Flere som har hatt styrtfødsler her?

Molli

Glad i forumet
Fikk beskjed av jordmor etter sist at jeg måtte komme meg til sykehuset ved minste tegn til fødsel om jeg skulle ha flere barn. Tenker mer og mer på dette merker jeg. Heldigvis gikk vannet lenge før riene startet sist, men hadde jeg ventet hjemme til riene startet hadde jeg kanskje ikke rukket sykehuset. Det tok bare litt over en time fra første rie til det var over.

Tenker litt på om jeg skal pakke litt ekstra ting i fødebagen min som kan komme til nytte dersom jeg ikke rekker det, og tar gjerne i mot tips om hva som kan være nyttig! Mannen min har en jobb som kan gjøre at det tar tid for han å komme seg hjem, og han jobber også skift og de kan vare opptil 9-10 timer..

Få jm til å skrive det i helsekortet ditt, slik at du mot formodning ikke skulle bli sendt hjem.

Ikke vent på at mannen skal komme hjem, ring 113 og få ambulanse.

Siste gukk fort. Jeg ville på føden for å få et klyster. Ingen regelmessige rier når vi dro. Har 15 min til sykehuset, og ungen ble født 15 min etter føden.

Tar med ekstra håndklær...

Har vel også det som kategoriseres som styrtfødsler... Første fødsel tok 3 timer fra første ri til ungen var ute... Andre gikk vannet, og fra jeg fikk vondt til han var ute gikk det i underkant av en time ( hadde ikke vannet gått, så hadde jeg ikke visst om at det var rier før helt i slutten) har lang reisevei til sykehus, så her blir det ambulanse uansett da... Rekner med de har det som trengs i ambulansen, og ser ikke bort fra at det blir fødsel hjemme/ i sykebil:p

Må få jordmor til å skrive det på ja! Tar en halvtime til sykehuset hvis trafikken er normal, må jeg dra i rushen kan jeg like så godt ble hjemme og ringe ambulanse. Det er vel ikke garantert at det går like fort, men sjansen er jo stor..

Første fødsel tok nøyaktig 3 timer fra første tegn (rier) på at det var i gang til han var ute. Var på sykehuset i ca 30 min før han var ute.
Andre mann tok 1time og 30min fra første tegn (rier) til han var ute. Var 30 min på sykehuset den gang også. Da vi måtte vente på barnevakt.

Kjenner jeg er litt urolig denne gangen. Men har kun 4min kjøring til sykehuset. Men vil nok prøve å sikre meg barnevakt hver dag og ringe ambulanse når ting skjer.
Ellers har jordmor nevnt hjemmefødsel, da fødselene mine ellers har gått knirke fritt. Og at jordmor kommer hit istede.

Eg har hatt kjappe fødslar før, men ikkje så kjappe at eg har hatt problem med å nå fram til sjukehuset. Har vore på fødestova hhv 1 t og 20 min/1 t og 45 min. Men eg kjem til å dra innover så snart eg mistenker at fødselen er i gang, har 40 min å kjøre og.

Back
Topp