Flere som har hoftedysplasi her?

Niomi88

Gift med forumet
*Aprilbaby 2018*
Noen som har hoftedysplasi her og hatt vært gravid før? Hadde dere noe plager da?
Var heldig når jeg var gravid men lure på hva som kan vente meg når jeg blir gravid igjen [emoji85]
Har forresten dobbeltsidig hoftedysplasi

Hei! :) Jeg har hofteleddsdysplasi og har vært operert 8 ganger og sittet lengre perioder i rullestol i løpet av livet. Jeg er nå gravid med min første, og var veldig spent på hvordan dette skulle gå.. Jeg er i uke 30 nå, og det har vært et ganske tungt svangerskap, har måttet tatt paralgin forte daglig gjennom svangerskapet. Får heldigvis ekstra oppfølging og god hjelp fra fysioterapeut og kiropraktor :) jeg er veldig spent på fødselen da, vet ikke enda om det blir keisersnitt eller vanlig fødsel. Hvordan gikk det med deg mtp på fødsel da? Fødte du vanlig? Gikk det bra med hoftene?

Oi, da skal jeg si at jeg er heldig. Er ikke operert eller sittet i rullestol. Gikk veldig bra med meg, gjøre vanlig men klarte ikke å ligge på rygg, lå på siden med en fot i stativet.

Ja, men hadde faktisk mye mindre vondt under graviditetene. Ikke veldig plaget her generelt egentlig da, men har hatt perioder hvor jeg omtrent ikke klarer å reise meg osv. Hjalp en del på smertene da jeg begynte å trene taekwondo, så jeg fikk styrket opp musklene rundt litt og.

Back
Topp