Flere som har risikosvangerskap?

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
Hvordan har du det, i så fall? Hvordan føler du deg?

Selv har jeg risikosvangerskap pga morkakesvikt og prematurfødsel i første svangerskap. Følges opp med ekstra ultralyder. Kan ikke si det får meg til å føle meg så veldig mye tryggere, for hva kan de gjøre fra eller til liksom... Jeg synes dette svangerskapet er tungt.

Hei!
Eg like ikkje at du er dårlig, å ikkje føler deg trygg!!

Eg er i "samme båt" som deg. Risikosvangerskap pga min medfødte sjukdom OG at eg fyller 38 år i morgon.... Føler meg ganske fin i formen, får god oppfølging, både av fastlegen, kvinneklinikken og hjerteleger. Men er jo helt alene når alt kommer til alt :smiley-ashamed008 .....

Håper at det går bra meg deg! Kikker innom senere /i morgen for nå må eg bare....!

Klem frå Anna :Heartbigred

Jeg har mistet en gutt i dødfødsel rett før termin for et og et halvt år siden.

Så dette er et veldig spesielt svangerskap. Humør, glede,sorg og frykt veksler tusen ganger i løpet av en dag. Og jeg er veldig trøtt og sliten.
Er hos jordmor annen hver uke og kan komme når jeg vil til sykehuset å få høre hjerte lyd f.eks hvis jeg er engstelig. Ut over det er det ikke så mye annet jeg får gjort enn å ta en dag av gangen <3

Følges ekstra nøye opp med bl.a ul annenhver uke pga kronisk sykdom. Merker at det nesten gjør meg litt paranoid, istedenfor å bare nyte tiden så går jeg bare og teller dager til neste ul og håper på at den og viser at alt står bra til. Ingen tegn til at noe er galt så langt, men når man blir fulgt så tett så føles det liksom som om fokuset er feil. (for all del, evig takknemlig for hyggelige leger og fantastisk oppfølging og ett veldig bra helsetilbud).
Kanskje det blir litt bedre etter hvert når jeg ikke lenger bare kaster opp hver dag (YAY FOR KVALME!) og når jeg kan kjenne spark selv.

En dag om gangen, så går det nok bra :)

Risikosvangerskap her også grunnet eneggede tvillinger som deler morkake. Ul hver 14. dag. Synes det er veldig betryggende med så god og tett oppfølging. Synes det virker ekstremt lite med kun en ul i ordinære svangerskap:confused:

For tiden er formen veldig bra, så prøver å nyte det så lenge jeg kan:smug:

Risikosvangerskap på grunn av prematurfødsel, lav fødselsvekt, barn født med nyresykdom og problem med morkaka i tillegg til traumatisk fødsel og det hele endte i dødsfall etter 3,5 uke.
Er kjempsliten og bekymra sjøl om alt ser bra ut. Veldig redd for at det skal skje igjen!! Ultralyd kvar 2.-3. veke
Men tida går utrulig nok fort sjøl om en er konstant bekymra!

Hei!
Eg like ikkje at du er dårlig, å ikkje føler deg trygg!!

Eg er i "samme båt" som deg. Risikosvangerskap pga min medfødte sjukdom OG at eg fyller 38 år i morgon.... Føler meg ganske fin i formen, får god oppfølging, både av fastlegen, kvinneklinikken og hjerteleger. Men er jo helt alene når alt kommer til alt :smiley-ashamed008 .....

Håper at det går bra meg deg! Kikker innom senere /i morgen for nå må eg bare....!

Klem frå Anna :Heartbigred

Åh, takk! Bra at du får så god oppfølging! Men skjønner veldig godt hva du mener om at man likevel er alene.. Lykke til, og klem tilbake

Føler så med dere alle sammen! Når man har opplevd et svangerskap som ikke forløp som det skulle, går det liksom plutselig opp for en hvor mye galt som kan skje! Ikke alltid lett å beholde et positivt fokus da.. Men så er det vel viktig det også, å prøve å beholde humøret, og slippe svangerskaps-/fødselsdepresjoner/angst på toppen av det hele! Jeg teller ned dagene..

Mitt svangerskap er regnet som risikosvangerskap pga tidligere alvorlig svangerskapsforgiftning, svangerskapsdiabetes og autoimmune sykdommer. Så det ble sagt at jeg skulle ha tett oppfølging denne gangen, men foreløbig så har jeg ikke følt at jeg har hatt særlig til oppfølging. I alle fall ikke nå mellom uke 12 og frem til uke 18. Det føles lenge ut og jeg kjenner veldig på det, siden jeg verken har symptomer eller kjenner noe. Så håper det blir tettere etter OUL.

Hei. Tvillingsvangerskap er risikosvangerskap, men har toeggede tvillinger som er atskilt og med hver sin morkake, og synes det er betryggende. I tillegg er jeg 40 år. Kombinasjonen av dette er at jeg vil få en tettere oppfølging, og det synes jeg bare er flott!

Risikosvangerskap pga svangerskapsforgiftning, morkakesvikt, prematurfødsel og lav fødselsvekt to ganger tidligere. Er i uke 22 nå og på kontroll på sykehuset annenhver uke. Føler meg veldig trygg og godt tatt vare på.

risikosvangerskap her også pga overvekt og høy bmi. første gang jeg er gravid..blir fulgt opp av sykehuset ofte :)

Her og! På grunn av blodpropp, samt to svangerskap med høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning... Har hyperemisis i tillegg, så ligger på sykehus nå for fjerde gang! Sliten, men godt tatt vare på ❤️ Føler meg utrolig heldig ❤️

Back
Topp