Flere som ikke har peiling på hvor langt de er på vei?

MissHyggli

Andre møte med forumet
Jeg hadde en graviditet utenfor livmoren i slutten av mai, trodde alt hadde kommet ut og det så fint ut. I begynnelsen av juli ble jeg innlagt med magesmerter, tok masse tester og ul og det som er for å sjekke både livmor og eggleder. Jeg har fra jeg ble født bare hatt en fungerende eggleder. Fikk beskjed på sykehuset om at nå hadde jeg ingen som fungerte.. Tok en ct av magen i slutten av juli for å sjekke at alt annet var som det skulle. (jeg har nå ikke hatt sex siden 1 gang i midten av juni) så får jeg positiv test. Helt tilfeldig fordi ei venninne ikke ville ta sin alene. 2 like klare streker på min. 1 strek på hennes [emoji28] jeg dro til legen, han skjønte ingenting. Jeg skjønte ingenting. Tok blodprøver med 4 dagers mellomrom for å sjekke hcg nivået. Joda. Veldig gravid. Et sted mellom 7 og 14 uker [emoji28] med andre ord jeg venter på en ul på kalnes for å få bekreftet nøyaktig hvor langt jeg er på vei. [emoji14] flere som ikke vet? [emoji28]

Gratulerer [emoji173]

Så fantastisk med en slik overraskelse når du har fåtr den beskjeden. Blir spennende å se hvor langt på vei du er da :)

Her er legen uenig med meg om termin [emoji14] de går jo utifra menstermin, men er ikke mer enn 9-10 dager det er snakk om.

Wow, for en fantastisk nyhet å få![emoji1] Og gratulerer så masse![emoji173]️

Jeg har en veldig lang syklus, så jeg vet ikke helt sikkert når termin er, men det er kun snakk om dager iallfall. Skal på TUL i september, så jeg får vel en liten pekepinn da![emoji1] Håper på at jeg slipper å bli satt tilbake, for da ender jeg opp i en annen termingruppe![emoji85]

Jeg hadde noe lignende med eldste frøkna. Hadde gjort det slutt med typen 6 mnd før og møtte han etter en fest på vei hjem. I gjerningsøyeblikket var det veldig logisk å reise hjem til han istedenfor meg selv [emoji28] det var natt til 15.03.13 og den eneste gangen i det tidsrommet jeg hadde sex. Ble gravid og regnet ut termin 7.12.13 legen sa neinei termin din er 18.12 ifølge mensen. Ungen ble født 7.12 [emoji23]

Jeg har pco og derfor mensen helt tilfeldig ca 7 ganger i året.. så for meg kunne jeg være gravid i et slingringsmonn på 3 uker. Men jeg vissste når jeg ble gravid. Regnet meg frem til det. Så selvom det i teorien var ganske mange andre muligheter, gjettet jeg helt riktig på hvilken dag jeg ble gravid Gynekologen smilte godt

Jeg hadde noe lignende med eldste frøkna. Hadde gjort det slutt med typen 6 mnd før og møtte han etter en fest på vei hjem. I gjerningsøyeblikket var det veldig logisk å reise hjem til han istedenfor meg selv [emoji28] det var natt til 15.03.13 og den eneste gangen i det tidsrommet jeg hadde sex. Ble gravid og regnet ut termin 7.12.13 legen sa neinei termin din er 18.12 ifølge mensen. Ungen ble født 7.12 [emoji23]
Skjønner ikke hvorfor de skal være så låst til den mensterminen [emoji14] haha
Jeg er ganske sikker nå på når eggløsning var pga smerter osv, så om de flytter meg 10 dager tilbake så skjønner jeg lite.
Samme skjedde sist egentlig. Tidlig ul viste at jeg hadde rett, på dagen, men ble flyttet en uke frem på oul. Fortsatt sikker på at min var rett da, og lillebror bror ble født 10 dager over oul og menstermin (igangsatt) [emoji14]

Back
Topp