Flere som har søkt?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
om foreldrepenger? Nå har jeg ikke søkt siden 2016 men siden da var den blitt fryktelig enkel å fylle ut.. nesten så jeg ble skremt over hvor enkelt det var.... jeg må ha gjort noe feil. Har aldri fylt ut et så enkelt skjema fra NAV noen gang Hehe....
 
Ikke kommet så langt enda, men er vel på tide snart:) 2013 var siste gang her... jeg er tydeligvis in for a surprise jeg da!
 
om foreldrepenger? Nå har jeg ikke søkt siden 2016 men siden da var den blitt fryktelig enkel å fylle ut.. nesten så jeg ble skremt over hvor enkelt det var.... jeg må ha gjort noe feil. Har aldri fylt ut et så enkelt skjema fra NAV noen gang Hehe....
Har ikke gjort det ennå, men det var veldig enkelt da jeg gjorde det sist i 2016, syns jeg. Gjorde det på nett og var gjort på noen minutter bare :p
 
Jeg søkte for 2 uker siden, jeg ville sjekke det ved første mulighet fordi jeg regnet med at jeg manglet noen papirer - men det gjorde jeg visst ikke, så da bare sendte jeg søknaden avsted med en gang.

Søkte sist i fjor (2018) og jeg kan ikke huske at det var så lett da... men så kan det hende at jeg i hukommelsen blander sammen søknaden til NAV og søknaden til jobb (som er et skikkelig rot å fylle inn og få godkjent - ikke fordi vi ikke får permisjon, men fordi lønnskontoret stadig roter til feriepenger og sånt..).
 
Har ikke søkt enda, tenker høre med dem på lønn om mulighet for å få utbetalt foreldrepenger av kjeden , så dem får refundert av Nav. De gjør det nemlig for dem på hovedkontoret, men står ikke at dem gjør det for oss ute i butikk. Tullete forskjellsbehandling synes jeg nemlig, for ønsker selvfølgelig feriepenger av hele permisjonstiden enn det lille vi får av Nav. Samt å få pengene utbetalt til fast dato hver gang.
 
Har møte på jobb på torsdag om hvordan vi skal legge opp permisjonen, så søker etter det. Er i uke 30 så er på tide.
 
Søkte for over en uke siden, er nå 27 uker på vei. Har aldri fylt ut et sånt skjema før, så håper at jeg har gjort det rett :rolleyes: og syntes også det var ganske enkelt og fort gjort, så er en smule skeptisk da NAV ikke bruker å være det :bored::hilarious:
 
Jeg søkte i starten av august, ca uke 24. Søknad kan leveres først ved 23 uker. Det må sendes inn en del info og komplett søknaden blir behandlet ca 4 uker før termin uansett når den er komplett.
 
Søkte for over en uke siden, er nå 27 uker på vei. Har aldri fylt ut et sånt skjema før, så håper at jeg har gjort det rett :rolleyes: og syntes også det var ganske enkelt og fort gjort, så er en smule skeptisk da NAV ikke bruker å være det :bored::hilarious:
He he, samme her :hilarious: søkte i går, 28 uker.
 
Man kan søke fra uke 22 så er bare å søke :) Den blir ikke behandlet før 6 uker før permisjon uansett
 
Ikke søkt enda, men vært inne å sett litt på det og det ser sykt mye mer lett ut enn va jeg har vært borti tidligere:D
 
Noen som skal forlenge permisjonen med ferie og ulønnet perm?

Driver å skal søke, har lagd en plan :)
 
Noen som skal forlenge permisjonen med ferie og ulønnet perm?

Driver å skal søke, har lagd en plan :)

Ja men jeg søkte om all ferie etterpå permisjonen... ble plutselig redd for om det ikke går ann og om det må barkes inn i permisjonen?
 
Ja men jeg søkte om all ferie etterpå permisjonen... ble plutselig redd for om det ikke går ann og om det må barkes inn i permisjonen?
Er ikke sikker. Jeg bakte ferien inn i permisjonen, forlenga den med 4 uker midt i liksom.
Bruker du 4 eller 5 uker ferie da?
 
Er ikke sikker. Jeg bakte ferien inn i permisjonen, forlenga den med 4 uker midt i liksom.
Bruker du 4 eller 5 uker ferie da?
Jeg skreiv til jobb at jeg skulle ha 5 uker pluss en uke overført fra i år, så altså 6 uker, alt rett etter permisjon... så skreiv jo altså ingenting til nav om ferie...
 
Jeg begynte på søknaden i går. Kom så langt som til det store spørsmålet om 100 eller 80 % dekning. Da blei det bom stopp. Vi vet ikke hva som er best. Vi bil være hjemme lengst mulig i utgangspunktet, og barnehageplass er vi jo ikke sikret før langt uti i 2021.. Det står der at utbetalingen totalt blir høyere om vi velger 100 %. Høyere enn hva da? For om vi velger ulønnet permisjon i de ti ukene fra 49 uker til 59 uker har vi jo tapt 2 månedslønner. Ble fryktelig usikker..
 
Jeg søkte i uke 26. Utrolig lettvint, men leste også artikler om at det skulle bli lettere å søke om foreldrepenger fra 2019. Du sender søknad så fikser jobben din resten (mtp månedslønn/inntekt).

Trudde også jeg kanskje hadde gjort noe galt
 
Har søkt :stop:
Var utrolig enkelt.
Gikk for 80 %
Veldig rart at faren får 19 uker...
Ikke noe galt med det men med tanke på amming så går det ikke bare... Må på jobb når babyen er 8 mnd. Vet ikke hvordan skal vi løse dette...
Sikkert må ta ulønnet permisjon i noen mnd. Egentlig har ikke mulighet til det pga økonomi.. Men barnet kommer først rett og slett.
 
Unner fedrene lang permisjon også, men liker ikke at mor da får kortere permisjon.
Min jobb lar seg ikke kombinere med ammepauser evt pumpepauser.
Så vi velger en mnd ulønnet, så hjelper det på litt. +ta ut all ferien.
 
Back
Topp