• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Flere som ikke kjenner spark?

Lene!

Glad i forumet
Jeg er 18 uker i morgen og kjenner ikke spark. Har forsøkt å dytte litt på magen men ingen respons. Blir litt bekymret siden alle sier at 2. Gangs kjenner spark tidligere. Sist sv.skap kjente jeg liv i uke 16. Trøster meg med doppleren som tydelig lar meg høre hjertelyd :)

Jeg kjenner ikke spark :) Men er førstegangs da, og på UL i går fikk jeg vite at jeg har morkaken på framveggen i livmora, så den er en slags støtdemper. JM sa at jeg burde kjenne liv om ikke alt for lenge, men var ikke unormalt å ikke kjenne noe før uke 20, og ihvertfall ikke når morkaka var støtdemper ;)

jeg kjente ikke før uke 22 med snuppa. denne gangen har jeg kjent noe nå de siste ukene tror jeg, men ikke noen "klare" tegn helt ennå. har også morkaken foran. 

Jeg er 16+2, har ikke kjent noe enda... trøster meg med at det er første gang, og det kan ta lenger tid, enda alle mine venninner kjente det i uke 15 el 16 med sin første...

Jeg er også veldig urolig i magen (alltid vært), og kanskje jeg bare ikke kjenner forskjell på litt tarmbevegelse, og lille gullet som hopper?

På en annen side var jeg på UL i går, og da sa legen at hun trodde hun hadde kjent spark gjennom magen og på den sonden som hun holder i hånda. Kjempekult (NOT), siden jeg ikke kjenner det fra innsiden engang... :-/

Kjenner godt spark nå ja, å her for ett par dagen fikk mannen også kjenne faktisk <3 hærlig følelse <3

Vært på UL, hørt hjerte, men kjenner heller ikke spark.
Kjent noen bobler, men det er lenge sia ... 
Rolig baby i magen foreløpig ... 
Men man skal ikke forvente å kjenne spark før uke 20 ..
Men magen vokser, så ting skjer jo inni der .... :)

Har heller ikke kjent noe spark enda. Er 17 uker. Stresser ikke så mye med det, men gleder meg til jeg får oppleve det! :) 
Som immababy skriver, så vokser magen, så noe skjer jo inni der!

17+4 Jeg kan heller ikke si at jeg har kjent noe enda.. :(   Er førstegangs. Skal på Ordinær UL på dagen uke 19. Blir veldig spennende! :)

Kjenner ikke spark nei, men kjenner en slags "rulling" fra en side til en annen av og til..
Har foranliggende morkake, så det er derfor jeg ikke kjenner noe.. for hun var veldig aktiv - iallefall på UL 

MissDolly skrev:
Jeg kjenner ikke spark :) Men er førstegangs da, og på UL i går fikk jeg vite at jeg har morkaken på framveggen i livmora, så den er en slags støtdemper. JM sa at jeg burde kjenne liv om ikke alt for lenge, men var ikke unormalt å ikke kjenne noe før uke 20, og ihvertfall ikke når morkaka var støtdemper ;)

Jeg har fått vite det samme, var usikker på om det gjaldt utvendig eller innvendig. Men det gjelder da innvendig? Kjedelig å måtte vente så lenge. Jeg fikk beskjed om at man i gjennomsnitt ikke merket spark før uke 22.. Håper jeg merker noe snart!! Gleder meg sånn til å få kjenne hvordan det er:)

19 uker her, og ikke noe liv. Tror jeg.... Kjennes litt ut som smådytt i blant, men vet ikke, ikke sikkert. Merket ikke spark før i uke 20 med dattera mi.
Morkaken ligger mot ryggen min, men jordmor sa at det var veldig individuelt. På ultralyden var veslegutt veldig rolig da, så blir vel en yogainstruktør, og ingen bokser, dette her :))

Jeg er tredjegangs og har denne gangen foranliggende morkake - derfor kjenner jeg mye mindre liv nå enn de to andre gangene (her i 18 uke nå). De to andre gangene har jeg virkelig kjent det tydelig at barnet sparker. Nå kjenner jeg mere bevegelser jeg ikke klarer definere...

Ikke noe på meg heller. Savner å kjenne det, for snuppa var helt utrolig bevegelig til alle døgnets tider. Nå er det bare stille der inne, og det er skikkelig rart.

jeg er 18+5 og kjenner lite til spiren:) smådytt noen får ganger men ikke ofte...jeg er annengangs...kjente fra uke 16 sist gang.) skal på UL neste uke så spennende å se om jeg har morkaka foran:)

Jeg kjenner ikke liv, jeg er 15 +3 nå. Jeg kjente liv med begge de andre på denne tiden sist.. Så måtte til legen her om dagen å høre fosterlyd, litt stressa! :)

Jg kjenner noe som dytter i meg noen ganger, men ikke kraftig:) Og noen ganger kjennes det ut som babyen skifter stilling inni der ved at det kjennes ut som den ruller litt:))

Sist gang jeg gikk gravid kjente jeg ikke noe før ut i uke 18...:)

Back
Topp