Flere som har hodepine?

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Har i de siste dagene har litt hodepine. Hadde det tidlig i svangerskapet, men det forsvant. Hodepinen kommer typisk på kveldstid for meg. Prøver å drikke masse vann, men hjelper ikke:-/

jeg får fort hodepine når jeg er dehydrert eller er stiv i nakken, men har fått beskjed av legen om at viss jeg har hodepine utover det vanlige skal en kontakte føden. Spesielt viss en samtidig få hevelser i beina etc.

Jeg våknet i natt med hodepine og litt indre uro som jeg ikke kunne sette fingeren på... Og hodepinen var der igjen når jeg våknet, men føler meg helt grei igjen nå.... Føler meg ikke "syk", men har vært ekstremt sliten noen dager(uten spesiell grunn), og ikke helt meg selv... Lett å tenke svangerskapsforgiftning, men trenger vel ikke være det i det hele tatt. Så litt stjerner igår, og har i perioder hatt litt hovent ansikt.. men alt går tilbake igjen, og ingenting forverrer seg, så jeg føler meg bare dum om jeg drar til legen... :p

Har merket litt de siste kveldene da , kjenner eg er ekstremt sliten nå så kanskje det er grunnen ..

om ikke hodepinen gir seg eller er ekstrem intens så ta en tur til legen og få unnersøkt urinen, jeg hadde ekstremt hodepine og fikk målt høyt blodtrykk og  protein i urinen, det vil si tegn på svangerskapsforgiftning, fikk oppfølging til blodtrykket var noe normalt igjen men skal tas alvorlig:)

Hatt litt nå den siste uka,  noen dager våkner jeg med den ( tror det er fordi jeg ligger litt rart om natten) og andre dager kommer den snikende utover dagen.. skal til jordmor på mandag, og legen tirsdag, så får gi beskjed til de da..

På enkelte kvelder kjenner litt murringer i hodet... Heldigvis går det over bare jeg får hvilt godt ut. Og har det mørkt og kjølig i rommet :-)

Jeg hadde litt hodepine når jeg sist var hos jordmor (ca 2 uker siden). Hadde ikke noen proteiner i urinen da, men hadde høyere blodtrykk enn jeg har hatt tidligere, så ho målte det 2 ganger (nå var det 125/80..overtrykk har variert fra 105-115 og undertrykk har variert fra 50-70). Blodtrykk er for høyet om det er over 140/90 vistnok. Har litt ødem i kroppen (helst om kvelden), men skal ikke klage. Lo litt første ganga jeg så logoen til sokken fint "gravert" inn i ankelen min :-P

Jeg leste et sted at blodtrykket oftest er høyere om kvelden, så kanskje hodepinen har noe sammenheng med det? Skal til legen på tirsdagen, så får høre med han da. Er ikke overbekymret for at det er noe galt.
Tydeligvis flere som har litt hodepine.

Back
Topp