• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Flere som ikke snakker?

ToSmå2010

Forumet er livet
Lillegutt snakker ingenting han., en liten periode sa han mamma og pappa, men han forstod nok ikke hva det betydde..
Nå sier han absolutt ingenting.. Altså han lager jo lyder, men ingen ord..

Er ikke så veldig bekymra igrunn, men han henger veldig etter i forhold til storesøs som snakket endel allerede når hun var 9 mnd.

Min snakker heller ikke. Sa litt mamma og pappa før, men nå er det sjelden. Han prater en del, men man må legge godviljen til for å tolke det som ord :-)  Er ikke bekymra, foreløpig vertfall.

Tror ikke det er så veldig vanlig at de snakker når de bare er ett år.. Her sier hun mamma og namnam. Og masse rart jeg ikke forstår :)

skriverforåse

Ja, jeg er ikke bekymret enda..
Men har bare fått inntrykk av at mange av mai barna sier veeeldig mye :p

Snuppa var flink, men det har stoppa helt opp nå mens hun lærer å gå skikkelig. Gutter er vel generelt seinere å prate enn jenter?? Mannen min starta da han var 3 år, men det har gått helt fint emoticon

Snuppa prater ikkeno nei - bare mæmæmæ og pæpæpæ her i gården.. 
Eller, ho sier ÆSJ og BÆSJ, når det er no i bleia :p Og PUUPH eller no om pusekatten.. Men det er det eneste som er forståelig av alt det som til tider kommer ut av kjeften på henne :p 

Ja, det er mye det samme det går i her: mæmæmæmæ, bababa (mamma og pappa), "oi", "ba" (ball) og "gaka" (betyr vel fugl, blant annet). Tror det er veldig stor forskjell, ser i en annen tråd her at flere sier mange ordentlige ord allerede. Det kommer seg nok for våre søte små, også!

Vil ikke si at han snakker, men kommer en del ord som vi skjønner hva han mener med og vil.

M snakker ikke. Lager mange lyder da. Når hun er sint/fornærmet sier hun neineinei, det er vel det :p Men hun lærer to språk, da tar det av og til litt lengre tid før ordene kommer. Det kommer etter hvert til våre gull også :)

Tror ikke det er noe å bekymre seg for enda. Vet ikke helt om min er bevisst på sine tre ord, eller det bare er tilfeldig at disse lydene er ordentlige ord. ;)

Her går det mer i lyder, myyye lyder. Og det er jo mammamama og papapbapa lyder, men er ennå ikke helt sikker på at de brukes bevist. Men han har jo ca lært seg å gå, de som ligger motorisk framme tar det som oftest tid med på det språkmessige og motsatt. Men det jevner seg ut om et år og to.
Så ser ikke noen grunn til å være bekymret, men gleder meg til det blir litt mer forståelig ja emoticon

Ikke noe jeg vil kalle ordentlige ord nei. Tror ikke det er så veldig mange på denne alderen som faktisk sier ordentlige ord og at det er bevisst. Legger jeg godviljen til, så sier de jo en del ord, men ingen skikkelige som sagt. Begge gutta her freser også rundt på to bein, så har vel kanskje ikke tid til å lære seg ord ennå da... hehe

Amanda snakker ikke... men babler veldig mye emoticon

Det er normalt å få mye språk når de nærmer seg 2 år, så du har god tid enda. Pluss at ofte er jentene litt tidligere ute enn gutta :) De tar livet med ro. 

Her er det babling på høyt nivå, og noen ord legger vi litt godvilje til og skjønner hva det betyr.. Feks tatt-tatt er takk takk, og han sier det konsekvent når han får noe eller er ferdig å spise. 

Her snakkes det ikke mye! Går i mamma, pappa og hei! Også hermer hun en del. 

Noah skravler som bare det han, men det er bar vi som forstår hva han sier emoticon  haha.. Høres ca sånn her ut: jhbiurhfei papa bhvilwøojc ujgfiurohqew mama kjncoiierh namnam emoticon 
Er overhode ikke bekymret, det kommer når det skal
emoticon

Mi snakker ikke mye enda. Sier mamma og dada NOEN ganger;)
ellers går det mest i enkle ord som "se", "der" og "den".

Back
Topp