Flere som har små fra før?

Kamillete

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
Septemberlykke 2021
Sønnen min nærmer seg to år. Det betyr at han ikke forstår så mye enda og at det blir mye klatring og kåling på foreldrene :wacky: Jeg får helt noia av det i disse dager, fordi han moser ømme pupper, men verst av alt, han er mye borte i gravidmagen. Det kommer noen dunk fra både knær og albuer.

Fler som har problemer med dette? Hva gjør dere med det? Er det farlig for den lille i magen?
 
Jeg har en som nå er 2 år og 3 mnd. Hun elsker å bruke mamma som hoppepute. Det får hun ikke lov til nå...
Jeg må bare være konsekvent og ikke la henne hoppe på meg, det går overraskende bra foreløpig.

Ellers får jeg mye trøbbel med rygg om jeg løfter og bærer mye, så hun har måttet begynne å gjøre mer selv.
 
Mini er 2,5 år og vi skal fortelle henne i morgen om babyen i magen. Håper hun da skjønner bedre hvorfor hun må være litt mer forsiktig med mamma. Jeg skjermer bare best mulig nå, men kan jo ikke unngå å leke/kose med henne heller..!
 
Hjemme har jeg to på fire og ni år, så ingen problem der.
Men på jobb har jeg 10 toåringer. Foreløpig ikke noe problem, og de jeg vet kan bli sprellete og sparkete er jeg bevisst på hvordan jeg bærer/er rundt. Disse toråingene "mine" forstår overraskende mye og, og jeg kan forklare de at de må være forsiktig, rolig osv, uten at jeg har fortalt noe om baby i magen.
 
Minstemann er 1 år og 3 mnd, går fint, eneste er at han vil bæres mye, og jeg er redd for at det skal være skadelig. Når han var på kontroll for en mnd tid siden så var helsesykepleieren ganske bekymret for at vi fortsatt samsov og redd for spark osv. i magen. Heldigvis er han ganske rolig om natten, men det gjør jo at jeg bekymrer meg ekstra selvfølgelig:)
 
Vi har fortalt mini på straks 3 at han må være forsiktig med magen til mamma... han kan fortsatte glemme seg og kræsje inni meg, klatre osv. men da minner jeg på. Legen på TU sa det skulle veldig mye til før det var farlig, så slår meg til ro med det :)
 
Prøver hele tiden å si til toåringen at han ikke må sparke eller hoppe på meg. Har prøvd å forklare at mamma har en liten baby i magen og at vi må være forsiktig, men vil samtidig ikke snakke så mye om babyen med han for det er jo en hel evighet til den kommer
 
Har 2, ei på 5år og ei på 10mnd. Skal fortelle det til gamleste neste uke etter ultralyd. Vil se at alt er bra med den lille først. Blir litt bæring på hun minste, noe som er tungt til ryggen nå men hun kryper masse nå så da blir det litt mindre bæring.
 
Kjenner meg igjen. Datteren min er 18 mnd og det gøyeste hun vet er å sitte på magen min eller «fly» på knærne mindre når jeg ligger på gulvet eller sofaen. Siden livmor nå er «out in the open» tar jeg ikke sjansen på at hun sitter på magen min, så det har vært noen runder med breakdowns og det er trist for begge. Hun forstår jo ikke konseptet baby i magen, så blir nok tøft for henne når jeg blir større og mindre fleksibel for hennes behov. Og ikke minst når lillesøster kommer :facepalm:
 
Så spennende å lese hvordan dere med andre småtroll håndterer situasjonen. Mini kræsjet skikkelig inn i magen min for noen dager siden. Har forsøkt å forklare at det er baby i magen. Han forstår ikke helt.. Blir så engstelig at de sammenstøtene. Men som noen av dere sier så tåler vi vel en del..
 
Jeg har litt eldre barn. 4 og 6 år. 6 åringen har vært litt røff mot meg og det har vært litt utagering. Når jeg sa jeg hadde baby i magen sa 6 åringen med en gang at han ikke kan slå magen og det har han heller ikke gjort. Virker som begge barna forstår at de ikke kan herje som før og det er godt❤️ Nå koser de magen begge to i stedet ❤️
 
Back
Topp