Flere som har store barn i magen?

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Er det flere som blir fulgt opp pga store barn? Idag var han mellom 17-23 % over. Legen likte dårlig at jeg hadde tatt av så dersom det ikke ble bedre innen neste kontroll om 3 uker ville han legge meg inn. Livmorhalsen hadde også i tillegg blitt Større siden sist uke så jeg forstår ingenting. Men godt å vite at konstante kynnere ikke har påvirket den. Veldig betryggende at de passer så godt på meg:-)

Var på veksrkontroll i går. Mest pga overvekt hos meg og litt vanskelig med symfysemål. Var 16% over. Ingenting ble sagt på det. Skal på ny estimering om 6 uker, men det virket ikke som de var redde for det. Når har jeg født en gutt på 4120g før uten noe problem.

Fikk et barn på 3,8kg sist og jeg og legen min regner med denne blir like stor eller større om jeg går til termin. Har ikke vært snakk om noe vekstestimering. Hvordan får man det?

Begge mine har veid 4kg men det forekommer hos de som bruker blodfortynnende da gjennomstrømming i navlestrenger blir helt opptimal:)

Skal på vekstkontroll om to uker, gutta jeg har fra før var rett over 4 kg og nesten 4,5 kg så de vil vel finne ut om denne har tenkt å plusse på en halvkilo til på vekta ;) ikke at det var noe problem med fødselen av de to første heller, nr 1 på 4 kg var ute på 5 pressrier, måtte bare sy ett par små sting. Nr to på nesten 4,5 brukte lengre tid på å komme ut men slapp unna uten rifter i det hele tatt :)

Kommende storesøster var 3730g 3 uker før termin (!), så mistenker at hun ville ha vært nærmere 5kg om jeg hadde gått over termin med henne....! Så langt mistenkes det ikke stor baby her, men jeg er rimelig sikker på at lillesøster også blir stor ;-) Har også pcos som gir store barn...!

Forrige var 4050 g, og siden symfysemålene er veldig lik som den gang, så regner jeg med det blir noe i samme duren nå. Skal få en vekstkontroll litt nærmere termin, bare slik at jeg ikke går for lenge over termin om, han er stor. Termin 30.12

Back
Topp