Flere som har opplevd samme symptom?

Stjerneskudd10

Blir kjent med forumet
Er 5+2 i dag! ☺️

Har hatt mensen lignende smerter i snart en uke. Testet positivt 21.02 og hatt murringer siden. Ingen blødninger og fortsatt like gravid. Hehe.
Flere som har opplevd dette? Jeg har selv endometriose så vet ikke om det har noen betydning. Dette er min første graviditet.

Er 5+2 i dag! ☺️

Har hatt mensen lignende smerter i snart en uke. Testet positivt 21.02 og hatt murringer siden. Ingen blødninger og fortsatt like gravid. Hehe.
Flere som har opplevd dette? Jeg har selv endometriose så vet ikke om det har noen betydning. Dette er min første graviditet.
Veldig vanlig! Det murrer, drar, stikker og maser.
Så lenge du ikke blør ville jeg tatt det som et positivt tegn jeg

Så bra, da skal jeg slappe av.
Kjenner jeg blir stressa for mye når jeg ikke har vært borti dette før
Ja det forstår jeg så godt.
Får du sterke smerter så kan det være at du er gravid utenfor livmor men det skal svært mye til slik jeg har forstått.

Jeg husker ved forrige graviditet at jeg var stresset for de smertene du nevner, denne gangen tar jeg det positivt.
Livmoren er jo en muskel så helt naturlig at du kjenner det.

Er 5+2 i dag! ☺️

Jeg har også endometriose, og ble forklart at det kan trigge de dypere ligamentsmertene (som kommer av at livmoren vokser og lager plass til mini :Heartred )

I mitt tilfelle (også første graviditet) får jeg smerter som minner mer om menssmerter i bestemte brå stillinger feks om jeg nyser eller løfter rart. Disse smertene går fort over. Men om natten blir smertene sterkere og kjennes mer ut som kniver som vris rundt. De varer i flere minutter og jeg må reise meg for å puste de ut. Gynekolog forklarte at en av grunnene for at dette gjerne skjer sterkere om natten, kan være fordi blæren er full over en lengre periode enn hva det ville vært på dagen og det blir et ekstra press.

Selvom det er svært liten sjanse, så har vi med endometriose litt høyere sannsynlighet for svangerskap utenfor livmoren pga vevsdannelsene. Om dette er noe du bekymrer deg for ville jeg tatt en TUL bare for å avkrefte den bekymringen:Heartred

Håper min erfaring så langt kan være litt hjelp for deg også :love017 selvom det er forferdelig vondt, så er det heldigvis ikke farlig og det sies at det vil bli bedre utover svangerskapet:Heartred

Så flott det ikke bare er meg. Takk for at du deler erfaringer rundt det med graviditet å endometriose.
Men ble mer betrygget nå ♥️

Jeg har også endometriose, og ble forklart at det kan trigge de dypere ligamentsmertene (som kommer av at livmoren vokser og lager plass til mini :Heartred )

I mitt tilfelle (også første graviditet) får jeg smerter som minner mer om menssmerter i bestemte brå stillinger feks om jeg nyser eller løfter rart. Disse smertene går fort over. Men om natten blir smertene sterkere og kjennes mer ut som kniver som vris rundt. De varer i flere minutter og jeg må reise meg for å puste de ut. Gynekolog forklarte at en av grunnene for at dette gjerne skjer sterkere om natten, kan være fordi blæren er full over en lengre periode enn hva det ville vært på dagen og det blir et ekstra press.

Selvom det er svært liten sjanse, så har vi med endometriose litt høyere sannsynlighet for svangerskap utenfor livmoren pga vevsdannelsene. Om dette er noe du bekymrer deg for ville jeg tatt en TUL bare for å avkrefte den bekymringen:Heartred

Håper min erfaring så langt kan være litt hjelp for deg også :love017 selvom det er forferdelig vondt, så er det heldigvis ikke farlig og det sies at det vil bli bedre utover svangerskapet:Heartred
Så flott det ikke bare er meg. Takk for at du deler erfaringer rundt det med graviditet å endometriose.
Men ble mer betrygget nå ♥️

Jeg har ikke endometriose, men jeg har også hatt mye menslignende murringer i flere uker. :) Noen dager så mye at jeg er letta etter hvert døbesøk at det ikke er noe blod på papiret. Har hatt det slik tidligere svangerskap også, men blir like stressa hver gang.

Jeg har ikke endometriose, men jeg har også hatt mye menslignende murringer i flere uker. :) Noen dager så mye at jeg er letta etter hvert døbesøk at det ikke er noe blod på papiret. Har hatt det slik tidligere svangerskap også, men blir like stressa hver gang.
Så bra vi er flere!
Føler jeg går å er små redd hele tiden, må liksom ta en dag av gangen!

Er 5+2 i dag! ☺️

Er selv 5+3 og har det helt likt som deg!

Maaaasse! Da jeg testet positivt 4+5 så hadde jeg utsatt testing allerede for jeg var overbevist om at mensen skulle komme :smiley-ashamed004 Smertene/murringene toppet seg og ble voldsomme i midten av uke 6. Var da på TUL og så et bankende hjerte, noe som hjalp for min del. Gynekologen som har fulgt meg sier at det er veldig vanlig. Livmoren vokser i voldsom fart (også i første trimester), sa hun, og mye skjer der.

Jeg fikk et par uker ro mellom TUL og nå, men har nå i uke 9 begynt å få en del murringer og strekninger igjen. Slår meg til ro med at det er et vanlig symptom ❤️ Men det er ubehagelig mens det står på. Det minner så om mens.

Har endometriose, og hadde mensmurringer av og på gjennom hele forrige graviditet. Hvertfall i begynnelsen virker det som det er normalt iom at, som flere har sagt, at mye skal vokse og strekke seg der inne.

Back
Topp