flere som har vanskelig for å få baby til å sovne?

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Flere med bebiser som er vanskelig å legge? Her er det en kamp for søvnen enten det er dagtid eller kveldstid. Hun er kjempe trøtt men hu klarer ikke sovne uten hjelp. Kvelden er verst. Mye opp og ned fordi hu må rape og gulpe i flere omganger etter kveldsmåltidet.. vil helst ligge inntil meg og jeg må holde på hu. Helst i ansiktet og henda. Misunner de som har babyer som sovner av seg selv. Slik har hun her vært siden fødselen. Nytter ikke legge hun ned alene. Mye kaving hver gang. På dagtid sovner hun inntil meg. Sniker jeg meg vekk før det har gått 30 minutter våkner hun. Gir henne den nærheten hun trenger ♡, men må innrømme at jeg begynner å bli sabla lei siden hun våkner så fort jeg beveger meg! I tillegg sovner hun aldri før etter midnatt.. i går sovnet rundt rundt midnatt og var lys våken kl 6... så føler det er null rytme. Vanskelig å få det til..

Last edited:
Lille her må også hjelpes i søvn...
Som regel holder det i bysse på vogna eller gå noen runder ute i gårdsplassen...
Hun ligger og veier med armene og slår ut smokken hele tiden, men den skal hu ha for å sove:rolleyes: Der beste er om henne sovner i vognen for hvis hu sovner hos meg blir hun illsint når hun legges "vekk"..
Tror det er ganske vanlig, og at det ordner seg etterhvert når di blir litt eldre :) kan ikke huske noe annet med di 2 andre hvertfall;)

Sånn var min for tre uker siden. Men plutselig kunne jeg bare legge han også sover han. Til natta ligger jeg i senga vedsiden av han (han i sin seng som er helt inntil vår med ene siden av) og putter inn smokk. Etterhvert sovner han. Ingen grining heldigvis.

Håper det plutselig endrer seg til dere også.

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Sånn var min for tre uker siden. Men plutselig kunne jeg bare legge han også sover han. Til natta ligger jeg i senga vedsiden av han (han i sin seng som er helt inntil vår med ene siden av) og putter inn smokk. Etterhvert sovner han. Ingen grining heldigvis.

Håper det plutselig endrer seg til dere også.

så deilig da :) endra det seg plutselig over natta? Gjorde dere noe annerledes? :) Vi prøver å innføre en kosebamseklut.. Håper det hjelper litt.

så deilig da :) endra det seg plutselig over natta? Gjorde dere noe annerledes? :) Vi prøver å innføre en kosebamseklut.. Håper det hjelper litt.

Nei. Ikke annet enn at jeg passer på at han ikke er våken mer enn 1 time av gangen.

Vi gikk fra å måtte vugge masse på vogna til nå nesten ingenting. Æ

Mi trenger også hjelp, jeg ammer henne i søvn. Ammet henne i søvn til alle duppene på dagtid og på kvelden/natta. Nå trenger hun ikke pupp til dagduppene lengre (har slutta helt uten at jeg har gjort noe for å få henne til å slutte). Trenger fortsatt puppen for å sove når ho skal legges på kvelden, men har begynt å sovne uten av og til :D trenger også puppen hvis ho våkner på natta, men sover som regel hele natta :)

Mi trenger også hjelp, jeg ammer henne i søvn. Ammet henne i søvn til alle duppene på dagtid og på kvelden/natta. Nå trenger hun ikke pupp til dagduppene lengre (har slutta helt uten at jeg har gjort noe for å få henne til å slutte). Trenger fortsatt puppen for å sove når ho skal legges på kvelden, men har begynt å sovne uten av og til :D trenger også puppen hvis ho våkner på natta, men sover som regel hele natta :)
Akkuratt samme her.. Men hun bruker puppen min på dagen å:-p

Sent from my iPhone using BV Forum

Akkuratt samme her.. Men hun bruker puppen min på dagen å:p

Min lille erfaring tilsier at de slutter av seg selv når de er klare for det :p så lenge det ikke sliter oss mammaer helt ut syns ikke jeg det gjør noe ;)

Ja, blir litt sliten av det men det får bare gå;-)

Her fant vi ut at vi må berre legge en koseklut over auene;) merka det når han en gong fekk hua over auene og sovna med en gong:)

Har du prøvd å holde baby våken en stund? Altså en skikkelig våkentid før den er natt?

