Flere som ikke har fått til ammingen?

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Her fullammet vi i to mnd og begynte med ei flaske på kvelden da vi skjønte hun ikke ble mett.. Men så ble det til at hun ikke var mett tidligere og tidligere, og når hun var 2,5 mnd ville hun nesten ikke ha puppen på dagen. Jeg prøvde det meste ei ukes tid, men fant ut at en stressa og trist mamma ikke er bra.

Nå pumper jeg 2-3 ganger om dagen og ammer om natta. Hun spiser små måltider og spiser 3-4 ganger hver natt og må ha flaske 1-2 ganger om natta.

Er litt sårt at ammingen ikke gikk, siden dette er siste babyen(og ammingen ikke gikk med en syk storebror heller), men vet at mamming er viktigere enn amming ;)

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Ammingen funket ikke for meg heller. Jeg fullammet de 10 første dagene, helt til vi fikk hjemmebesøk av helsesøster å fant ut av at han kun hadde gått ned i vekt. Fra 3920g til 3410g. Da var det rett inn på sykehuset å det ble gitt flaske med engang, han ble da lat ved puppen og ville ikke suge fra brystet lenger. Hadde for lite melk ( jeg trodde alt var bra). Da pumpet jeg meg til han var 5 uker gammel, jeg mistet melken sikkert pga mye beskymringer og stress. Følte meg veldig mislykket og deprimert siden vi måtte gå over til mme, Men nå går alt veldig bra. Og har det bare helt supert :) :) :)

Ammingen funket ikke for meg heller. Jeg fullammet de 10 første dagene, helt til vi fikk hjemmebesøk av helsesøster å fant ut av at han kun hadde gått ned i vekt. Fra 3920g til 3410g. Da var det rett inn på sykehuset å det ble gitt flaske med engang, han ble da lat ved puppen og ville ikke suge fra brystet lenger. Hadde for lite melk ( jeg trodde alt var bra). Da pumpet jeg meg til han var 5 uker gammel, jeg mistet melken sikkert pga mye beskymringer og stress. Følte meg veldig mislykket og deprimert siden vi måtte gå over til mme, Men nå går alt veldig bra. Og har det bare helt supert :) :) :)
Det er så godt å se når hun koser seg med flaska, i går begynte hun å kjenne den igjen ig ble såååå glad :) koser seg og ligger og ser meg inn i øya, nydelig syn :)

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Mer eller mindre samme historie hos meg.

Gitt flaske fra hun var tre dager gammel, delammet til hun var tre måneder. Trives godt med å gi henne flaske, hun elsker flaska sin og har alltid hatet puppen (så har aldri vært lei meg over at ammingen ikke har fungert).

Er litt variabelt her. Om natten går det smertefritt, men dagen... Jeg blir gal! Hun er sulten, får puppen, vrenger seg bort fra den, skriker, tilbyr puppen, sutt sutt, mere grining, armer og bein overalt. Dette showet er hver 2dre time. Men jeg blir ikke lei meg for å ikke få til ammingen helt. Pri en er å få i henne næring. Men det er jo ganger hvor hun først avviser puppen, så avviser flaska, for å så ta puppen. Favoritttiden min på døgnet er 22-8. Da sover hun, og når hun er sulten ammer hun i søvne.

Her har ammingen gått ganske problemfritt denne gangen, heldigvis:).. Men så svart på det da han gikk ned nesten 500gram like etter fødsel.. Så fikk tilegg et par dager da, til produksjonen min kom seg - og siden har det vært fullamming:).. (Amminga gikk rett vest sist, mista melka tidlig så godt å ha fått det til nå)..

Men nå den siste tida har han begynt å kave mer ved puppen, slippe taket, grine litt, suge litt igjen osv.. Det er litt slitsomt, men håper det er en periode, og at det går over.. Han er glad og fornøyd ellers, og får nok i seg nok mat, så har ikke prøvd med flaske igjen for å se om det hjelper.. Vil helst amme en stund til da det er så lettvinnt, og vet med meg selv at om han får "puppenekt" kommer ikke jeg til å fullpumpe meg for å gi på flaske, da blir det erstatning.. (Ser såklart ikke på mme som er dårlig alternativ, da storesøster kun fikk det:) )

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Enn så lenge er det hovedsakelig pupp her, men det har blitt mer flaske enn tidligere nå med ferie, mye kjøring, lite hjemme osv. Stresset/varm/overtrøtt baby er vanskelig å gi pupp selv om jeg prøver det først. Som oftest går det om jeg kan legge oss ned på en mørkt og/eller kjølig plass, men det er vanskelig! Det går laaaangt fra smertefritt og er lengre unna fullamming enn noen gang

Back
Topp