Flere som har tatt glukosebelastning?

Jeg hadde normale verdier og slipper heldigvis å ta den en gang til.
 
Har tatt en, med perfekt resultat. Men jeg regner med å måtte ta en til, siden den første var så tidlig. Litt usikker på hvorfor jeg måtte ta den så tidlig, men jeg mistenker at legen bare sjekket opp mtp vekt og ikke når den skal tas. Men hvem vet.
 
Fikk svar i dag på den jeg tok i forrige uke,4,4 før og 6,6 etter, helt normale verdier:)
 
Jeg tok i forrige uke når jeg var 22+4. 4,7 fastende og 7,6 etter 2 timer, så det kunne gjerne ha vært litt lavere. Regner nok med å få påvist svangerskapsdiabetes før eller siden selv om jeg foreløpig ligger såvidt under grensen.
 
Jeg hadde 4,4 før og 5,2 etterpå, men på grunn av alderen må jeg ta ny test i uke 28. Har aldri hatt problem med blodsukkeret til tross for overvekt, men er engstelig for å få det nå. Så her blir all godis spar til lørdag, men da er det fest [emoji23][emoji85]
 
Jeg tok i forrige uke når jeg var 22+4. 4,7 fastende og 7,6 etter 2 timer, så det kunne gjerne ha vært litt lavere. Regner nok med å få påvist svangerskapsdiabetes før eller siden selv om jeg foreløpig ligger såvidt under grensen.
Hva er grensa på egentlig? 7,9?
 
Jeg skal måle selv en periode for å følge med litt og da reduserer jeg samtidig de matvarene jeg ser gir store utslag! :) Har du hatt svangerskapsdiabetes tidligere?
 
Jeg har tatt, vet ikke resultatet etter, hadde 4,5 før. Men legen sa resultatet var perfekt. Må ta ny senere pga bmi. Tatt 2 ganger i hvert svangerskap, men aldri hatt noe høyt blodsukker :)
 
5 før og 5,2 etter her. Så det var kjempefint resultat fikk jeg beskjed om. Skal ta en gang til om 6 uker pga høy bmi.
 
4,5 og 4,6 eller noe slikt. Er ung og normalvektig, så var ikke i noen risikogruppe heller, men hadde litt høyt da de tok blodprøvene i uke 12 så måtte ta en i uke 14 ca. Trenger ikke ta igjen :)
 
Jeg har tatt. 3.8 før og 4.1 etter.. veldig lavt til vanlig hos meg. Mistenkes overproduksjon av insulin. Så ikke flere sånne ekle prøver på meg heldigvis :p
 
Jeg skal måle selv en periode for å følge med litt og da reduserer jeg samtidig de matvarene jeg ser gir store utslag! :) Har du hatt svangerskapsdiabetes tidligere?
Høres lurt ut ;) nei, jeg hadde ikke det med førstemann. Tok ikke glukeosetest med han, selv om jeg bare veide 2kg mindre da :wacky:
 
Back
Topp