Har du prøvd å holde baby våken en stund? Altså en skikkelig våkentid før den er natt?
Selvom denne ikke var til meg, så svarer jeg;-) Her er baby våken stort sett hele dagen uten mye søvn. Men hun vil ikke sove på kvelden selvom;-)

Babyen vår er lett å legge, tre ting er til hjelp:
-Smokk
- En slik koseklut med bamse på (jeg bar den under genseren i et par dager slik at dett lukter mamma)
-amming, han blir veldig sløv og tilfreds :)

Amming er det helt siste vi gjør. Enten i stuen eller i vår seng ved siden av hans i mørket. Spørs litt hvor trøtt han er.
Kluten gnir han seg i ansiktet med og den første tiden må vi være parat til å dytte inn smokken.
I begynnelsen av leggerutinen måtte vi også svøpe han i helseteppet, da roet han seg fort.
Nå går leggingen som en drøm.

Flere med bebiser som er vanskelig å legge? Her er det en kamp for søvnen enten det er dagtid eller kveldstid. Hun er kjempe trøtt men hu klarer ikke sovne uten hjelp. Kvelden er verst. Mye opp og ned fordi hu må rape og gulpe i flere omganger etter kveldsmåltidet.. vil helst ligge inntil meg og jeg må holde på hu. Helst i ansiktet og henda. Misunner de som har babyer som sovner av seg selv. Slik har hun her vært siden fødselen. Nytter ikke legge hun ned alene. Mye kaving hver gang. På dagtid sovner hun inntil meg. Sniker jeg meg vekk før det har gått 30 minutter våkner hun. Gir henne den nærheten hun trenger ♡, men må innrømme at jeg begynner å bli sabla lei siden hun våkner så fort jeg beveger meg! I tillegg sovner hun aldri før etter midnatt.. i går sovnet rundt rundt midnatt og var lys våken kl 6... så føler det er null rytme. Vanskelig å få det til..
Hvis hun liker å bli berørt i ansiktet/hender ville jeg fått tak i en koseklut til henne. Bruk den gjerne i bh'n din et par dager slik at den oser trygghet.

Hvor sover hun om natten? Sammen med deg eller i egen seng?

Hvordan er kveldsrutinen deres?

Vi hadde den rytmen midnatt til ca 06 en god stund. Er det vanlig eller en sjeldenhet for dere?

Vi har skjønt at han må rapes godt og lenge etter store måltid, ellers må han opp igjen. Han har så og si slutta å gulpe.

Når vi ser han er trøtt, svøper vi ham, og da sovner han så og si på sekundet. Kan se øynene begynner å glippe allerede når vi legger første fliken over. Tror det hjelper veldig, og har sikkert også en slags signaleffekt på at svøping=soving. Anbefaler det på det høyeste!

Og etter at han måtte legge seg kl 21 på ferie hos bestemor ( ;) ) har vi funnet ut at han sover mye lenger om han blir lagt tidligere...ironisk nok. Så nå får han mat og ny bleie i åtte-ni-tia, og når han sovner da så sover han stort sett til 7 neste morgen.

Mi var slik før, sov kun i armene mine. Hvis jeg la henne forsiktig ned, så sov hun maks 10min før det ble hyling. Det var veldig slitsomt med at det ble bare skriking hvis hun ikke ble holdt konstant. Plutselig en dag så gikk det bare over av seg selv! Nå er det ikke problem å legge henne for kvelden i egen seng eller legge henne ned for små lur på dagen :)

Back
Topp