Flere som har mann som ikke bidrar?

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Nå klikker det snart for meg, jeg får ingen forståelse og særdeles lite hjelp fra mannen. Og i dag rant det over...jeg har stått opp hver morgen og har hatt all nattevåk siden fødsel. Det er snakk om mange ganger hver natt og mye uroligheter på kvelden. I går sovnet mannen på sofaen i ti-tiden, mens jeg ikke fikk lagt meg før halv tolv. Da mannen våknet halv åtte i dag tidlig hadde jeg derfor et håp om at han kunne ta mini så jeg fikk sove litt. Men neida! Han skulle drikke kaffe og lese Aftenposten i senga. Frustrert!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
føler med deg nå! Mannen min måtte ha prøvd seg! Han har fått noen salige ord fra meg tidligere... Han må påminnes flere ganger....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det null toleranse for slikt tull. Men nå er det slik at mannen jobber og jeg går hjemme og passer barn så det er naturlig en skjev fordeling. Men på helg må han hjelpe til da tar vi hver vår natt med å opp med mini.
Å nå har han laget middag og står og rydder opp på kjøkkenet mens jeg gjør ingen ting :) ( seff fordi han vil noe, men samme for meg, he he) men fikk kred for å klare å lage middag med barn for han passet litt på mini mens han startet på middagen å det funket vist dårlig. Ha ha menn.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Spurte om han kunne ta mini litt nå, da fikk jeg beskjed om at han er sammen med han når han vil. Så ingen hjelp å få her i gården! Jeg skjønner virkelig ikke at han ikke vil bruke mer tid med mini, og samtidig klager han på at han ikke roer seg hos han. Hvis han begynner å skrike får jeg han tilbake sammen med en kommentar. F. eks gi han pupp eller noe.

I tillegg klager han ganske mye, for eks at alle andres babyer sover mye mer enn vår etc.

Så jeg er sliten pga lite søvn, og får dette i tillegg. Tar meg selv i å tenke at hverdagene er bedre enn helgene, for da er jo mini og jeg alene hele dagen...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Leste innlegget ditt for mannen, fikk til svar " da hadde du sparket meg ut av senga" ha ha. Det er sant.

Men over på noe mer seriøst, mannen til ei venninne av meg har oppført seg litt slik du sier, han har vært til lege og fått konstatert fødselsdepresjon. Kan det være noe??



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Leste innlegget ditt for mannen, fikk til svar " da hadde du sparket meg ut av senga" ha ha. Det er sant.

Men over på noe mer seriøst, mannen til ei venninne av meg har oppført seg litt slik du sier, han har vært til lege og fått konstatert fødselsdepresjon. Kan det være noe??



Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vært inne på tanken...Jeg vet at han syns fødselen var tung (ble ganske dramatisk), og har foreslått flere ganger at vi kan ta en prat med jordmor på helsestasjonen. Men det er han helt uinteressert i.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg har vært inne på tanken...Jeg vet at han syns fødselen var tung (ble ganske dramatisk), og har foreslått flere ganger at vi kan ta en prat med jordmor på helsestasjonen. Men det er han helt uinteressert i.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Nevner det bare at han jeg prater om ble pappa for to år siden å nå når nr to kom måtte han oppsøke hjelp. Men depresjonen kom med nr 1. Kjæresten er utslitt for hun får jo alt ansvaret og hun sa det hadde han ikke oppsøkt hjelp nå hadde hun flyttet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ikke så mye hjelp i uke dagene, han kommer stortsett hjem etter hun har lagt seg ellers så er han på reise.

De dagene han kommer hjem så lager han middag. Men storsett er jeg alene med ansvaret fra mandag til fredag.

I helgene tar han over ansvaret og jeg "gjør som jeg vil".
Vi har ingen familie i nærheten.

Har bestemt oss for å skaffe oss barnevakt fra og med neste måned, noen timer i måneden. Jeg trenger en kveld i uken ut av huset. Kan det være et alternativ for deg? Om ikke mannen hjelper til så kan kanskje noen andre gjør det evt. så får kanskje mannen øynen opp...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde vi ikke delt ansvaret her hadde vi ikke vært sammen lenger for å si det slik. Unga har en pappa like mye som de har en mamma og noen annen fordeling hadde ikke vært akseptert. Ikke nødvendigvis for å hjelpe meg, men for at barna har like mye rett til å være med faren sin :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg vil ikke si jeg får masse hjelp. Det er ikke det at han ikke vil, han skifter bleie med glede når jeg ber han om det. Men jeg må be han om det. Har ser ikke behovene hennes slik som jeg gjør.
Han leker med henne og koser meg henne på eget initsiativ, men resten må jeg be om. Det føles ut som om jeg har ansvaret, mens han assisterer.
Likevel merka jeg forskjell da vi var på ferie, da ble han mer vant til å være med henne.
Men så har han jo ikke fåttt "øvd" så mye på å være pappa, jeg er jo med henne 24 timer i døgnet, så det er jo ikke så rart jeg fanger opp behovene hennes kjappere enn han gjør.

Det er nok veldig bra for far og datter når han skal ha permisjon så de får litt alene-tid.
 
