Flere som har hatt smerter ifbm. bekkenløning i tidligere svangerskap?

Snurre

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Har dere noen strategi dette svangerskapet for å prøve å unngå det?

Jeg fikk en hofteskade etter en skiulykke for 6 år siden, og har siden den gangen slitt med ubalanse i kroppen.
Musklaturen på høyresiden i beina og hoftene/rumpa er mye kortere og strammere enn den andre siden.
Kroppen driver visst fortsatt på å beskytter skadestedet innimellom, og så lenge ting funker, så er det ikke så lett å motivere seg for å tøye til stadighet, for det er jammen det vondeste jeg veit.
Sliter også en del med nakken, men det er nok aller mest stressrelatert, men jeg er nok litt overfleksibel i nakken, og har en lang tynn nakke i tillegg til at jeg tiller at ryggen og blir litt skjev av de ulike beina og hoftene.

Min strategi dette svangerskapet er å forsøke å tøye ut de superstive musklene i lår, hofte, rumpe og hofteleddsbøyere, gå mest mulig med barfotsko etc for å få en mest mulig naturlig gange også skal jeg få noen øvelser av naprapaten min for å forebygge bekkenløsning. Jeg håper at dette vil kunne hjelpe.

Har tøyd nå i 2 uker, og merker at den sinteste musklen begynner å gi litt etter. Det er moro, for den er sint. Har føltes som om jeg har en fysist sperre i låret jeg må presse meg over.

Jeg trener styrke pluss bekkenøvelser nesten hver dag, og har allerede blitt sykemeldt pga det..

♡ mamma' til Emilie og lille julegaven vår ♡

Huff. Så kjipt. Håper det blir bedre igjen.

Back
Topp