Flere som har tatt glukosebelastning?

Rart du må ta en til da du har så bra resultat. De har virkelig blitt strenge på det der.

Min jordmor sa på sist kontroll at det kommer nye retningslinjer for glukosebelastningstest fra neste år. Da skal visst nesten alle gravide inn uavhengig av bmi m.m. Så allerede i år har visst mange begynt å teste flere enn normalt.
 
Min jordmor sa på sist kontroll at det kommer nye retningslinjer for glukosebelastningstest fra neste år. Da skal visst nesten alle gravide inn uavhengig av bmi m.m. Så allerede i år har visst mange begynt å teste flere enn normalt.
Oj. Det visste jeg ikke. Håper du har like bra resultat neste gang da. Ikke veldig morsomt å sitte det i 2t
 
Oj. Det visste jeg ikke. Håper du har like bra resultat neste gang da. Ikke veldig morsomt å sitte det i 2t

Det er ikke jeg som skal ta den en gang til (heldigvis), men siterte deg ang at de har blitt så strenge :) Jordmor sa at altfor mange ikke blir fanget opp fordi dagens kriterier favner for få og at mange tar testen for tidlig i svangerskapet.
 
Jeg "slipper" heldigvis glukosebelastning ;)
Dette pga slankeoperasjonen jeg har tatt.
 
Det er ikke jeg som skal ta den en gang til (heldigvis), men siterte deg ang at de har blitt så strenge :) Jordmor sa at altfor mange ikke blir fanget opp fordi dagens kriterier favner for få og at mange tar testen for tidlig i svangerskapet.
Hehe sorry, blanda dere litt der :joyful: er jo bra de tar det på alvor da :)
 
Tok den 2 ganger når jeg gikk med min sønn. Måtte det siden de glemte å fortelle meg at jeg måtte faste før jeg tok den!!! [emoji35] Satt der i 2 timer uten grunn... Måtte ta den på nytt 2 dager etterpå... Med fine svar [emoji4]
 
I dag var jeg og tok ny glukosebelastning, er kommet til uke 28. Hadde 4,6 før og 6,4 etterpå [emoji1319] Så da blir det fortsatt lørdagsgodt på meg [emoji23]
 
Fikk svaret i går, 4,7 før og 8,7 etter :meh: så her er det målinger av blodsukker før og etter alle måltider, og sykehuset skal kontakte meg til uken ang oppfølging fremover :(
 
Jeg hadde 4.3 før og 5.4 etterpå. Så de virket ganske sikre på at alt var bra [emoji5]
 
Jeg hadde 3,8 før og 3,4 etter. Synes det var litt rart at blodsukkeret gikk ned etter sukkerbelastning, men legeassistenten sa det var helt normalt. :rolleyes: Følte meg veldig uvel både før og etter testen (er avhengig av frokost), så er glad jeg slipper å ta den igjen :)
 
Sukk. Jeg skal ta den på nytt igjen på torsdag :(
Men kun pga bmi da, ikke mistanke om noe galt heldigvis. Satser på at det fortsetter sånn og :)
 
Tokk testen for snart 14 dager siden, og ikke hørt noe. Så regner med at gikk fint?

Så rart.... jeg fikk beskjed med engang. Stakk jo i fingeren før jeg drakk sukkerdrikken, og da fikk jeg beskjed om hva jeg hadde. Og stakk igjen 2 timer etterpå og fikk svar med engang. Du kan sikkert bare ringe de så får du vite hva du hadde, for de får jo svaret med engang :)
 
Jeg hadde 5,7 før og 6,9 etter. Fikk beskjed om at det var fint. Men høres jo litt høyt ut? Forrige gang hadde jeg 5,1 før og 5,2 etter. Måtte også ringe å spørre etter resultatene.
 
Resultatet fra i dag ble 4,1 før sukkervann og 4,1 2 timer senere :D
 
Back
Topp