Flere som ikke tar TUL???

Niomi88

Gift med forumet
*Aprilbaby 2018*
Jeg har ikke tatt noe TUL og er 11+0 nå. Er tredjegangsgravid men bare et barn fra før, hadde heller ikke TUL med den siste og gikk bra der. Men nå er jeg mer bekymret. Sist var jeg student og jobbet litt ved siden av mens nå jobbet jeg fullt i turnus med mange tunge beboere, og kjenner det i rygg og mage etter endt dag.

Jordmoren sa at du er gravid så lenge ikke mensen kommer, roet meg med det men har bare økt og økt om å få vite om det er hjertelyd fra knøttet. Hun vil ikke lytte etter hjertelyd før uke 15! Hvordan skal jeg "overleve" 6 uker til??!

Jeg har ikke tatt noe TUL og er 11+0 nå. Er tredjegangsgravid men bare et barn fra før, hadde heller ikke TUL med den siste og gikk bra der. Men nå er jeg mer bekymret. Sist var jeg student og jobbet litt ved siden av mens nå jobbet jeg fullt i turnus med mange tunge beboere, og kjenner det i rygg og mage etter endt dag.

Jordmoren sa at du er gravid så lenge ikke mensen kommer, roet meg med det men har bare økt og økt om å få vite om det er hjertelyd fra knøttet. Hun vil ikke lytte etter hjertelyd før uke 15! Hvordan skal jeg "overleve" 6 uker til??!

Skjønner at du ønsker å vite at alt er i orden. Har legekontoret ditt ul-apparat, kan jo kanskje høre med dem om å komme til? [emoji173]

Legekontoret mitt har det, faktisk fastlegen, men må vel betalte for det? Har ingen grunn for det egentlig, innen plager eller blødninger

Vet ikke om du må betale eller ikke dersom du får det, men det vil uansett ikke være i nærheten av en privat ul. Vil tro du får det gratis - som resten av svangerskapsomsorgen :)

Har flere venninner som ikke har tatt TUL, og det har alltid gått helt fint[emoji5][emoji1303] Jeg har kun tatt de jeg har hatt av medisinske grunner og har fått dem dekket.

Jeg skal ikke ta tul heller. Jeg har aldri vært gravid tidligere. Jeg kjenner lite til prosessen og hva som er vanlig og ikke, derfor stoler jeg på lege og jordmor og gjør som de sier. :) skal til første kontroll på mandag. Er nå 12+0 uker. Tror jeg :)

Jeg fikk en UL hos fastlegen for å bekrefte liv, 8+3. Undersøkte kun om hjertet slo og det gjorde det.
Betalte 200,-. Bortsett fra det har jeg ingen planer om UL før OUL.
Har hørt hjertelyden selv hjemme i tilegg. Bare hjertelyd holder for meg. Jeg har ikke vært bekymret på mange uker og nå tenker jeg at alt går fint. 11+4 idag.

Jeg tok tul med de 2 første men tror ikke jeg gidder denne gang. Har slitt med å bli kvitt gravidmagen etter 2 tette gutter, og med en 3je tett så må de sikkert ta innvendig ul for å se noe. Så med mindre noe skulle tilsi at jeg trenger tul (jeg blødde noen dager tidlig i svangerskapet så kommer det tilbake blir det ul) så venter jeg til oul.

Legekontoret mitt har det, faktisk fastlegen, men må vel betalte for det? Har ingen grunn for det egentlig, innen plager eller blødninger

Når du gpr til legen så må du beta egen anndel som er på 2800-3000 i året, å en lege time koster vell rundt 200 kr, overstiger du egen andelen så vil det være gratis

Når du gpr til legen så må du beta egen anndel som er på 2800-3000 i året, å en lege time koster vell rundt 200 kr, overstiger du egen andelen så vil det være gratis
Dette gjelder jo ikke som gravid da, da betaler man ikke egenandel, men noen tar betalt for utstyr.

Vet ikke hva som er vanlig med ul hos fastlegen, men jeg betalte ikke noe når min prøvde seg ihvertfall :)

Jeg betalte ikke noe. Men ring og spør :)

Kan være h*n sjekker pga bekymringer. Er derfor jeg får ul, men apparatet til fastlegen er ikke noe tipptopp utstyr så han så ikke noe i uke 7.

Jeg er førstegangs og har ikke tenkt på å ta tul faktisk. Trodde ikke det var vanlig. Jeg skal ikke på svangerskapskontroll før jeg er 13 fullgåtte uker. Og det har ikke egentlig bekymret meg noe. Føler meg veldig gravid da, jeg er veldig dårlig. Og tenker egentlig at det ikke er noen spesiell grunn til at jeg skal gå å bekymre meg. Gleder meg til kontroll og til oul da så klart!

Jeg skal kun på OUL, ikke TUL. Er ingen grunn til at jeg skulle fått TUL. Men trur fastlegen må ha slurva litt da hun sendte inn søknadspapirene til sykehuset om OUL. For jeg ble kalt inn i uke 14 istedenfor uke 18. Får ringe og høre hva som har skjedd.

Back
Topp