Jeg vil ikke si jeg får masse hjelp. Det er ikke det at han ikke vil, han skifter bleie med glede når jeg ber han om det. Men jeg må be han om det. Har ser ikke behovene hennes slik som jeg gjør.
Han leker med henne og koser meg henne på eget initsiativ, men resten må jeg be om. Det føles ut som om jeg har ansvaret, mens han assisterer.
Likevel merka jeg forskjell da vi var på ferie, da ble han mer vant til å være med henne.
Men så har han jo ikke fåttt "øvd" så mye på å være pappa, jeg er jo med henne 24 timer i døgnet, så det er jo ikke så rart jeg fanger opp behovene hennes kjappere enn han gjør.

Signerer dette, bare jeg har en sønn..:) Her er det også litt slik at jeg ikke klarer helt å gi slipp! Har det litt slik som gollum i ringenes herre... (my precious)
 
Signerer dette, bare jeg har en sønn..:) Her er det også litt slik at jeg ikke klarer helt å gi slipp! Har det litt slik som gollum i ringenes herre... (my precious)
Ja, det kan være litt her sånn også selv om jeg øver meg på å gi slipp.
F.eks. når hun gråt tidligere idag så lot jeg han trøste henne. Selv om jeg vet at jeg er flinkere til å trøste. Når hun var mindre lot jeg han ikke prøve en gang.
 
Ja, det kan være litt her sånn også selv om jeg øver meg på å gi slipp.
F.eks. når hun gråt tidligere idag så lot jeg han trøste henne. Selv om jeg vet at jeg er flinkere til å trøste. Når hun var mindre lot jeg han ikke prøve en gang.

Hehe, kjenner meg igjen! Jeg er nok litt der ennå merker jeg :(
 
Hadde mannen min sagt at han var sammen med baby når han ville hadde han fått beskjed om det samme, at jeg var sammen med mannen når det passet meg og at han fikk finne seg et annet sted å sove. Dårlig oppførsel belønnes på samme viset. Skaff deg litt bein i nesa og stå på krava!!!
 
Jeg vil ikke si jeg får masse hjelp. Det er ikke det at han ikke vil, han skifter bleie med glede når jeg ber han om det. Men jeg må be han om det. Har ser ikke behovene hennes slik som jeg gjør.
Han leker med henne og koser meg henne på eget initsiativ, men resten må jeg be om. Det føles ut som om jeg har ansvaret, mens han assisterer.
Likevel merka jeg forskjell da vi var på ferie, da ble han mer vant til å være med henne.
Men så har han jo ikke fåttt "øvd" så mye på å være pappa, jeg er jo med henne 24 timer i døgnet, så det er jo ikke så rart jeg fanger opp behovene hennes kjappere enn han gjør.

Det er nok veldig bra for far og datter når han skal ha permisjon så de får litt alene-tid.

Mannen sa her om dagen, noe som er sant "jeg kjenner jo ikke rutinen i hverdagen". Og, det er jo faktisk helt sant!

Jeg skulle avsted for å spise lunsj med ei venninne og måtte brife kjapt om når hun sove, når hun fikk grøt osv..min jobb om dagen er jo å være mamma på heltid, men ikke i helgene og ikke når han kommer hjem fra jobb de dagene han kommer hjem da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I går var mini 5 mnd og i dag var første gang pappa ga han grøt. Og vi startet med grøt da han var rett før 4 mnd. Han gjør ting han blir bedt om å gjøre og aldri på eget initiativ. Han leker og herjer med begge ungene, men alt annet må jeg be han om. Det irriterer meg!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå klikker det snart for meg, jeg får ingen forståelse og særdeles lite hjelp fra mannen. Og i dag rant det over...jeg har stått opp hver morgen og har hatt all nattevåk siden fødsel. Det er snakk om mange ganger hver natt og mye uroligheter på kvelden. I går sovnet mannen på sofaen i ti-tiden, mens jeg ikke fikk lagt meg før halv tolv. Da mannen våknet halv åtte i dag tidlig hadde jeg derfor et håp om at han kunne ta mini så jeg fikk sove litt. Men neida! Han skulle drikke kaffe og lese Aftenposten i senga. Frustrert!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Hvordan går det nå? Håper det har bedret seg.
 
Hvordan går det nå? Håper det har bedret seg.

Ikke så mye bedre dessverre, men han har begynt å skjønne at det er slitsomt med nattevåk selv om man har permisjon. Jeg er veldig sliten om dagen, og han gjør ingenting uten at jeg ber han om det.

Men i går dro jeg ut etter middag, og da jeg kom hjem hadde han faktisk klart å legge mini! Men jeg måtte selvfølgelig ta han hver gang han våknet, for da hadde jo mannen gjort nok innsats mente han.
 
Her om dagen da faktisk sambo at han hadde dårlig samvittighet for at jeg har ansvaret alene hele dagen når han er på jobb. Han spør også alltid om å få lov å dra til en kompis eller gjøre andre ting på kvelden, og sier at jeg godt kan gjøre ting i helgene så kan han passe på.
Men jeg synes jo ikke det er så slitsomt å være hjemme, jeg synes mer synd på han som må jobbe:)
 
Ikke så mye bedre dessverre, men han har begynt å skjønne at det er slitsomt med nattevåk selv om man har permisjon. Jeg er veldig sliten om dagen, og han gjør ingenting uten at jeg ber han om det.

Men i går dro jeg ut etter middag, og da jeg kom hjem hadde han faktisk klart å legge mini! Men jeg måtte selvfølgelig ta han hver gang han våknet, for da hadde jo mannen gjort nok innsats mente han.
Får håpe at det kommer seg mer og mer. Høres slitsomt ut med så lite hjelp.
 
Back
Topp