Flere som har tatt Progynova før stimulering?

Om det hjelper deg, så pleier man bruke progynova i styrt syklus mtp innsett av frys. Da gikk jeg på progynova fra og med CD2-3(?), og frem til ca uke 10. (I tillegg til lutinus fra og med cd 12 ish), så handler nok ikke om at det er direkte farlig i den forstand, men at man ikke skal fortsette bruken når man bruker det til behandling som ikke er relatert til fertilitet og graviditet.
Skjønner, takk for forklaring! Da er det jo antageligvis ikke farlig, men jeg leser jo også at det kan påvirke implantasjon negativt om det ikke brukes sammen med progesteron. Har bedt gynekologen om en forklaring, så jeg kommer nok ikke til å ta disse før jeg vet litt mer om hva som ligger bak fra hans side.

Skjønner, takk for forklaring! Da er det jo antageligvis ikke farlig, men jeg leser jo også at det kan påvirke implantasjon negativt om det ikke brukes sammen med progesteron. Har bedt gynekologen om en forklaring, så jeg kommer nok ikke til å ta disse før jeg vet litt mer om hva som ligger bak fra hans side.
Ja, første jeg har hørt om som har fått kun østrogen istedenfor progesteron. Skjønner ikke hvorfor du ikke bare fikk Progesteron istedenfor :P men greit å få en avklaring.
Det er jo ikke sikkert det er feil likevel, jeg har bare ikke hørt om det.

Ja, første jeg har hørt om som har fått kun østrogen istedenfor progesteron. Skjønner ikke hvorfor du ikke bare fikk Progesteron istedenfor :P men greit å få en avklaring.
Det er jo ikke sikkert det er feil likevel, jeg har bare ikke hørt om det.
Skjønner ikke jeg heller, men jeg er jo ikke eksperten heldigvis, kan jo godt hende at han har en god grunn til å velge østrogen :confused013

Jeg fikk til slutt progesteron, men han mente at jeg kunne ta progynova samtidig for å støtte slimhinnen… Det hele fremsto litt svada og lite gjennomtenkt. En slags feil han ikke ville innrømme. Jeg har for korte lutealfaser til vanlig, men han skrev «jeg tror ikke progesteron kommer til å hjelpe noe, men det skader jo ikke å prøve». Vel jeg jeg fikk tr i dag, litt over to døgn etter jeg sluttet på progesteron. Fikk en lutealfase på 16 dager. Fra 8/9 til 16. Jeg droppet å ta progynova, for jeg visste at det var progesteron jeg trengte. Og jeg kommer til å bytte gyn :laughing002

Jeg brukte progynova både i forbindelse med stimulering. Mener jeg begynte på dag 21, slik som mange har skrevet over her. I tillegg tok jeg progynova til og med uke 10 i forbindelse med fryseforsøk i styrt syklus. Det har endt med baby i magen og jeg er nå i uke 22 :D. Lykke til!

Back
Topp