Flere som har sovebaby?

Alvejenta

Forumet er livet
*MIA*
VIP
Her var vi godt forberedt på at nr 3 skulle være like urolig som de to andre, men frøkna sover dagen lang og det samme om natta. Hun våkner for å få mat og stell, og er kanskje våken 1-2 timer for å være sosial. Hun tisser kun om natta, så vi slipper masse bleieskift. Er så uvant med en så bedagelig baby, men alle sier jeg må nyte det:) Har til og med fått rutine på at hun og broren på 23 mnd sover lang dupp samtidig på dagen. Hun hadde litt gulsott når vi dro fra sykehuset, men nå er hun fin i huden igjen, og helsesøster sa hun var veldig oppvakt og sosial når hun først var våken.

Flere som har det sånn som oss?

Vi har også en rolig baby :) iblant småklager hun litt og vil på fanget, men da er hun fornøyd igjen. Sover og koser seg hele tiden, deilig! Førstemann var også lik, så vi er foreløpig bortskjemte på "snille" babyer ;)

Ja har fått en veldig rolig baby denne gangen - storebroren hadde kolikk og begynte å skrike allerede på sykehuset så dette nytes i fulle drag! Sover attpåtil fra midnatt til 6 om morningen uten mat så veldig uvant dette ;) nyt det sier jeg bare - plutselig er de rundt overalt :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Godt å høre vi er flere:) I natt har hun vært litt urolig en times tid, men hun sluker jo maten om natta:p Da skal jeg virkelig nyte det så lenge det varer:)

Har også en rolig baby, det er så godt:)..
Han sover, spiser og bæsjer - har såvidt begynt å ha noen lengre våkenperioder nå de siste dagene da:)..
Hender han sier ifra når han vil ha litt ekstra kos, ellers er det bare når han er sulten han gir lyd fra seg:)..

Storesøster var også rolig, så vi hadde egentlig forbredt oss på en mer urolig baby denne gangen, da "alle" sa at vi kom til å få en som var stikk motsatt, men han her er jo om mulig enda snillere:p (ikke at noen babyer er slemme altså, men dere skjønner sikkert hva jeg mener:p)...

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Nr 1 var veldig plaget med magevondter. Bevegelse var et veldig viktig stikkord for at dagene (og nettene) skulle bli greie.
Nr 2 hadde også noe magevondter, men ikke på langt nær sånn som storebror. Men natta var ikke det enkleste med henne heller.

Nå med nr 3 er det en helt annen verden (foreløpig i alle fall ;) skummelt å skrive ;) ).
Etter å ha fått ett måltid og blitt lagt ca kl 20 så sover han til ca kl 03 før han vil ha mat. Og så sover han igjen til kl 5/6 og får ett måltid da. På dagen har han gjerne 2 lange soveperioder på 3-4 timer.

Også har jo han som alle andre småttiser økedøgn og bare urolige dager, så vi har også dager hvor det er amming hver time eller hver halvtime og bare smålurer på 30 - 60 min :P Men når de fleste dagene går så greit som de går så skal jeg ikke klage i det heletatt :)

De første 3 ukene bare sov, bæsjet og spiste han. Nå har han et par lengre våkenperioder på dagen.
Han er veldig rolig, men har en del magevondt etter mat når han skal på do. Så da trenger han litt hjelp i form av varmeflaske/massasje/byssing. Men jeg synes han er ganske sovebaby, jeg da :p
Han gråter så godt som aldri så lenge jeg leser kropsspråket hans i tide, noe jeg tydeligvis klarer heldigvis :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har også ei frøken som sover mye-noe mer våken nå, men sover sikkert 20 timer i døgnet.Utrolig deilig da eldste jenta hadde kolikk og sov nesten ingenting!

Sent from my iPhone using BV Forum

Storesøster var også rolig, så vi hadde egentlig forbredt oss på en mer urolig baby denne gangen, da "alle" sa at vi kom til å få en som var stikk motsatt, men han her er jo om mulig enda snillere:p (ikke at noen babyer er slemme altså, men dere skjønner sikkert hva jeg mener:p)...

Samme her! Storebror var og er veldig rolig og "alle" har sagt at lillesøster blir nok ikke like rolig, men hittil er hun faktisk minst like rolig! :)

Har også en rolig baby, det er så godt:)..
Han sover, spiser og bæsjer - har såvidt begynt å ha noen lengre våkenperioder nå de siste dagene da:)..
Hender han sier ifra når han vil ha litt ekstra kos, ellers er det bare når han er sulten han gir lyd fra seg:)..

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Akkurat sånn er det her og :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp