Flere som ikke liker

Babysvømming er ikke noe must. Vi begynte med svømming i 2årsalderen og hun elsker det. Mye ymse på babtsvømmekurs uansett…
 
Jeg forstår ikke den trenden med å institusjonalisere fritiden til babyer. Jeg gidder ikke å melde oss på noe slikt!
LIker babyen å svømme, kan du ta ham/henne til svømmehallen når det passer deg. Eventuelt treffe ei vennine så det ikke blir ensomt. :)
 
Last edited:
Jeg har gått på babysvømming med begge mine og jeg har positive opplevelser, spesielt med storesøster hvor livet var litt mer fleksibelt (og vi bodde nær svømmehallen). Begge elsket seg i vannet og det var fint å introdusere vannlek i en trygg ramme, det er mye vi gjorde der jeg ikke ville turt å gjøre selv (spes. dykking), så det var en positiv ting å være med på generelt sett...

MEN jeg ser absolutt det du sier, og spesielt kursrunde 2 med mini synes jeg var mer herk enn det var verdt, det greide omtrent alltid å krasje med dupp og mating og hele dagen ble organisert rundt disse 30 min eller hva det var, spesielt siden det kostet såpass. Og det er noe herk med baby i dusjen og kle på og alt uansett hvor forberedt jeg prøvde å være. Synes det siste kurset ikke var verdt pengene. Selv om jeg synes det ga noen positive opplevelser for babyene så tror jeg ikke det er noe jeg kommer til å gjøre med neste (om det blir en neste).
 
Hvor gammel er han? Synes babysvømming passet best fra 6-7 måneder for oss :) men ja, mye styr rundt. Du kan godt skru av telefonen når all logistikken står på. De aller fleste kan vente :)
 
Jeg har ikke orket å prøve engang. Tar meg en time å komme meg ut av huset, og må få barnevakt for toåringen, osv.. blir bare stress.
 
For meg har babysvømming vært en velkommen endring i hverdagen. Men jeg har baggen ferdig pakket, så alt jeg må huske er å legge badetøyet som henger til tørk ved siden av + håndklær oppi så er jeg klar til å gå ut døra. Jeg gidder ikke ta bikinilinja, eller leggene for den saks skyld :p
Men nå er baby min veldig bedagelig. Hun smiler for det meste, selv om hun er for trøtt og selv om hun er litt sulten. Vi har heller ikke faste tider for dupper, så om hun virker trøtt før vi skal dra, så drar jeg litt tidligere så hun kan sove en 20 minutter ekstra i bilen.

Er det stress, så dropp det tenker jeg. Det er ikke som ungen aldri vil lære seg å svømme dersom du ikke går på babysvømming :happy090
 
Jeg har gått på babysvømming med begge mine og jeg har positive opplevelser, spesielt med storesøster hvor livet var litt mer fleksibelt (og vi bodde nær svømmehallen). Begge elsket seg i vannet og det var fint å introdusere vannlek i en trygg ramme, det er mye vi gjorde der jeg ikke ville turt å gjøre selv (spes. dykking), så det var en positiv ting å være med på generelt sett...

MEN jeg ser absolutt det du sier, og spesielt kursrunde 2 med mini synes jeg var mer herk enn det var verdt, det greide omtrent alltid å krasje med dupp og mating og hele dagen ble organisert rundt disse 30 min eller hva det var, spesielt siden det kostet såpass. Og det er noe herk med baby i dusjen og kle på og alt uansett hvor forberedt jeg prøvde å være. Synes det siste kurset ikke var verdt pengene. Selv om jeg synes det ga noen positive opplevelser for babyene så tror jeg ikke det er noe jeg kommer til å gjøre med neste (om det blir en neste).
Helt enig!
 
Back
Topp