flere som har tatt kvalmestillende?

Har måttet ta ca 3 til dagen i en uke nå.. Men i går og i dag har d holdt med en om kvelden.. Så håper virkelig jeg slipper ta stort mer.. Men uten hadde jeg mistet all lyst på baby.. Sambo har fått beskjed at dette blir nok siste man ja..

Håper kvalmen deres blir borte snart... :-)

Legen min vil ikke gi meg, hun mener det kan være skadlig.. så her ligger jeg...

Jeg har tatt afipran jevnlig i flere uker. Fikk det skrevet ut på sykehuset. Det er nok farligere at mor ikke får i seg mat og drikke, enn å ta kvalmestillende. Overlegen på sykehuset sa ikke noe om at det kunne være skadelig.

Jeg har tatt Zofran og gjør fortsatt det. Det er imidlertid ikke alltid det funker like godt. Tror som Hildegunn87 sier at det er farligere at mor ikke får i seg mat og drikke enn å ta kvamestillende når det står på som verst. Legen min mente også at det ikke var skadelig å ta kvamestillende så da stoler jeg på det :)

Jeg ville i utgangspunktet ikke ta medisin, men kom til et punkt der jeg berre måtte...var jo så dårlig med kvalme og oppkast. jeg starta på afipran, men den ble for sterk for meg...kasta mer opp av den enn ellers. Så jeg gikk over på postafen reisesyketbl i ca to uker...god effekt, så veldig glad jeg starta på den. No er jeg snart 12uker og betre i form og er slutta på medisin. 3ulike leger anbefalte kvalmemedisin...og postafen er den mildeste.

Jeg tok forrige svangerskap. Og tar nå. Prøvd forskjellige typer begge gangene! Hadde ekstrem svangerskapskvalme sist, og det ble alvorlig. Lå leeeenge på sykehus. mye svakere denne gang, men fremdeles sånn jeg kaster opp rundt 15-20 ganger pr. Dag... Avhengig av kvalmestillende for å ikke gå ned mer i vekt.

Back
Topp