Flere som har kolikkbarn!!

Baloo

Andre møte med forumet
Jeg fikk min nydelige sønn den 02.02.2006 og vi skjønte raskt at han ikke var helt som de andre spedbarna.. fra dag 1 på sykehuset var det skriking og hyling fra morgen til kveld.

Jeg er så misunnelig når jeg leser om deres "nattlige" rutiner.. Barna deres sover jo faktisk noen timer.. og de kan trøstes!!

Vår Mathias begynner å skrike klokken 22.00 om kvelden og da er han utrøstelig frem til 09.00 om morgenen. Han gråter mye om dagen også.. Vi har ført skjemaer og gutten gråter bortimot 15-16 timer daglig. det er så fælt å holde han og se det desperate smerte-utrykket han har i øynene.. og ikke kunne gjøre noe for å hjelpe han..

Jeg er så sliten.. Jeg og samboeren min har forsøkt å sove på skift men hylene er så hjerteskjærende at man ikke får sove. Nå er gutten vår tre uker og legene mener at han burde bli "normal" når han er ca. 3 mnd. Jeg trenger litt trøst for jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal holde ut..

Vi bruker minifom og sukkervann for å dempe smertene. Vi går rundt i leiligheten i timesvis og vi forsøker å "bysse" han i søvn i alle mulige stillinger. Vi har blitt anbefalt kiropraktor men jeg får meg ikke til å la noen bende og brekke på den lille kroppen hans riktig enda.

Er det flere der ute som har det som oss.. Er det noen som har andre råd og tips..

Jeg er helt fortvilet.. og totalt utslitt.. I går tok jeg meg selv i å knekke sammen.. Jeg heiv dyna hans (bare dyna altså.. er jo ikke dum.. bare sliten) veggemellom og gav det nydelige lille barnet til samboeren min før jeg styrtet ut av rommet i gråt. Jeg føler meg så hjelpeløs.. Jeg vil jo bare hjelpe han..

Er det flere der ute som har det sånn??

[hr]

Uff.. dette er ikkje noko kjekt når barnet får kolikk... og eg har ingen erfaring med det. Venter fortsatt på barnet mitt, men har hørt litt om kiropraktor og sånn.
Du skriver at du ikkje vil til kiropraktor. Og eg skjønner at du ikkje vil at nokon skal bøye og knekke på barnet ditt. Men eg har hørt at kiropraktor er veeeeldig effektivt.
Et vennepar av meg gikk til kiropraktor, og det var 3 behandlinger så var kolikken borte... kan jo kanskje vere verdt å ta en telefon eller et besøk med kiropraktoren og høyre korleis han stiller seg til knekking og bøying på så små barn.
Vil jo vere det beste for både barn og foreldre viss det hjelper.
Dei eg kjenner som gjorde det sa at babyen var heilt rolig andre gang dei kom til kiropraktor, som om at den skjønte at no ville ting bli bedre...
Uansett så ønsker eg dere lykke til...

off kan ikke være lett for dere... jonas har ikke kolikk da men, når han har vondt i magen pleier jeg å bære han litt å bæresele, da pleier han å sovne, å jeg blir ikke så sliten i armene[8D] uansett, lykke til håper beibisen kommer seg snart

Huff så vondt jeg får inni meg når jeg leser det du skriver! Stakkars stakkars dere da!
Syns det er slitsomt nok å være oppe om natta de gangene Linnea skal ha mat jeg, så jeg fatter ikke hvordan dere klarer det!
Jeg merker nå at jeg er veldig trøtt og sliten om dagen pga av lite søvn, men tross alt skal vel ikke vi klage når jeg leser hvordan dere har det!

Det med kiropraktor bør du seriøst vurdere altså, selv om du syns han er liten. Jeg kjenner ei jente som hadde en gutt med kolikk, og etter en tur his kiroprakoren var det borte. Og hun angret at hun ikke hadde reist dit før..
Er vel verdt et forsøk iallefall før dere blir helt utslitt og går i oppløsning?

Håper uansett at det roer seg snart da...

Stor klem fra fruluna

uff... trist å høre. Skjønner deg kjempe godt, er så frustrerende når man ikke kan trøste ungen sin. Det gjør så vondt inni seg.

Kan du ikke kjøpe minifom dråper på apoteket og gi ham? det skal være bra mot luftsmerter.... det kan ta opptil 3 dager før den har maks effekt, men det er kanskje verdt et forsøk!

Håper det bedrer seg for dere...

*Trøsteklem*

Tusen takk for masse trøst og gode råd. Nå har vi vært hos kiropraktor og han rettet opp en del skjevheter som han trodde Mathias hadde fått under fødselen.

Om behandlingen har hjulpet på gråtingen ser vi i løpet av fredagen.. Det har i alle fall hjulpet han noe. Han snudde aldri hodet til venstre etter fødselen og nå gjør han det uten problemer eller smertefulle uttrykk..

Gleder meg til fredag. Vi synes at gråtingen allerede er mindre "panikk preget" og vi har klart å trøste han i noen tilfeller... Vi sover fortsatt like lite, men vi kan jo ikke forvente at han skal bli helt fin igjen etter bare noen timer..

Bli frisk lille vennen min... Vi holder ut skrikingen!!!!!

Back
Topp