Flere som har problemer med spotter??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Har spotter i gangen her, og byttet pærer da vi flyttet inn. Etter en liten stund gikk den ene pæra og vi kunne ikke skjønne hvorfor. For vi hadde ikke brukt den så lenge som levetiden skal være... men vi byttet den da. Nå har plutselig TO av dem gått (inkludert den vi byttet for ikke lenge siden)... skjønner ikke hva som er galt[&:]

Har hørt at det er flere som sliter med at spottpærer går fort og at det kan ha noe med det elektriske å gjøre??

Vil vel heller tro at det ligger i det elektriske enn i selve spotten. Mannen min er elektriker og har selv montert det meste vi har av spotter og lys og de har vi ikke skiftet ut på 3 år siden vi flyttet inn i huset vårt [:)] Derimot den nye lampen vi kjlpte til gangen spiser pærer, men der er det noe galt med selve lampen vi kjøpte. Kjipt når det er sånn.

Her går de hele tiden, så vi skal fjerne spottene og heller ha vanlige lamper. Blir dyrt i lengden med spot.

Har på badet, og de går ofte.

vi har spotter på begge badene, på soverommet, i stua nede og som utelys over inngangsdøra og garasjeporten..

på badet oppe har alle over speilet ryki, de ble bytta da vi flytta inn og røyk etter to dager.. i stua røyk de ganske kjapt, men resten har holdt fint..

løsningen her er iallefall å skru dimmeren ned på det laveste før man skrur dem på, ellers er det så høy spenning at de går på grunn av det..
ulempen er at spottene over speilet på badet er uten dimmer, så der er det igrunnen bare mørkt.. [8|]
men ellers fungerer de helt fint nå da vi bare fant ut at vi måtte skru ned dimmeren [:)]

Vi har hatt spottene våre ett år nå, og bare den ene i gangen har gått! Har så og si aldri full flombelysning heller da. Vet ikke om det har noe å si.
De vi har ute gikk ofte, men det er fordi de er skrudd rett inn i treverket. Så hvis man lukker døra litt hardt, så går de pga vibrasjonene det medfører.

Jeg har fått beskjed om å ikke ha de på bånn gass. Dvs jeg skrur opp på på fullt og så bittelitt tilbake bare.

Back
Topp