flere som har merka lite liv noen dager?

*mammatil2*

Gift med forumet
Lille tulla inni magen min har perioder om dagen hvor ho pleier å leke turbo i magen, noe som jeg egentlig bare syns er herlig så langt hehe..
Men de siste 3 dagene så har ho brått kutta kraftig ned på bevegelsene, og rører seg ikke engang halvparten av det ho pleier å gjøre! Jeg begynte jo å lure på om det her kunne være normalt, så idag på 4 dagen så ringer jeg ned til jordmora mi og forklarer hvordan det ligger an. Da fikk jeg beskjed om å ringe føden med en gang, for det var ikke normalt at et så aktivt barn brått skulle bli så rolig!
Så jeg ringer ned, blir sendt mellom 4 personer på tlf, hvor jeg til slutt kommer til ei som kun sitter og prater om det tell-med-meg prosjektet som jeg er med i. Jeg prøvde å forklare ho at jeg tenkte ikke på prosjektet nå, og at ungen bevegde seg generelt mye mindre, ikke kun i den perioden jeg skulle telle, men det skjønte ho da ikke, og fortsatte å bable høl i huet på meg om prosjektet. Følte veldig at ingen tok meg på alvor!! [:@]
Så da tyr man til internett istedet hehe.. Har noen av dere hatt dager hvor ungen bevegde seg mindre? Eller er det bare meg? Er jo tross alt i uke 29 nå, skulle ikke tro at dem gjorde sånt så langt inn i svangerskapet?

Det virker som om dette er helt normalt. Jeg hadde det på samme måte og har lest om flere som hadde det slik, jeg ringte inn til legen, som sa jeg skulle ringe til fødeavdelingen. Jeg gjorde så, og de sa jeg skulle komme inn for å sjekke meg. De tok UL og så at alt var fint. Mini hadde bare lagt seg på en slik måte at det var vankselig å kjenne spark. Men de sa på sykehuset at de var kjempeglad om folk kom inn når de var bekymret, som regel var alt fint, men noen ganger kan det være noe, eks. navlestreng rundt halsen sa de. Så de vil heller at du kommer inn enn ikke. Jeg ville tatt en tlf hadde jeg vært deg, ikke bra for noen av dere om du er bekymret.

Så mitt råd, ring til føden igjen, og sats på at du får snakke med en annen en hun du pratet med!

Jeg prøvde å ringe inn igjen nå, men fikk bare beskjed om at var nok ikke så farlig, siden jeg hadde kjent ho sparke ihvertfall 1-2 ganger om dagen (da tenker jeg 1 spark), så visste man at ho bevegde på seg, så da var alt greit.. [>:]

nei det var det jeg mente og! men jeg fikk beskjed om å gi det ut dagen, og hvis det fremdeles var like lite bevegelse så skulle jeg ta kontakt igjen IMORGEN (?) for å komme inn en tur, men jeg måtte regne med lang ventetid siden det nå er påske.. kjenner jeg blir litt skeptisk til personalet der nå jah..

neida er ikke bare "hormonelle deg" som tar deg nær av det ;P
Ble ganske frustrert selv, men vet ikke helt hva jeg skal tenke jeg.. kanskje jeg bare er hysterisk førstegangsgravid hvor det viser seg at alt er i orden uansett.. kjenner jo at det er liv der inne, ho hadde voldsomt med hikke ista, men ho er ikke så livlig som ho har vært noen uker nå.. får se om ho blir mer livlig etterhvert, hvis ikke ringer jeg inn igjen å krever at dem ser på ho og sjekker at alt er bra.. [:)]

Bedre føre var enn etter snar, sier jeg. Man kan jo risikere at det faktisk er noe.

Mest sannsynligvis er nok alt i orden siden du kjenner liv, babyen kan ha snudd seg så du ikke kjenner bevegelser så godt. Men det er jo bedre både for deg og ungen at dere faktisk VET det sikkert enn at du skal gå rundt og være bekymra.

Ta heller og mas på dem til du får komme inn. Lykke til! :)

Back
Topp