Flere som har vsd barn?

Moniqas

Forelsket i forumet
Er det flere som har vsd barn? (VSD er et hull i skilleveggen mellom hjertekamrene)
Noah har et bittelite hull som fremdeles ikke hadde lukket seg etter 6 uker, og vi skal tilbake til kontroll i oktober.
Jeg lurer i grunn på om dere merker noe på barna deres? Vi fikk beskjed om å være obs på om han begynte å bli sliten når han spiste og ikke la på seg som han skulle, men jeg har ikke merket noe foreløpig.
 
Min/vår har ikke det, men jeg kjenner ei jente som har det. Hun er vel rundt 12 år. Da jeg ble kjent med henne visste jeg selvsagt ingenting, og ikke merket jeg noe på henne heller.

Krysser fingrene for dere, og håper alt går bra
 
Håper alt går fint, å at det gror selv[:)]
Var selv født med det, grodde av seg selv, men grodde sent. Så jenta vår ble sjekka for det på ultralyd, men så bra ut.
 
Jeg tenker ikke så mye over at Noah har vsd, for vi merker jo ikke noe på han. Men innimellom så tenker jeg på det at dersom hullet ikke lukker seg av seg selv, så blir det jo operasjon og narkose...og det er skummelt.
Men legen som oppdaget hullet er en av legene til storebror, så han tok seg veldig god tid til å sjekke det ut og han sa at det er så lite som det kan være og fremdeles kalles et hull. Så det er jo positivt.

Vi har ikke fått innkallelse til timen i oktober ennå kajlida, så jeg vet ikke hvilken lege som skal sjekke han ut denne gangen. Regner med at det blir vanskeligere å få han til å ligge stille under ul-undersøkelsen når han er 6 mnd enn da han var 6 uker - så det blir vel en utfordring i seg selv [:D] Økland skal jo være den beste på sykehuset her oppe, men jeg er litt skeptisk til han etter at han ikke oppdaget hjertefeilen hos datteren til venninnen min, mens en annen lege fant den på neste undersøkelse.
 
Jenta mi hadde en stooor VSD, en ulukka duktus og et hull mellom forkammerne.. Blei oppdaga da ho var 4 dager gammel..
6.juli var ho hjerteoperert på Rikshospitalet og alt gikk kjempefint[:D]
Har fått ei heilt ny jente[:D]
Men så har jo snuppa mi vært veldig dårlig.. Har vært inn og ut av sjukehus siden ho var født.
Slitt med å spise sjølv så har måtte fått mat gjennom sonde og har slitt masse med pusten, gått på hjertemedisin..

Vet dere hvor stort hullet er...?
Ønsker dere masse lykke til framover og håper dere får gode nyheter på neste kontroll!!
Veit godt mange bekymringer en har når en har hjertebarn...
Stooor klem
 
ORIGINAL: gladjente 86

Jenta mi hadde en stooor VSD, en ulukka duktus og et hull mellom forkammerne.. Blei oppdaga da ho var 4 dager gammel..
6.juli var ho hjerteoperert på Rikshospitalet og alt gikk kjempefint[:D]
Har fått ei heilt ny jente[:D]
Men så har jo snuppa mi vært veldig dårlig.. Har vært inn og ut av sjukehus siden ho var født.
Slitt med å spise sjølv så har måtte fått mat gjennom sonde og har slitt masse med pusten, gått på hjertemedisin..

Vet dere hvor stort hullet er...?
Ønsker dere masse lykke til framover og håper dere får gode nyheter på neste kontroll!!
Veit godt mange bekymringer en har når en har hjertebarn...
Stooor klem


Jeg mener å huske at hullet er 3 mm, så det er jo ikke stort. Da vi var til kontroll etter 6 uker så sa legen at det fremdeles var 3 mm men at hjertet hadde vokst så sånn sett var hullet mindre. Og etter hvert som hjertet vokste så var det stor sannsynlighet for at hullet lukket seg av seg selv. Men akkurat nå føles det lenge til oktober og neste kontroll.
 
ORIGINAL: Moniqas

ORIGINAL: gladjente 86

Jenta mi hadde en stooor VSD, en ulukka duktus og et hull mellom forkammerne.. Blei oppdaga da ho var 4 dager gammel..
6.juli var ho hjerteoperert på Rikshospitalet og alt gikk kjempefint[:D]
Har fått ei heilt ny jente[:D]
Men så har jo snuppa mi vært veldig dårlig.. Har vært inn og ut av sjukehus siden ho var født.
Slitt med å spise sjølv så har måtte fått mat gjennom sonde og har slitt masse med pusten, gått på hjertemedisin..

Vet dere hvor stort hullet er...?
Ønsker dere masse lykke til framover og håper dere får gode nyheter på neste kontroll!!
Veit godt mange bekymringer en har når en har hjertebarn...
Stooor klem


Jeg mener å huske at hullet er 3 mm, så det er jo ikke stort. Da vi var til kontroll etter 6 uker så sa legen at det fremdeles var 3 mm men at hjertet hadde vokst så sånn sett var hullet mindre. Og etter hvert som hjertet vokste så var det stor sannsynlighet for at hullet lukket seg av seg selv. Men akkurat nå føles det lenge til oktober og neste kontroll.

Hullet til snuppa mi var 10mm så det var ganske stort... Krysser fingrene for at det lukker seg selv !!
Travelt for en liten kropp å gå igjennom en hjerteoperasjon. Skjønner godt at du føler at det er lenge til oktober.. Blir jo gående å tenke mye..
 
gutten min har også slikt hull, vet ikke hvor stort det er da[8|]
hjertelegen sa at det sannsynligvist ville lukkes, men vi skal også til kontroll da han er 6mån
jeg har ikke tenkt så mye på det faktiskt da gutten ser frisk ut[:D]
 
Største pia mi var født med ett lite hull i hjertet, men det var grodd igjen da hun var mellom 6-9mnd[:)]
 
Hei! Jeg ser det er et års tid siden du skrev innlegget ditt her, håper du fortsatt "er her" min 17 uker gamle sønn har vsd og har nå begynnt på medisiner og vurderes til opprasjon.. hvordan er det med ditt barn nå? Jeg har et innlegg her selv ang vsd, men uten svar.. jeg lurer jo også litt på andres erfaring rundt dette.. (Håper hullet har tettet seg hos din til nå da! )
 
Back
Topp