med hansker og munnbind - blander med åpen dør.. Ønsker oss avsug da, det kjennes på lukten inne på det knøttlille rommet lenge etter det er blandet AB inne der:-/

Elers må man nok bare kjenne etter selv ja, når det er nok som dere også sier - håper jo jeg får jobbet lenge enda fremover.. Kjekt med litt ekstravakter når man er fast ansatt  med 60% - samtidig er det godt å ikke ha for mye faste vakter nå, det er alltids godt med en fridag..

Ja da e supert med lavere stillings %, då kan ein velga litt sjøl om ein trenge/har lyst på fri eller om ein jobbe fullt :) Men blir lite å gå heima med lønn på 50% stilling, så prøve å jobba mest mulig så lenge eg kan sånn at eg forhåpentligvis får litt meir når eg ska gå heima :)

Back
Topp