Flere som IKKE er klare for fødsel enda?

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Føler mange ganger folk ser litt rart på meg når sier frøkna må gjerne holde seg inne en goood stund til! «Åh er du ikke lei?» eeeh nei faktisk ikke! Syns bare tiden går for fort og syns det er synd siden dette blir mitt siste svangerskap [emoji173]️ misforstå meg rett for jeg gleder meg syyyykt masse til å se henne, men elsker den gravide kroppen, tross jeg er utslitt. Vet jo at hun kommer snart uansett :) er ikke helt mentalt klar for fødsel enda heller, noe som jeg syns er viktig [emoji173]️ bonusen i det hele er at vi blir ferdig å pusse opp soverommene før ankomsten og da vet jeg også at jeg kan senke skuldrene og nyte barseltiden enda mer [emoji173]️[emoji7]

Pluss vil jo at hun kan være inni magehuset til termin, som er faktisk er det beste for henne (normaltvis) :)

Så flere som syns det er helt greit at lille avventer? :)
 
Tenker jeg vil ha nærmest mulig termin, selv om jeg tar meg litt i å håpe på at d skjer litt før også [emoji23] er ikke klar for fødsel, men må jo gjennom d nå enten d blir denne uka eller om 3 uker [emoji5] vil jo gjerne ha permisjonen som planlagt, og nyte de 3 ukene fri fra onsdag også
 
Jeg er skikkelig lei og sliten av å gå gravid, men jeg ønsker likevel ikke at fødselen skal starte ennå. Jeg er hverken mentalt klar eller praktisk klar - må få vasket klær og ordnet med soveplass osv :) I tillegg tenker jeg at det beste for lillegutt er å være i magen i noen uker til! Vil at han skal få vokse seg stor og sterk, så han er mest mulig klar for livet på utsiden:)
 
Både ja og nei [emoji85]
Er lei av den dårlige formen og å ikke være i form til å leke med guttungen på 2 år, og syns alt er skikkelig tungt med den store magen nå.
Men samtidig er jeg ikke klar for smertene som kommer under en fødsel, og de slitsomme ukene som følger [emoji85] Gleder meg til å bli ferdig med fødsel så jeg slipper å grue meg til den, så egentlig hadde det vært godt å bare få den overstått nå [emoji57]
 
Jeg er lei av og gå gravid. Vondt her og der. Skal sies at jeg har seilt gjennom med ytterst lite plager. Men jeg er ikke klar. Jeg får litt rare kommentarer/blikk når jeg sier jeg ønsker og føde fire dager over termin. Har termin 22/2, men vil gjerne at han kommer 26/2. Da blir nemlig min mor 60 år [emoji178]
 
Tror nok det er ganske normalt det dere føler på nå, fødsel er jo ikke noe som er det letteste å forberede seg mentalt til. Annet enn at man vet at babyen skal ut! :) Masse, masse lykke til alle sammen! Det er en spennende tid dere går i møte:Heartred
 
Tror nok det er ganske normalt det dere føler på nå, fødsel er jo ikke noe som er det letteste å forberede seg mentalt til. Annet enn at man vet at babyen skal ut! :) Masse, masse lykke til alle sammen! Det er en spennende tid dere går i møte:Heartred

Jeg burde vel være klar mentalt siden dette er fjerde... men nei sitter for godt i minne [emoji7]
 
Jeg burde vel være klar mentalt siden dette er fjerde... men nei sitter for godt i minne [emoji7]
Oi, spennende! Er jo vanskelig å vite hva man kan forvente 100% også, alle fødsler er jo ulike:) Lykke til:)
 
Hu kan godt holde seg inne til ks om to uker. Til tross for at jeg er skikkelig lei av alle plager og vondter. Pluss at det skal bli godt å slippe insulin og bs-målinger 2t etter hvert måltid og morgen og kveld. Er ikke mentalt klar enda, og greit om det blir to uker mellom bursdagene også, rekker å lande litt før neste runde[emoji28]
 
Her er verken utstyr, klær eller noe annet klart. Og jeg er ikke mentalt klar helt enda heller. Har ikke rukket å gjøre det jeg vil før fødsel enda. Det jeg har mest panikk for er at jeg er overraskende rolig over at ingenting er klart. Kom på i dag at vi har INGEN gensere til lille. Men det finnes jo butikker som er åpne når han har kommet også. [emoji23] Forrige gang lå alt klart og jeg hadde alt av flasker, pumpeutstyr osv. Denne gangen kjøpes det inn etter behov. Han kommer når han kommer og uansett så skal jeg iallfall ha en body og strømpebukse klar så han har noe å ha på seg. [emoji23]
 
Jeg er helt enig i det du skriver om å være mentalt og praktisk klar for dette barnet som skal komme :) Ja, man kan være sliten, men man skal være KLAR og :)
 
Jeg har vært i dårlig form lenge, og da jeg gradvis begynte å bli bedre, har det blitt lettere å nyte svangerskapet - herlig å være gravid!

Er snart i uke 38 og har energi til en god del! Gruer meg til fødselen, men har begynt å tenke på det som en del av en større prosess istedenfor å tenke "jeg kommer til å dø" av redsel.:help :crybaby2

Gleder meg til hun kommer, men vil hun skal være inne lengst mulig så lenge det er trygt for oss begge :love7
 
Eg venter nr 4 å har ingen enkle fødseler bak meg så må innrømme eg ikke gleder meg til den delen. Elle sjølve pressinga va heilt fine å veldig enkel for meg. Dæ så va verst er dæ før å etter:( men prøver innstille meg på at ungen ska ud uansitt så er forsåvidt så klar en kan bli. Håper hu venter ca 2 uker så kan hu bare komme.
 
Nå begynner faktisk jeg å bli mer klar! En kombo med mye lureri og at både svigermor og min mor er her! Så har et håp om at hu ikke avventer for lenge :( men skulle være typisk med en uke overtid! Ja foreldrene våre veeeenter og nesten maser litt for at hun skal komme! De vil hjem og jeg vil selvføgelig at de skal hjem snart også [emoji30] føler presset!
 
Back
Topp