Flere som har smerter ved nyrene/ryggen?

RBmarsbaby

Flørter med forumet
Hei!

I går var mannen og jeg ute på kjøretur. Jeg tisset før vi dro (har etterhvert lært meg at det må til). Brått fikk jeg akutt trang til å tisse igjen, knapt førti minutter senere, og samtidig fikk jeg en intens stikkende smerte ca ved høyre nyre (litt som om jeg hadde gått og knepet igjen i timesvis).

Vi kom oss til et toalett og jeg fikk tisset. Smertene roet seg litt, men vedvarte hele resten av dagen. Noen ganger veldig svakt, og i perioder mye sterkere. Føles mye verre ut når jeg må tisse.

I dag er det verre enn i går. Varmeflaske lindrer litt, det samme gjør hvile. Men det blir ikke borte.

Vi dro på legevakta tidligere i dag. CRP og urinprøve var helt fine. Urinprøven ble sendt til dyrkning for sikkerhets skyld, men legen sendte meg hjem med et vagt "det er nok muskulært".

Har noen opplevd noe lignende? Blir sprø av å ha konstant vondt, og ihvertfall når ingen kan forklare meg hva det er...

Kjennes altså helt ut som den følelsen man får når man har holdt igjen på tissingen i en hel evighet - men jeg tisser jo typ annenhver time.

Jeg hadde en periode vondt i ryggen/nyrene når jeg var rundt 14-15 uker. Urinprøve og CRP var helt fine og konklusjonen var at det var bekkenet mitt. Alle prøver har vært fine i ettertid også, og smertene er borte igjen.

Uff det høres ikke godt ut!
Har du prøvd å høre med jordmor om hva det kan være?

For meg fant jeg punkter i rygg og bekken som smertene egentlig kom fra. Kjentes jo som det var magesmerter, men egentlig var det fra ryggen rett og slett.
Kan det være noe slikt hos deg? Har fått fysioterapeut til behandling samt at jeg jobber med triggere selv og.

For meg fant jeg punkter i rygg og bekken som smertene egentlig kom fra. Kjentes jo som det var magesmerter, men egentlig var det fra ryggen rett og slett.
Kan det være noe slikt hos deg? Har fått fysioterapeut til behandling samt at jeg jobber med triggere selv og.

Godt poeng. Er på dag 5 her nå, så må vel kanskje prøve det samme selv snart. Søvnmangel gir jo verre smerter som gir mindre søvn og sånn går det...

Time hos jordmor i dag. Hun mistenker hydronefrose (blokkering ved nyren), men sykehuset ville ikke ta meg inn for undersøkelse. Ifølge dem må jeg få legen til å henvise i stedet. Fikk beskjed om å "ta Paracet", men det hjelper jo ikke. Holder på å rable for meg, er vondt hele tiden.

Uff høres ikke godt ut..og det burde lege ta seriøst....prøv å ring legevakt og krev henvisning for undersøkelse....man skal ikke gå rundt å ikke vite hva plagene/smertene kommer av..og leger kan desverre ta feil;/høres feil ut at du ikke får undersøkelse..lykke til og god bedring«3

Jeg hadde noe lignende. Reiste inn på sykehuset (henvist legevakt) og ble undersøkt med ultralyd for å se at barna hadde det bra og titte på nyrene. De klarte ikke se noe på nyrene og urinprøve var helt fine. Ungene hadde det også helt fint. Gynekolog sa da at de enda mistenkte hydronefrose. Jeg fikk reise hjem med beskjed om å ringe igjen dersom smertene ble verre. De avtok litt, men de var der av og på i hele to uker. Helt forferdelig. Det eneste som hjalp meg var å stå i dusjen. Merker ingenting til det nå og setter utrolig pris på hver dag jeg ikke har smerter!! God bedring!

Back
Topp