Flere som ikke har matlyst/for rask vektnedgang etter fødsel?

Marmil

Flørter med forumet
Gresskarfrøene2023
Heisann dere!
Under svangerskapet følte jeg at jeg ikke gjorde annet enn å tenke på mat.:Heartred Etter fødsel har jeg virkelig NULL matlyst! Jeg fullammer og trodde liksom man da fortsatt ville ha lyst på mat.. men jeg er bare veldig tørst!

«Problemet» er at jeg har gått ned alt for mye alt for fort. Jeg gikk opp ca 16 kg under graviditeten, og disse var borte 6 uker etter fødsel.. tenkte ikke så mye over dette før jeg fortsatte å gå enda mer ned.. Ble da veldig bevisst på matinntaket og føler jeg har jobbet hardt for å få i meg mer. Har blant annet dyttet i meg (alt for) mye sjokolade, for DET har jeg skikkelig lyst på! Men jeg fortsetter å gå ned:sad015

Andre som har opplevd dette? Burde jeg gjøre enda mer? Eller går det seg til når ammingen avtar? (Gutten min er 4 mnd)
 
Jeg gikk MYE ned i vekt da jeg fullammet, hadde en matglad og stor baby. Fra +80kg som gravid til ca 56kg på to måneder (normalvekten min er rundt 62kg). Ble rett og slett altfor tynn ift høyde. Husker legen kommenterte det i 6-ukers kontroll. Det ga seg gradvis da babyen ble større og ammet mindre. :)
 
Jeg gikk MYE ned i vekt da jeg fullammet, hadde en matglad og stor baby. Fra +80kg som gravid til ca 56kg på to måneder (normalvekten min er rundt 62kg). Ble rett og slett altfor tynn ift høyde. Husker legen kommenterte det i 6-ukers kontroll. Det ga seg gradvis da babyen ble større og ammet mindre. :)
Det er godt å høre at det gikk seg til! Det er det jeg også håper, at det normaliserer seg når ammingen avtar
 
Dette lurer jeg også på @Marmil

Er bare noen uker siden jeg fødte, men sliter med det samme som deg. Fullammer.
Har virkelig null matlyst, har ikke kjent på sult en eneste gang etter fødsel tror jeg.
Og jeg er vanligvis et matvrak som elsker å spise.
Nå spiser jeg bare for at jeg må, men sliter med å få i meg nok.
Vet ikke hvor mye jeg har gått ned, men må være en god del. La på meg 25 kg i svangerskapet da, så har litt å ta av :)

Håper det går seg til etterhvert. Vil ikke gå ned så raskt at det påvirker melk og produksjon.
 
Dette lurer jeg også på @Marmil

Er bare noen uker siden jeg fødte, men sliter med det samme som deg. Fullammer.
Har virkelig null matlyst, har ikke kjent på sult en eneste gang etter fødsel tror jeg.
Og jeg er vanligvis et matvrak som elsker å spise.
Nå spiser jeg bare for at jeg må, men sliter med å få i meg nok.
Vet ikke hvor mye jeg har gått ned, men må være en god del. La på meg 25 kg i svangerskapet da, så har litt å ta av :)

Håper det går seg til etterhvert. Vil ikke gå ned så raskt at det påvirker melk og produksjon.

Mener å ha lest at så lenge en er over 1500 kcal om dagen er det ikke «farlig» for ammingen, dvs at de fleste vil få redusert produksjon og økt frigjøring av miljøgifter hvis de får i seg mindre enn det. Men personlig har jeg opplevd at melkeproduksjonen synker med høyere matinntak enn det også. Kommer nok an på aktivitetsnivå, stress og mange andre ting også!

Jeg syns også det er vanskelig å få i meg nok, men merker ikke noe på produksjonen enda i alle fall. Gikk opp 29 kg, så har ikke vondt av å gå ned litt..
 
Mener å ha lest at så lenge en er over 1500 kcal om dagen er det ikke «farlig» for ammingen, dvs at de fleste vil få redusert produksjon og økt frigjøring av miljøgifter hvis de får i seg mindre enn det. Men personlig har jeg opplevd at melkeproduksjonen synker med høyere matinntak enn det også. Kommer nok an på aktivitetsnivå, stress og mange andre ting også!

Jeg syns også det er vanskelig å få i meg nok, men merker ikke noe på produksjonen enda i alle fall. Gikk opp 29 kg, så har ikke vondt av å gå ned litt..
Godt poeng med aktivitetsnivå! Er jo veldig inaktiv nå ift før og i svangerskapet.
Vil kanskje merke en forskjell når jeg kan begynne å trene igjen og kommer meg pp lengre trilleturer.
Prøver å sørge for at det jeg spiser er næringsrikt nå ihvertfall.
 
Godt poeng med aktivitetsnivå! Er jo veldig inaktiv nå ift før og i svangerskapet.
Vil kanskje merke en forskjell når jeg kan begynne å trene igjen og kommer meg pp lengre trilleturer.
Prøver å sørge for at det jeg spiser er næringsrikt nå ihvertfall.
Mener å ha lest at så lenge en er over 1500 kcal om dagen er det ikke «farlig» for ammingen, dvs at de fleste vil få redusert produksjon og økt frigjøring av miljøgifter hvis de får i seg mindre enn det. Men personlig har jeg opplevd at melkeproduksjonen synker med høyere matinntak enn det også. Kommer nok an på aktivitetsnivå, stress og mange andre ting også!

Jeg syns også det er vanskelig å få i meg nok, men merker ikke noe på produksjonen enda i alle fall. Gikk opp 29 kg, så har ikke vondt av å gå ned litt..

Hehe, dette med aktivitet er et godt poeng! Gutten min elsker trilletur. Så her er vi ute en gang om dagen i all slags vær. Med denne vinteren og all snøen som har vært der vi bor, går vogna som «plog». Blir bra svett etter sånne turer :laughing002 hjelper ikke på vektoppgang..
 
Jeg gikk opp 25 kg i første svangerskap og hadde gått ned alt etter 2 mnd. Det rant av. Spiste ikke så mye, men melkeproduksjonen holdt seg på topp. Håper virkelig ikke det var snakk om giftige miljøstoffer for min bebis del :O
 
Back
Topp