flere som har opplevd dette?

MJ-Mamma

Glad i forumet
Er det flere enn bare meg her inne som faktisk får kjempevondt nederst i magen og i underlivet hvis man løfter noe som er tungt eller tar i for å rope til noen eller noe sånt?
Jeg løfta noe som veide rundt 50kg ett sted i går og har hatt vondt i underlivet og magen i hele natt og i hele dag....
Fant fort ut at jeg ikke skulle løfte det en gang til....
Flere enn meg som har opplevd dette?
Smertene kjennes ut som harde kramper til tider og harde kynnere

Har ikke hatt det sånn, men jeg fikk høre at man ikke skulle bære mer enn vekten på ens første barn, hvis så, når man går gravid.

kan ha kjent nå sånn som litt trøkk nederst i magen å underlive vess eg har løfta nå litt togn ,å at det ha vørte litt ont. 50kg e jo bra tognt da!! du må vær forsiktig..
det går hellt sikkert bra.det va nokk kroppen som sa ifra at det e allt, allt før tognt[;)] du ska se i mårra føl du deg sekkert mye bedre[:)]

næmmen snuppa mi da, du må jo ikke bære så tung...
Det er nok kroppen som sier ifra om at det der var alt for tungt hold deg unna...
Ikke bra å drive å flytte å løfte på så mye når man venter smått vettu.

Har selv kjent litt murringer der nede og hatt litt menslignende smerter om jeg reiser meg for kjapt opp eller bærer noe tungt,men ikke så tung som 50 kg..

Håper smertene går over snart, god bedring!

Klem

Har opplevd at jeg liksom får "strøm" i magen når jeg overanstrenger meg eller løfter litt tungt.
Det er nok kroppen som sier stopp ja!

Har opplevd det hvis jeg reiser meg brått, eller løfter vogna hans ut/inn av bilen... Men som de andre sier så bør/må du ikke løfte så tungt.

ORIGINAL: Marianne-Mamma

Er det flere enn bare meg her inne som faktisk får kjempevondt nederst i magen og i underlivet hvis man løfter noe som er tungt eller tar i for å rope til noen eller noe sånt?
Jeg løfta noe som veide rundt 50kg ett sted i går og har hatt vondt i underlivet og magen i hele natt og i hele dag....
Fant fort ut at jeg ikke skulle løfte det en gang til....
Flere enn meg som har opplevd dette?
Smertene kjennes ut som harde kramper til tider og harde kynnere

Har jo ikke løfta så tunge ting, men har opplevd noe av det samme som du beskriver.. hvis jeg feks nyser brått, så kan jeg få kjempevondt. Kjennes nesten ut som noe løsner i bekkenet .. og samme hvis jeg bøyer meg ofte.

Men mage sier jo at slike smerter kan komme av at livmoren utvider seg...

Forresten, husk at gravide ikke må løfte så tunge ting! det er absolutt ikke bra.

Back
Topp